Yongnuo 560 - מקסימום פלאש במינימום כסף

פורסם ב: יום שני, 24 באוקטובר 2011

עם איזה פלאש צולמה התמונה משמאל?
לא נראה לי שמישהו יוכל לנחש את התשובה בניחוש מושכל.

זה הרי יכול היה להיות כל אחד ממקורות האור שיש לי גישה אליהם. מוצרים כמו  SB-28, d-lite4 משומש, ויויטאר ישן, SB800  או שמא זה היה דווקא ה-Lumo Pro?

אף אחד מאיתנו לא יכול לדעת איזה פלאש היה בשימוש מהסיבה הפשוטה שבסופו של צילום כולם הרי עושים את אותו הדבר.

הם מבזיקים אור לאיפה שכיוונתם אותם ואם הם במקרה הבזיקו באותו בזמן שצילמתם התוצאה שתתקבל בתמונה שלכם תהיה דומה מאוד גם אם הפלאש הזה עלה 500 שקל ביד 2 או שאתם נאלצים להפרד מסכום דומה שיורד לכם מהחשבון פעם בחודש למשך כל העשור הקרוב.


אז איזה פלאש מתאים לכם?


כמו בקנייה של כל מוצר כדאי שתבינו (לפני הקנייה) מה אתם צריכים שיהיה במוצר אותו אתם עומדים לחבוק ואז לקנות רק את פיצ'רים הללו.
הגיוני לא? הבעיה היא שבגלל שצלמים שונים מצלמים בשיטות שונות אי אפשר לעשות רשימת קניות גלובאלית שתרכז את הדרישות מהפלאש הממוצע ולכן אני יכול לדבר רק בשביל עצמי והדרישות שלי הם מינימליות:

  • שהוא יעבוד כשאני מצלם
  • יכולת כיוון ידני של עוצמת הפלאש (דרישת חובה)
  • אפשרות להצר והרחיב את אלומת האור שיוצאת מהפלאש 
  • יכולת להטות את הראש של הפלאש לצדדים
  • מהירות טעינה סבירה
בנוסף, כמו עם כל מוצר שהצילומים שלכם תלויים בו אתם רוצים שהוא יעבוד תמיד ויהיה נחמד גם אם הוא לא יתעלף או יחלוף מהעולם בכל פעם שהוא יפול מעמוד התאורה שלכם.
בשיטה בה אני מצלם שהיא ידנית לחלוטין, פלאש שיש לו את התכונות הנ"ל לא יגביל לדעתי את היצירתיות שלכם בשטח ובטח שלא תוכלו להאשים דווקא אותו אם התמונה שלכם לא מוארת כמו שצריך. 

אז למה יש אנשים שעדיין ישלמו פי 4 על פלאש חדש?
  • בורות זה אושר - הרבה אנשים פשוט הולכים לחנות וקונים את הפלאש הכי יקר (SB-900?) רק בשביל להבין אחרי כמה צילומים שהוא לא משהו בכלל
  • TTL - הרבה צלמים מעדיפים שהמצלמה/פלאש שלהם יחליטו על החשיפה הנכונה בתמונה בעצמם וישלמו את המחיר של הטכנולוגיה הזאת בשביל הפריבילגיה המפוקפקת הזו.
אם תוותרו על 2 הנקודות הנ"ל תגלו שאתם לא צריכים את מה שמרבית הפלאשים המודרניים מציעים לכם ואתם יכולים לקנות 3-4 פלאשים "פשוטים" במחיר של אחד יקר. האבסורד הוא שאם תפשפשו בקטלוגים העדכניים של ניקון וקאנון תגלו שאף אחת מהענקיות הללו לא מייצרת בעצם פלאשים חדשים בשביל צלמים כמוני ושכמוני.

גם הדגם הפשוט ביותר של ניקון (SB-700) מציע TTL ומגוון אופציות נוסף שכאמור אין לי בהם שימוש וגם עם ה 430 של קאנון הסיפור דומה. לשמחתנו, כמו בכל וואקום מישהו תמיד יהיה שמח למלא אותו ובשנים האחרונות הרבה חברות קטנות מספקות את הסחורה: פלאשים ידניים זולים ואמינים. 

בחודש האחרון הגיעה אלי לבדיקה אחת מהדוגמאות האחרונות של פלאשים ממשפחת הפשוטים, ואחרי בערך 4000 הבזקות איתו אני עדיין לא מאמין שהדבר הזה אמיתי. 

קוראים לו Yongnuo 560 ואם תכירו אותו מספיק זמן תוכלו לקרוא לו גם YN560. יש בו רק את מה שאני צריך מפלאש והוא עושה עבודה כל כך מרשימה שהוא פשוט הפך להיות הפלאש הראשון שאני חושב עליו כשאני צריך אחד. 

הוא קודם כל בנוי בצורה מרשימה מאוד ומהרגע הראשון שאתם מחזיקים אותו אתם יודעים שמישהו סיני קיבל השראה רצינית מהפלאשים של קאנון ועשה את זה לא רע בכלל. הוא אף הספיק ליפול פעמיים ויצא מזה כאילו כלום.

במסגרת הביצועים ההפתעה גדולה עוד יותר: יש לכם מגוון עוצמות גדול לבחור ממנו ומהירות הטעינה שלו היא כל מה שאפשר לבקש מפלאש על בטריות. תוסיפו לזה חיבור PC, סנסור אופטי רגיש ומובנה להפעלה מרחוק כ- SLAVE והידוק מוברג ואמין לhot shoe וכל זאת בחצי מחיר מהלומו פרו (שבעצמו נחשב זול מאוד) וקיבלתם מוצר שהתמורה לכסף שלו היא הטובה ביותר שאני מכיר (אישית) בתעשייה. 

אבל זה סיני!

העולם מלא בסיפורי אימה אודות פלאשים סיניים שעלו 40 דולר ובחישוב שלאחר קנייה עלו בעצם דולר לכל הבזקה שהם הבזיקו בחייהם הקצרצרים אבל אני כמובן יכול לדווח רק מהניסיון האישי שלי.

אני משתמש בפלאש הזה על בסיס יומי ולא ניתקלתי עד עכשיו בשמץ של בעייה או רמז לכך שהפלאש הזה עולה רבע מאחיו היפנים.

יש כמובן חוויות משתמש שונות משלי אבל מההבנה שלי אלו היו מחלות ילדות של מוצר חדש וכיום אחוז התקלות ירד. בכל מקרה, פוטופריק שמייבא את הפלאש לארץ מספק אחריות מלאה לשנה מה שיכול להפחית חרדה במחלקת החששות. 

אני חושב שיהיה מעניין לשמוע על הניסיון של אחרים עם הצעצוע החדש כתגובה לפוסט.

התמונה שפתחה את הפוסט דרך אגב, מציגה מתעלמת אומנותית צעירה ומבטיחה בשם דליה והיא צולמה עם YN560 שהבזיק על רבע עוצמה מצד ימין שלה דרך מטריית 60 אינטש לבנה.

סדנת צילום ריקוד ותנועה בתאורה מעשית

אני שמח לספר לכם שסדנת צילום הריקוד והתנועה תתקיים ביום חמישי הקרוב  והסדנה תתקיים ביום חמישי 27/10 בשעה 16.00 בבית הספר גליץ.
להרשמה יש להתקשר ל - 077-4090280 או במייל  register@galitz.co.il
פרטים נוספים זמינים כאן.

79 תגובות על "Yongnuo 560 - מקסימום פלאש במינימום כסף"

אנונימי אמר/ה...

תומר- בזכותך היום אני רוכש את הפלאש

גל

אנונימי אמר/ה...

תודה תומר.
חבל שגם בעולם הצילום בעלי עסק בארץ מגהצים עשרות אחוזי רווח על מוצר שיכלת לשלוח לעצמך בדואר ב-65 דולר ולא ב-140 דולר כפי שנמכר בארץ.
זו תופעה ידועה בכל תחום פה וחבל. אם בעלי עסק היו משכילים להבין שכדאי ורצוי להשאיר את הכסף שלנו במדינה שלנו ולא לחלק אותו לכמה מיליוני סינים - הדברים היו נראים אחרת עם השפעה ארוכת טווח לכולנו.

נקודה למחשבה.:-)

itay0421 אמר/ה...

תומר,תודה על הבלוג המצויין!
חש לי שאלה.האם הפלאש הזה תומך באופציה של שליטה מרחוק של ניקון?

אנונימי אמר/ה...

היי תומר,
האם יש סימון לגרסאות קודמות? או ש-560 זו הגרסה החדשה ללא הבעיות?

תודה!
רונן

גיל אמר/ה...

תומר, מההיכרות הקצרה שלי איתך (דרך הבלוג כמובן) זה נראה שאת רוב התמונות אתה מבצע כשהפלאש לא על המצלמה. אני תוהה כיצד מתפקד הפלאש על המצלמה בשימוש ב-TTL, מפספס? לא מפספס?
האם לפלאש יש High Speed Sync?
אני אצטרך להחזיק פלאש כזה במו ידי כדי להאמין שאיכות הבניה שלו כאיכות הבניה של הפלאשים של קנון או של ניקון. אגב, אני נפגעתי כבר מפלאש של החברה הנ"ל (אומנם הכי זול שלהם, אבל גם שם אני מצפה לאמינות מסוימת), במהלך צילומים נשמע "בום" מהפלאש ומאז הוא מבזיק רק בעוצמה מלאה - גם 120 שקלים זה כסף.
אגב, אני אחד מהבורים שהזכרת שקנה פלאש מקורי של קנון, ועל הדרך אני מוכרח לציין שאני מרוצה ממנו עד הגג. "בורות זה אושר" - שיהיה...

תומר יעקבסון אמר/ה...

@גיא - הפלאש הזה ידני לחלוטין ולא תומך ב CLS של ניקון
@רונן - אני לא מכיר סימון שכזה. הפלאשים שמיובאים לארץ הם חדשים
@גיל - כל מה שכתבתי לא סותר את העובדה שגם ניקון וגרם אפילו קאנון מייצרים פלאשים טובים. הנקודה היא שיש להם פיצ'רים יקרים שאני לא צריך..כמובן שאל תיקח את עיניין הבורות באופן אישי מידי :-)

אנונימי אמר/ה...

כתבה מעולה ותמונה טובה עוד יותר
עודד וגנשטיין

אנונימי אמר/ה...

שלום, קודם כל תודה על הבלוג המקצועי שלך הארת את עיני בכל הקשור לצילום.רציתי לעורר נקודה חשובה למחשבה הדבר שנהרס כאשר פלאש נופל זה ה- Hot Shoe, אם הוא לא מברזל. דרך אגב קניתי משדרים סינים של החברה הנ"ל והם עובדים מעולה!(וגם פלאש שמזייף)
ישראל

ישראל אמר/ה...

מה עם הפלאש הזה 285-HV של וויטר?

גיל אמר/ה...

"אפילו קאנון" D-:
תודה על ההתייחסות תומר, ולא נעלבתי זה בסדר.
שבוע טוב.

מיקי וידנפלד אמר/ה...

תומר, אחלה פוסט.
יש לי את הדגם הישן יותר - YN460-II שקניתי דרך Gadgetinfinity ואני משתמש בו כבר די הרבה זמן ומבסוט ממנו על אף שהוא יותר פשוט מזה שבפוסט.
בדיוק חשבתי לרכוש פלאש נוסף והצגת לי מה שנראה כמו אחלה בחירה (אגב ב - gadgetinfinity עולה הרבה פחות כולל משלוח).
בנוסף, יש לדעתי אלמנט נוסף שיש לתת עליו את הדעת כשבוחרים פלאש למטרות כמו שלך והוא זמן המעבר ל - stand by והאם ניתן להעיר אותו בקלות כמו למשל ע"י לחיצה על הטריגר.

מאיר אמר/ה...

אני מצלם כבר תקופה לא קצרה עם הפלאש הזה, פלאש נהדר!
השבוע קיבלתי את הפלאש השני מאותו דגם..

בהחלט מומלץ!

יש לציין שהוא בעל gn58 שזה חזק מאוד, והעיצוב שלו הוא העתק מדויק של ex580 של קנון.
גם לי הוא נפל על הרצפה וכל הסוללות עפו.. ולאחר מנוחה קצרה (...) חזר לעבוד כרגיל.

אפרת אמר/ה...

פוסט מעולה, ממש מעניין ומאד מנומק. מה קרה ל"איתן - תמונת מצב"?

תומר יעקבסון אמר/ה...

תודה לכל המגיבים - מעניין לקרוא:-)

@ישראל - vivitar 285HV שעדיין נמכר הוא בהחלט קלאסיקה שתישאר בסביבה, ה-YN החדש עולה עליו בכל פרמטר (עוצמה, איכות בנייה, רמות עוצמה ומהירות טעינה) והוא אפילו יותר זול אבל כמו שנכתב בתחילת הכתבה, גם הויויטר הוותיק יישרת אותך היטב בכל משימת צילום יומיומית.

שי אמר/ה...

תודה רבה על הבלוג תומר! חיפשתי לרכוש פלאש נוסף ואני אשקול את זה לאור דבריך :)

אנונימי אמר/ה...

כרגיל, פוסט מעולה ומאוד אינפורמטיבי.

מיותר לציין שהזמנתי לי אחד בזה הרגע.

אבי PHOTOFREAK אמר/ה...

אלמוני יקר
המבזק נמכר בארץ בכ92 דולר, לפני מע"מ ( ומע"מ מה לעשות...המדינה דורשת מאיתנו, סין עדיין לא).
המבזק מגיע עם אחריות מלאה לשנה, תנאי תשלום נוחים(עד 12 תשלומים ללא ריבית).
אנו מחויבים למחיר הוגן ושרות מעולה.
בברכה
אבי
פוטופריק

Yaniv Ben-Yehuda אמר/ה...

החיבור PC בפלאשים האלה אינה רלוונטית, יש איתו בעיות. לגבי שאר המפרט, בהחלט פלאשים מעולים, תמורה נפלאה למחיר. אני משתמש בהם כבר שנה בערך. יש לי שניים. שוקל לרכוש עוד.

אנונימי אמר/ה...

היי תומר....אצלנו בתפוצה (יהודת פולין) אומרים אין חכם כבעל נסיון ב4000 הבזקים :~)
אני אזמין את הפלאש ואקווה לנצל אותו עד תום (או כמו שנאמר בתפוצה.....לסיים הכול מהצלחת...)

אנונימי אמר/ה...

אני "אנונימי אחר" מאשר ההוא שדיבר על מחיר המבזק בארץ. אז בואו נדייק: מחיר המבזק בפוטו פריק הוא 500 ש"ח. פחות מע"מ זה בערך 416 ש"ח שזה בערך $115.
אבי מפוטו פריק טוען שהם מוכרים אותו ב-$92 . כלומר 25% יותר ממה שהוא טוען.
גם אם אין לי בעייה במחיר הנקוב ($115 - ומי שרוצה שיקנה) אבל זה לא נראה טוב כאשר מדווחים על נתונים לא נכונים!!!!
ותסלחו לי כולם אם טעיתי בחישוב.

אבי פוטופריק אמר/ה...

אלמונים יקרים
עמכם הסליחה על הטעות בחישוב, הטעות היא שלי.
עם זאת, יבוא מסודר מחו"ל דורש הוצאות אשר לא נדרשות למבזק אחד בודד.
אנו מנסים, כמדיניות להיצמד למחירי חו"ל, ככל האפשר.
אחריות ושרות הן סוגיות חשובות לא פחות, לדעתי לפחות.
נשמח להמשיך ולשרת את קהל הצלמים בצורה הטובה ביותר.
בברכה
אבי
פוטופריק

תומר יעקבסון אמר/ה...

@מיקי - צודק בהחלט, סוגיית ה-Stand by יכולה להיות קריטית עם פלאשים מסויימים בדגם הספיציפי הזה אין את הבעייה הזו מניסיוני.
@אלמוני - סוגיית הפרשי המחירים ארץ-חו"ל לגיטימית ונידונה לא פעם גם פה בבלוג והמסקנה האישית שלי היא שכל אחד צריך לעשות את החשבון של עצמו על פי יכולתו, הרגלי הקנייה שלו והיכולת שלו לדחות סיפוקים :-)

יהיה מעניין להמשיך ולקרוא מניסיונם של אחרים עם הפלאש הזה

אנונימי אמר/ה...

לכל החברים היקרים,
סדרת הפלאשים הללו מהיצן הסיני הייתה ידוע כבר הרבה זמן, בתחילת הדרך האמינות לא הייתה משהו, אבל הם קפצו כיתה מדגם לדגם. במקרה - פוטופריק החליט ליבא אתה מוצר הזה וזה יעשה טובלכל הקהילה שמעונינת בזמינות של המוצר אבל במתחתי יש לי עוד סקופ קטן

ישנו דגם הנקרא YN-565EX וזה כבר דגם משופר אשר תומך גם בTTL or ETTL תלוי אם זה לניקון או קנון
המחיר שלו יותר יקר מהדגם שנדון בכתבה אבל פחות מחצי מחיר מהדגם של היצרן המקורי, לדעתי זה הולך להיות מוצר פצצה
למי שיש ניקון הייתי ממליץ לעבוד עם CLS זה תענוג מדהים
רק כדי לסבר את האוזן בהערכה של מספרים
YN-565EX שווה בערך ל שליש מחיר של SB900
אז כל אחד שיעשה את המחיר ואת החישובים שלו בנפרד
לי יש את ה SB900 שהוא פלאש מעולה עם תכונות ופטנטים עד השמים
אבל לרוב אני לא משתמש בזה
עכשיו כשיש את המוצר YN-565EX הזה לא הייתי נוגע במוצר שנאמר בכתבה
כי בתוספת קטנה מקבלים שדרוג עצום.

בכל הכתבה הזו משפט המחץ הוא שאחרי הצילום לא מענין עם איזה פלאש צילמנו - מה שקובע זו איכות התוצאה שיש לנו ביד!!!

ושוב תודה לתומר וגם לאבי

מאיר...

Roie Magen אמר/ה...

מצאתי אתר שיש בו אחלה דילים לקיט של פלאש, מטריה וקית אלחוטי.
קוני שניים כאלה ב170$ ומסודרים.

תגידו לי מה החוות דעת שלכם על זה? אני די חדש בתחום ולא מתימר להגיע לרמת ההבנה שיש לרוב האנשים בפורום. אני אשמח לדעת אם זה שווה משהוא....
זה הלינק:

http://www.gadgetinfinity.com/studio-umbrella-flash-v5-combo-a-white.html?&cat=339

אבי ארדזי אמר/ה...

לי יש את ה YN460-II שגם כבר שרד נפילה וחזר לעבוד ישר לאחריה כמו גדול.
בכלל, עשיתי קניה של "סטודיו שלם" באי ביי. 2 מבזקים, עמוד תאורה, 2 מטריות, מתאמי מטריה, ג'לים ומשדר בכ 700 ש"ח.

הבעייה היחידה שנתקלתי בה עד עכשיו היא ש 1/300 תמונות מתפספס הסינכרון במהירות 1/200 (גם המשדר הוא של YONGNUO)

שאלה לתומר - מה עושה החיבור PC בפלאש?

אגב, למי שחיפש, יש גם פלאשים של אותה חברה עם חיבור TTL לניקון והמקבילה של קנון
אפשר למצוא באתר שלהם מפרטים
http://www.hkyongnuo.com/e-ourproduct.php?category=1.Flash

אנונימי אמר/ה...

לאבי פוטופריק

קניתי אצלך בעבר פלאש סיני כלשהוא ב400 ש"ח והתבאסתי לראות אותו אח"כ באיביי ב140 ש"ח כולל משלוח.. (זה לא בהכרח מייצג - קניתי גם דברים שעלו כמו מחירי חו"ל כמו רקעי בד וכו')

אני מאוד אוהב את השירות והחיוך בחנות שלך, אבל אם אתה חושב להתחרות על מחיר טוב, תצטרך להתאמץ עוד קצת.

למה שמישהו יקנה את הפלאש הזה אצלך ב500 ש"ח כשהוא יכול להזמין אותו באיביי עד הבית ב280 ש"ח..?

נכון שיש לך עלויות נוספות, אבל אתה גם קונה אותו במחיר זול יותר מלקוח שקונה פריט בודד.. לא?

כך או כך, אתה בהחלט מוערך מכל הלב אבל תזכור שהיום בעידן הקניות האינטרנטיות הגלובליות - מחיר הוא שיקול מכריע.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@אבי - חיבור הpc נועד על מנת לחבר משדרים אלחוטיים כגון סקייפורטס או פוקטוויזארדס לפלאש. למשדרים הללו אין חיבור לhotshoe

מוטי קומפורט אמר/ה...

תומר תודה על המאמר תמיד מעניין ומחכים לקרוא.

אבי מפוטופריק - אין צורך להתנצל על המחיר, זה בסדר גם להרוויח ויש מי שלא מחשב עלויות יבוא ועוד...

שבת שלום

מוטי קומפורט

efik אמר/ה...

אני קניתי לפני כחצי שנה בערך ישירות מחנות היצרן הסיני ב eBay :
http://stores.ebay.com/hkyongnuophotoequipment

צריך לשים לב לשיצאו yn560 שני דגמים. הראשון היה עם hotshoe מפלסטיק והיו לו מספר בעיות אמינות. השני כבר יצא עם Hotshoe ממתכת ול]י הפורומים ברשת כנראה שכל בעיות האמינות נפתרו.

השוואה וביקורת טובה על הפלאש יש בקישור הבא:
http://speedlights.net/2010/05/27/yongnuo-yn-560-vs-canon-580ex-ii/

תומר היה מאוד זהיר באומרו שליצרן היתה "השראה" מפלאש אחר. לאחר שהשאלתי ממשתמש קנון את ה 580ex2 ובדקתי בדיקה קפדנית את שניהם הייתי מעיז להגיד שזה הרבה יותר מהשראה... (פה כל אחד ימשיך עם הדמיון המפותח שלו).

בכל מקרה, בתור צלם חובב, אני מאוד מרוצה מהפלאש גם בשימוש על המצלמה. נכון שזה לא TTL אבל יש הרבה יתרונות בללמוד לצלם עם פלאש ידני. וכמו שכבר אמרו חכמים בפוסטים מעליי, בתמונה הסופית לא מופיעים הקרדיטים ליצרני הציוד, החצובה , הפלאש וכו :~)

Happy Shooting

אבי ארדזי אמר/ה...

@תומר
אני לא מצליח למצוא שום סיבה שתהיה לי אפשרות לצמצם את האלומה של הפלאש.
בדרך כלל אני רוצה פיזור כמה שיותר גדול, אם אני צריך אלומה צרה, אני משתמש בכוורת.

אתה יכול לתת דוגמה מתי מצמצמים את הזום של הפלאש?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אבי
אני גם כן משתשמש באופציה הזאת מעט יחסית אבל לעיתים היכולת הזו שימושית כמו בדוגמה הזאת
http://www.thetomer.com/slide/?content%2Fpictures2%2Fits5.jpg
שמוארת עם 2 פלאשים חשופים וממוקדים עם הזום של הפלאש כדי לפגוע יותר במצולמת ופחות בסביבה שלה
מקווה שזה עוזר :-)
תומר

שגיא לייבמן אמר/ה...

בעקבות הפוסט הנ"ל ואחרי חפירה לא קטנה לאלי מפוטופריק קניתי שתי יחידות. צילמתי איתם כבר שלושה סטים שבהם הם היו על סלייב אופטי והם עבדו טוב וללא פיספוסים. למרות שהלומופרו שברשותי הוא סוס עבודה הייתי שמח אם היו לו אפשרויות נוספות כמו לסיני, שבמובנים מסויימים יותר נוח ממנו.
אגב לכל המתלוננים על המחיר בארץ, אין בעיה לקנות באייביי וכדומה אבל קחו בחשבון שבארץ יש לכם אחריות של החנות שמטפלת בו בארץ, תזמינו מסין וחלילה יש תקלה - תצטרכו לשלוח חזרה לסין. זה היה השיקול שלי בעת הקניה.
ותודה תומר על הפוסט, בזכותך יש לי עוד שני פלאשים במחיר של אחד :)

אנונימי אמר/ה...

אני לא יודע אם זה המקום הנכון לשאול..
אבל רציתי לדעת משהו לגביי הTTL
איפה אני יכול לדעת קצת יותר על TTL ?
כי אני לא מבין איך זה עובד בעצם בלי TTL
וגם עוד שאלה, אם אין TTL בפלאש זה אומר שאי אפשר לשים את הפלאש על המצלמה? כי זה פשוט לא יעבוד? מה זה אומר בדיוק?

שגיא לייבמן אמר/ה...

הסבר על TTL:
http://cliki.site.co.il/TTL

אתה יכול לחבר את הפלאש למצלמה גם ללא TTL המצלמה תפעיל אותו, הוא פשוט יעבוד במצב ידני.

אריה אמר/ה...

לרונן,
אפשר לדעת שגרסת הפלאש הזו היא מהסדרה החדשה על ידי בירור העם הפלאס בעל רגל מתכת.
הסדרה הישנה הייתה עם רגל מפלסטיק.

יש לי את הפלאש החדש והוא מעולה.

אנונימי אמר/ה...

המחיר ב-DX הוא 280 ש"ח כולל משלוח לארץ!
יוצא שבחנות בארץ אתם משלמים כמעט פי שתיים עבור זה שתהיה לכם אחריות....איפה ההיגיון וההגינות?
http://www.dealextreme.com/p/yongnuo-yn560-2-0-lcd-flash-speedlite-speedlight-for-canon-nikon-olympus-sony-black-4-x-aa-104414

דודי גנוט אמר/ה...

קניתי שניים לפני פחות משנה.
אחרי עשרות הבזקות, אחד מהם התקלקל ושלחתי אותם חזרה למוכר.

עדיף להשקיע עוד 100-150 שקל במוצר אמין.

אייל אמר/ה...

תומר בשביל פלאש שיושב על המצלמה, לא לצילומי סטודיו, אלא בעיקר משפחה וחוץ לא שווה להשקיע קצת יותר בשבת הITTL? ואני מדבר על הYN565EX

תומר יעקבסון אמר/ה...

איל - לא חושב ששום פלאש צריך לשבת על המצלמה (בייחוד בצילומי חוץ או בצילומי משפחה). פלאש על המצלמה ייראה רע לא משנה מאיזה חברה / מודל הוא. זה פשוט ככה :-)

אייל אמר/ה...

אבל מה אתה מציע? אני מתכוון לצילום יומיומי סתם במפגש משפחתי או איזה צילום ספונטאני

AimishBlog אמר/ה...

פלאש מעולה..
כל הצילומים החרקים שלי עם תאורה מלאכותית צולמו איתו. קניתי שניים כאלה לפני הרבה זמן והם עומדים בכמות גדולה של הבזקות אל תוך הלילה עד עכשיו ללא שום בעיה.

אנונימי אמר/ה...

זה שב DX הוא זול זה עובדה אבל זה שהוא עולה באמזון 69 דולר שזה אומר 260 שקלים לפי שער 3.8 - זה חצי מחיר !!!

Shlomki אמר/ה...

אני בעלים של האח הגדול יותר, YN-565EX. פלאש נהדר.
מעט יקר יותר במחיר מה-560 אבל אני מרוצה מאוד, והוא תומך ב-ETTL וגם ב-WIRELESS ETTL.
את שלי רכשתי מסטודיולנד ועם אחריות לשנה, במחיר ממש דומה למחיר הסופי של איביי (כולל משלוח ומע"מ).

הדבר היחיד שאין לו הוא High speed sync, ודיווחים ישירות מחברת Yongnuo אומרים שבחצי השני של 2012 הם מתכננים להוציא דגם חדש עם HSS.
ברגע שהפיצ'ר הזה יכנס - הוא יתן פייט מעולה לכל הפלאשים המקצועיים בשוק, מכל בחינה.

אנונימי אמר/ה...

שלום תומר
אתה חושב שפלש כזה יתאים לצילום ארועים

נפתלי אמר/ה...

אבי PHOTOFREAK בפוטופריק מוכרים את זה ב92 דולר כאשר באתר היצרן הפלאש עולה 60 דולר
אה ועוד דבר הם עושים משלוחים חינם לישראל ויש להם גם אחריות אז מאיפה כדאי לקנות?

הנה קישור לכל מי שרוצה:
http://dx.com/p/yongnuo-yn560-2-0-lcd-flash-speedlite-speedlight-for-canon-nikon-olympus-sony-black-4-x-aa-104414

Unknown אמר/ה...

הדגם Yongnuo YN560 II זה עם TTL ?
ומה הבדדל בדגם YN560 II לדגם הראשון הYN560? שווה כבר לקנות את הYN560 II ?

תומר יעקבסון אמר/ה...

ההבדל העקרי הוא שלחדש יותר יש מסך lcd מאחור ולישן אין... זה ההבדל העקרי, חוץ מזה זה אותו פלאש מומלץ. בהצלחה:/) תומר

Unknown אמר/ה...

ולYN560 II יש TTL כאילו זה אוטומטי ?

תומר יעקבסון אמר/ה...

לא...שניהם ידניים לחלוטין כמו שנכתב בפוסט

Unknown אמר/ה...

שלום לכולם. שאלת הדיוט ברשותכם.
מחבר את הפלאש לd90 שלי והיא לא מזהה את הפלאש.
מתבטא בעובדה שלמשל במצב אוטומטי מקפיצה את הbuild in flash, ובמצב p נותנת מדידה לא נכונה כאילו אין פלאש. הפלאש עצמו דוקא עובד בסדר.
יש פרמטר שאני צריך להכניס על מנת לומר למצלמה שעובד עם פלאש ״טיפש״???
תודה,
אלון

Unknown אמר/ה...

היי
אני דיי חדשה בעולם הפלאשים וכבר חודשים מתלבטת איזה פלאש לקנות , כבר לא ממש חשוב לי אם הוא יהיה TTL או לא ..אבל שאלה אחרת , אלף צילומי אירועים אני מאמינה שזה טוב באותה מידה כמו כל פלאש אחר נכון ? ואיך ניתן ליצור מנגנון שיחבר אותם לצילום אחיד של כמה פלאשים בסטודיו ?

אריאל אמר/ה...

שלום תומר
תודה רבה על ההשקעה בכתיבת הבלוגים
אני חדש עם פלאשים. האם עם פלאש ידני ניתן לצלם במהירות (למשל אירועים) או שצריך להתחיל לכוון אותו?
האם הפלאש מסתובב לצדדים (לפי התמונות לא נראה כך)?
לפאלש אמורה להיות כימיה טובה עם קנון 500D?
האם צריך הרבה ניסיון כדי לשלוט בפלאש ידני?
תודה רבה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי קרן- אני משתמש בפלאש הזה לצילומי ארועים בלי בעייה כמו כן יש לו סלייב אופטי פנימי ככה שהוא יוכל לפעול בסנכרון עם הפלאשים האחרים שלך

אריאל - לכיוון הידני נדרשת תקופה קצרה (כמה שעות) של תרגול, הוא אכם מסתובב לכל הצדדים ולמרות שאין לי ניסיון עם קאנון לא צופה בעיות כלשהן, הכי טוב יהיה לקחת אותו לחנות ולבדוק לפני הקניה

תומר יעקבסון אמר/ה...

אלון - הפלאש הזה לא מזוהה על ידי המצלמה. פועל באופן עצמאי וידני

Unknown אמר/ה...

היי תומר מה שלומך?
בזמן האחרון התחלתי להתעניין יותר ויותר בעניין התאורה המלאכותית וכמובן שדבר ראשון שעשיתי זה לעבור על כל הבלוג שלך (אגב, פשוט אוצר).
שמתי לגלות את הכתבה הזאת ולראות שיש פלאש שיאפשר לי להתחיל בנקודת פתיחה טובה בלי להוציא יותר מדיי כסף.

רציתי לדעת מה היא האופציה להפעלה מרחוק עבור מצלמת Canon 450D, האם יש לחבר משדר למצלמה? אם כן, בפוטופריק ראיתי ש rf602 לא רשום כמתאים למצלמה הזו, זה נכון? אם כן, יש אפשרויות נוספות?

תודה רבה!

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ניר. שמח שאת מפיק תועלת מהבלוג:-) המשדרים שציינת בהחלט יעבדו עם הציוד שלך (אני משתמש בשיעורי תאורה מעשית במשדרים הללו עם מגוון מצלמות. בשביל להיות בטוח ממליץ לך להביא את המצלמה שלך לחנות ושפוט לבדוק שהכל סבבה. בהצלחה :-)
תומר

Unknown אמר/ה...

שלום
רכשתי את הדגם YN-560 II איך אפשר לקבל חוברת הסבר בעברית
תודה

אנונימי אמר/ה...

לכותב הבלוג שלום!

לפני כשבוע רכשתי מצלמה וויטר
המחיר שלה היה 200 ש"ח
והוא הסכים לקחת במזומן 190 ש"ח.
למחרת באתי אליו שוב כדי לשים פילים
וסוללה והסתבר שהסוללה עולה 90 ש"ח.
50% ממחיר המצלמה. ובנוסף אחריות מוגבלת
של 90 יום. המוכר טוען שזה הוראה מארה"ב.
השאלה שלי האם מצלמת וויטר היא טובה?
והאם מייצרים עדיין מצלמות בארה"ב.
אודה עם תענה לי
ישי בוני

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ישי;-)
אינני מכיר מצלמות שלהם (למרות שהפלאשים שלהם סבבה)

מבצעים אמר/ה...

מישהו מכיר על מבצעים טובים לגבי הפלאשים למצלמה?

אנונימי אמר/ה...

שלום
תודה רבה על המאמר, הוא מאד עזר לי להחליט איזה פלאש לקנות בתור פלאש ראשון :). באיביי ראיתי משדר שכתוב עליו שהוא מתאים לYN560 והתקוונתי לקנות את הYN560II, האם באמת יש פלאשים מסויימים שלא מתאימים למשדרים והאם באמת המשדר ההוא לא מתאים לYN560II?
תודה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימי - המשדרים/מקלטים הם בדר"כ אוניברסאליים ולא תהייה לך בעיה להפעיל כמעט כל פלאש איתם.

Motti Shonak אמר/ה...

אני הבעלים של YN565EX שעובד מעולה גם עם TTL wireless
ולאחרונה רכשתי את הפלאש החדש ביותר שלהם YN568ex
שתומך גם ב High speed sync .
ואני ממש מרוצה - בעיקר מאפשרות לעבוד איתם ב CLS של ניקון
הי לי גם 2 פלאשים ישנים יותר YN460 ו YN465 שעבדו מצויין ומכרתי אותם.

אנונימי אמר/ה...

שלום תומר!
אומנם באיחור, אבל גם אני רכשתי את הפלאש הנ"ל.
שאלה לי אליך, לי יש קנון די600 ורציתי לדעת האם יש אפשרות לשלוט בו מרחוק? כי עם השלט של פיקסל שיש לי זה לא עובד ומשום מה המצלמה לא מזהה אותו שהוא מחובר. אשמח אם תוכל לעזור! תודה רבה!

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי - הפלאש הזה ידני לחלוטין ואין אפשרות לשלוט בו מרחוק מתוך המצלמה, אין שום סיבה שמשדרים כמו הפיקסלים לא יפעילו אותו. אולי הוא על מצב סלייב אופטי ולכן המשדרים לא עובדים? אולי הבטריות חלשות?

אנונימי אמר/ה...

תודה על התגובה המהירה!
זאת בדיוק הבעיה, שלפלאש יש רק שתי כניסות:
pc וחשמל. אין לי לאן לחבר את המשדר.

תומר יעקבסון אמר/ה...

אני עובד איתן עם משדרים של פיקסל שמתחברים ל
Hot shoe בתחתית הפלאש בלי בעיות

אנונימי אמר/ה...

היי תומר,
אני תלמיד שסיים קורס יסודות הצילום בגליץ, לא מזמן
רציתי לקנות את הפלאש YN 560 אבל הבנתי שיש 3 סדרות
YN 560
560II
560III
כמעט כולם באותו סדר גודל של מחירים שנע בין 70 ל 80 דולר באיביי
מה המלצתך, מצלמא שברשותי 600D
תודה
דודו

אנונימי אמר/ה...

בקיצור תומר, yn560 דגם 3 או 2?

תומר יעקבסון אמר/ה...

560II

אנונימי אמר/ה...

תומר שלום,

איזה תכונה צריכה להיות לפלאש כדי שניתן יהיה לשלוט עליו מרחוק מהתפריט של המצלמה?
שינוי עוצמה/זום וכד'?

תודה,
רוני

אנונימי אמר/ה...

אחלה מאמר, מאוד נהניתי לקרוא.
גורם לי להבין שאולי כדאי לחפור עמוק בכיס ולרכוש מכשיר כזה.
שאלתי: אני מבין שצילום אלחוטי דורש גם משדר - מקלט רדיו שיאפשר למצלמה לדבר עם הפלאש (ברור לי שארכוש את דגם 2). מה מומלץ?

שלום.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימי - זה הדגם המומלץ http://www.studioland.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-2974,1802-Yongnuo-YN560-III.aspx

שני אמר/ה...

משהו מכיר את הפלאש החדש שלהם ויכול לתת לי המלצות יש לי מרק 3
http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN568EX-II-YN-568EXII-TTL-Master-High-Speed-Sync-1-8000s-Flash-For-Canon-/161042516747?pt=Digital_Camera_Flashes&hash=item257ee1cb0b

Unknown אמר/ה...

שלום. קניתי פלאש YN600EX-RT ומאוד מאוכזב. בפעם הראשונה שצילמתי בקצב מהיר המכשיר פשוט שבק חיים וסימן של חום יתר פועל ללא הפסקה. לא ניתן להמשיך לעבוד עם הפלש הסיני. מי שיודע על דרך לפתרון הבעייה מוזמן להגיב. תודה

אנונימי אמר/ה...

האם הפלאש הזה מתאים גם לקנון 1200d?

Haimhbd אמר/ה...

גבי.
כמוני כמוך. בדיוק אותה התופעה קרתה אצלי! רכשתי שתי מבזקים YN560III, ושניהם שבקו חיים לאחר עבודה טיפה מאומצת. מאוכזב מאוד. אז לכל המתלהבים מהפלאש כאן: תנסו לעבוד איתו בקצב גבוה ועלול לקרות לכם בדיוק אותו הדבר...

אנונימי אמר/ה...

גם לי זה קרה. ועם שתי פלאשים של YN560III!. .. כנראה שבכל זאת עלות ואיכות כן הולכים יחד!

אנונימי אמר/ה...

יש לי YN560Iv פלאש מעולה עובד עם משדר רדיו מובנה נח, עמיד
אבל צילום בETTL הרבה הרבה יותר נוח פלאש כזה שלGODOX עולה 557 ₪
אפשר לצלם בידני אבל אוטומטי הרבה יותר נח וחוסך המון זמן

הוסף רשומת תגובה