סטריפ לייט להמונים

פורסם ב: יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

חלק מהקסם שיש בשימוש באמצעי תאורה מלאכותית הוא שבהוספה פשוטה של מתווך חדש בין הפלאש למצולם שלכם אתם מקבלים לפתע אור חדש, כזה שלא היה לכם קודם והוא מאפשר לכם לצלם תמונה שלא יכולתם לצלם בלעדיו.

הוותיקים מכם אולי זוכרים שדימינו את הטריק לצייר שפתאום מקבל מברשת צבע חדשה  ומצליח ליצור אפקטים חדשים בציורים שלו.

אני שמח לדווח לכם שבחודשים האחרונים נוסף מתווך חדש  לתיק הגיטרה המשודרגת שלי והוא בהחלט מתכוון להישאר שם בעתיד הקרוב.

מדובר במוצר שמזכיר קצת אותי שכן הוא מאוד גבוה וצר, מלבד זאת הוא עונה לשם  "סטריפ לייט" וכמו בהרבה מקרים בעבר, לאחר עשרות שימושים בצעצוע החדש השאלה היחידה שאני מוצא את עצמי שואל היא איך הסתדרתי בלעדיו?


סטריפ לייט?

בלי להכיר אתכם אישית אני אנחש שאפשר לחלק אתכם ל-2 קבוצות: חלק מכם מעולם לא שמע על המוצר והחלק השני ממש לא מתרגש מהגילוי שכן בכל סטודיו שהוא ביקר בו עוד משנות השבעים של האלף הקודם הוא ראה איזה סטריפלייט אחד או שתיים מתחבאים בפינה.

מה שבכל זאת חדש מתחת לשמש הוא שבעוד שהשימוש בסטריפלייטים היה ועדיין מאוד נפוץ בסטודיו, בגזרת הפלאשים הקטנים לא היו הרבה מוצרים שהתאימו למשימה ובשנה האחרונה המצב הזה בהחלט השתנה ומול הצלם חובב התאורה המעשית יש כיום מגוון ובחירה שמותאם לכל כיס או פלאש באשר הוא.

זה ממש לא מסובך להבין מה עושה סטריפלייט ואיך הוא עושה את זה. מספיק שתעיפו מבט לתמונה פה למעלה בשביל לראות את חתימת האור שהתקבלה על הקיר בסלון שלי. אתם מקבלים אלומה רכה, ממוקדת וארוכה שאם בא לכם את יכולים לשלוט ברוחב שלה בהוספה של כוורת (Eggcrate grid) ובכך צמצמתם את התפזרות האור אף יותר כמו בדוגמא הבאה:


מה עושים עם זה?


האמת שכמעט הכל. האמצעי השימושי הזה מתאים לעשרות מצבי צילום גם כשהוא משמש כמקור אור יחידי/עיקרי וגם כשהוא בא בשילוב של מקורות תאורה אחרים. 

מבלי לעשות סקר מקיף אני בכל זאת אנחש  שאחוז גדול מהצלמים משתמשים בסטריפים בשביל להאיר את גוף המצולמים שלהם. 

המבנה הפיזי של הפסים הללו מאפשר להם להפיק אור רך ונשלט לאורך גוף שלם בגובה ממוצע בלי למצמץ, כמו כן הם מאוד פופולריים כתאורת שיער, ובשימוש נרחב בצילומי עירום ומוצר. 

אחרי עבודה מאומצת איתם גיליתי שאם תמקמו אותם בזווית נכונה עם קצת סבלנות תוכלו להאיר את כל המצולם שלכם באור אחד בלבד ולקבל תוצאה מחמיאה ודרמטית כמתבקש. בתמונה המצורפת אתם רואים את מקס המצלם בדרכים כשהוא אוחז בסטריפלייט מעל ראשה של גרייס חנה בצילומים לאלבום החדש שלה והתוצאה שקיבלנו מהסטאפ הזה התאימה לאווירה שניסינו ליצור:


סטאפ דומה שכלל הפעם את הכוורת התקבל ככה:


כמו שאתם יכולים לראות התאורה מאוד ממוקדת רכה ומסתורית וזאת למרות שצילמנו במחסן של בית הפסנתר בתל אביב. איך קיבלנו כזה רקע שחור אתם שואלים? אם אתם זוכרים את הרקע הלבן והמתקפל שהיה בשימוש בצילומי עורכי הדין
ו -AOL אז תשמחו לדעת שיש לרקעים הללו גם צד שחור שיכול להאפיל לכם גם את הרקע הרועש ביותר:


כאמור, אחד היישומים הפופולרים של הסטריפים הוא צילומי עירום וזאת כנראה מ-2 סיבות עיקריות:
הם יכולים להאיר את כל הגוף באור אחיד ומחמיא ובנוסף הם מאפשרים שליטה כמעט מקסימלית באור מה שמצוין כמובן בצילומי עירום בהם אתם לפעמים רוצים לחשוף רק חלקים מהמצולמים שלכם בעוד החלקים האחרים נשארים לדימיון של הצופה בתמונה שלכם

איפה משיגים את זה?
כמו כמעט עם כל מוצר בתאורה מעשית אתם כמובן יכולים לבנות אחד שכזה בעצמכם.
הכל תלוי כמובן במידת הזמן הפנוי ובכישורי הבנייה והאלתור שלכם. אני, שהתקשה השבוע לבנות שולחן פשוט מאיקאה לא  ממש הסמכות בנושא אבל אם אתם הנדימנים עם קשרים כלשהם עם דודו מהום סנטר בסוף שבוע אחד אתם יכולים להקריץ סטריפ לייט כשר שלמרות שהוא ייראה קצת מוזר הוא כנראה יעבוד ויפיק אור שיהיה מאוד דומה לאחיו הקנויים.

חלק מכם אולי זוכר שלפני כמה חודשים בדקנו ודיווחנו לכם על קיט סטריפלייטים בקונספט DIY שעבד מצויין אבל עדיין לא זמין לקנייה לצערנו.

מי שלא בעיניין של לגזור להדביק ולהבריג צריך לשלוח יד לארנק רק בשביל לגלות שהנזק לא נוראי כל כך.
כאמור בחודשים האחרונים הרבה מוצרים שמותאמים לפלאשים קטנים צצו בשוק ובחודשים האחרונים אני משתמש בכמה מהם: אחד מהם הוא המוצר החביב הזה שמורכב בעצם מסטריפלייט, כוורת אופציונלית והכי חשוב - מתאם שמאפשר לכם לחבר אליו כמעט כל פלאש קטן שקיים בשוק. (המתאם הזה הוא די מהפכני והוא שווה לדעתי פוסט נפרד אם כבר הזכרנו אותו) 

כמו כן, חברת Lastolite הפציצה עם מגוון של סטריפלייטים איכותיים במגוון גדלים וכוורות שמותאמים כולם לפלאשים קטנים שאחד מהם נמצא אצלי בשימוש מאסיבי ומומלץ ואם זה לא מספיק אז מעבר לים קמה חברה חדשה שכל קיומה מסתכם על מנת לספק לעולם את הטריק.

ואם אנחנו כבר מדברים, מה דעתכם על הפונט הלבן? אחרי הרבה המלצות החלפתי את הצבע של הפונט בבלוג ונראה לי שעכשיו הרבה יותר קל לקרוא בו..מה דעתכם? יש שיפור או שיש געגועים לצבע הישן ?

סדנת צילום ריקוד ותנועה?

אני שמח לספר לכם שהצלחנו לתאם עוד תאריך לסדנת צילום הריקוד  והסדנה תתקיים ביום שני 17/10 בשעה 16.20 בבית הספר גליץ.
להרשמה יש להתקשר ל - 077-4090280 או במייל register@galitz.co.il


6 תגובות על "סטריפ לייט להמונים"

אנונימי אמר/ה...

פוסט מעניין תודה.

מה קרה לראש של נתן?!

אנונימי אמר/ה...

הצבע של הפונט מצויין !

עדי אמר/ה...

פוסט מצוין, וגם צבע הפונט !
אשמח לשמוע על תאריכים נוספים לסדנת צילום ריקוד ותנועה, בעיקר אם הן מתקיימות בימי חמישי ובסופי שבוע :)

אנונימי אמר/ה...

הלבן משפר. ללא ספק.

אנונימי אמר/ה...

אהלן, הזמנתי סטריפלייט מאיביי... השאלה שלי האם אני צריך משהו שיחבר בינו לבין הקנון 580EX? ובכללי לגבי סופטבוקסים האם אני צריך חיבור מיוחד?? או פשוט להרכיב את הפלאש על החצובה, ואת הסופטבוקס עליו... תודה ושבוע טוב :)

diyphotography אמר/ה...

אני לא יודע מה המוצר שרכשת, אבל 95% שאתה צריך מתאם, ככל הנראה לחיבור שנקרא BOWENS (ע"ש המבזק סטודיו)
תומר, איך אתה חברת את הפלאשים לסטריפים?
לא ידעתי שאודי תירוש יושב בארץ, הייתי בטוח שהוא בחו"ל.
גאווה, אני זוכר את הבלוג שלו עוד בחיתוליו...

הוסף רשומת תגובה