בקומה ה- 34 של מגדלי עזריאלי

פורסם ב: יום שישי, 9 בספטמבר 2011

אולי חלק מכם שמו לב שלא הוספתי לבלוג פוסט חדש מעל לשבועיים והסיבה לכך הייתה שבחודש האחרון צילמתי יחסית הרבה פרוייקטים מגוונים ושונים שהעסיקו את מירב הזמן שלי ואם אתם רוצים עוד תירוץ אז המחשב שלי קרס ודרש זמן החלמה ארוך מהרגיל או בקיצור הייתי פשוט עסוק. 

החדשות הטובות הן שבמהלך הצילומים הללו למדתי כמה דברים חדשים ואני מתכוון לשתף אתכם בהם ממש כאן,  כמיטב המסורת.

הפוסט הזה יוקדש לתיאור יום צילומים מהנה במיוחד שמטרתו הייתה לצלם חלק מהעובדים במשרד עורכי הדין תדמור שממוקם לו בקומה ה-34 של מגדלי עזריאלי.

רקע לבן בתנאי משרד

רב הסיכויים שיום אחד תדרשו לצלם תמונה כזאת.

רקעים לבנים לא מתכוונים לצאת מהאופנה בקרוב ונראה שהדרישה אליהם רק גדלה.

יש כמובן מספר דרכים שונות להגיע לתוצאה הזאת אבל בכולם תגיעו מהר מאוד למסקנה שהפרמטר החשוב ביותר לתוצאה מוצלחת ומהירה היא פשוט מספיק מקום.

הסיבה לכך היא שאתם תשתמשו בכמה מקורות תאורה שונים שיידרשו ספייס ומעבר לכך אתם צריכים לשרוף את הרקע באור חזק יחסית ובדרך כלל תירצו ליצור הפרדה בין האור ששורף את הרקע לזה שמאיר את המצולם שלכם.

בשביל זה אתם צריכים פשוט חלל יחסית גדול שיחסוך לכם זמן, ניסיונות ותסכול.

במקרה של הצילומים שלפנינו לא הייתה בעייה מיוחדת לספק את הדרישה הזאת שכן המשרד מאכלס את כל הקומה במגדל.

אם אתם לא בטוחים בעצמכם ויש לכם קצת זמן פנוי מומלץ לדעתי לערוך פיילוט לפני יום הצילומים כדי למצוא את הלוקיישן המתאים בתוך המשרד ואם אין לכם את הפריבילגיה הזאת רצוי מאוד להגיע כשעה לפני הצילומים בשביל לקבוע אותו.
אחרי שמצאתם מקום גדול מספיק אתם צריכים להתחיל להאיר אותו. 

לשרוף את הרקע

בעקרון כל קיר לבן יכול להפוך להיות רקע לבן לצילומים הללו (במידה שאתם לא נדרשים לצילומי גוף שלם) אבל אני חושב שלא כדאי לסמוך על קירות שכאלו ויותר מקצועי\אחראי להביא בעצמכם את הקיר שלכם למקום הצילום.

בצילומים הללו השתמשתי ברקע נייד ומקצועי שיכול להיות גם לבן וגם שחור ומה שהכי נחמד בו שהוא יכול להתקפל לגודל של רפלקטור גדול ולהכנס בבגאג' של כל מכונית.  

זאת הפעם הראשונה שהשתמשתי ברקע הזה והוא מייד נכנס לרשימת הציוד המתרחבת שלי.


העקרון שצריך להנחות אתכם כשאתם מתחילים להאיר את התמונה שלכם הוא להפעיל את מקורות התאורה השונים אחד אחריי השני בשביל לראות את האפקט של כל מקור ולקבל שליטה על התוצאה הסופית.

השלב הראשון הוא כאמור לשרוף את הרקע ובשביל זה הצבנו D-LITE 4 של Elinchrom שהוא פלאש סטודיו חזק שעובד על חשמל וכיוונו אותו לכיוון הרקע. האתגר שלכם כאן הוא לשרוף את הרקע מסביב למצולם שלכם בלי לפגוע יותר מידי במצולם עצמו. ובשביל זה הצבנו רפלקטור על חצובה שהסתירה את המצולמים מה-D-lite.

איך אתם יודעים שהרקע נשרף? אני ממליץ להפעיל במצלמה את האופציה Highlight Alert שברגע שהיא הופעלה כל הפיקסלים השרופים בתמונה מהבהבים. אפשרות נוספת היא להעביר את התמונות הראשונות לפוטושופ ופשוט לבדוק. בשביל להמחיש לכם את כל הנ"ל שימו לב לתמונת הסטאפ הבאה:


לפעמים הכל נראה לכם שרוף בשטח וגם במבט ראשון על המסך המכוייל שלכם בבית הכל נראה לבן ואז אתם מציגים את הצילום מול כיתה מלאה בתלמידים (רק נניח!) ואתם מגלים שבגלל שהמקרן בכיתה הרבה יותר חשוך מהמסך שלכם בבית ניתן לראות על הרקע כתמים שחורים שלא נשרפו לגמרי.

מקרה מצער שכזה יכול גם להתרחש כשללקוח שלכם יש מסך הרבה יותר חשוך מזה שלכם. בשביל למנוע מכם את המבוכה תפתחו את התמונה בפוטושופ. תוסיפו Adjustment Layer  חשוכה מעל השכבה של התמונה ותסתכלו על הרקע שוב: יש סיכוי שתראו כמה פיקסלים חשוכים שניתן להלבין אותם עם מברשת לבנה פשוטה בפוטושופ. (לחצו על התמונה משמאל להמחשה)

המאבק בהשתקפויות

כל מי שמתחיל להשתמש בתאורה מלאכותית מגלה מהר מאוד שאחד האתגרים הגדולים ביותר בכל העסק הוא שליטה בהשתקפויות שמקורות התאורה שלכם מפיקים.

יש מקרים בהם דווקא תרצו להשתמש בהשתקפויות הללו אבל במרבית המקרים אתם תיאבקו בניסיונות להעלים אותם. יש מקרים שפשוט תתלשו את השיערות שלכם כשתגלו שתמונה טובה נהרסה בגלל שלא שמתם לב לנושא (כמו בתמונה מצד שמאל בה אתם יכולים לראות את הסופטבוקס שלנו מציץ מאוחרי המצולמת ובוודאי לא מוסיף לתמונה).

כשאתם בקומה ה34 בעזריאלי אתם מוקפים בחלנות מכל הכיוונים במיוחד כשאתם מנסים לצלם את המצולמים שלכם כשברקע אתם מנסים לתפוש את מגדלי עזריאלי שלידכם.

אחרי מספר ניסיונות לא מוצלחים במיוחד הבנו שעל מנת להתחיל להעלים את ההשתקפויות אנחנו צריכים להיפטר מהמטריות\סופטבוקסים שפשוט צצו בכל תמונה. למזלנו התחליף למרככים היה פשוט ויעיל מאין כמוהו והסתכם בתקרה הלבנה של המשרד.

כשאתם מקפיצים את הפלאש מהתקרה הדבר היחיד שיכול להשתקף מהחלון הוא הפלאש עצמו ואותו ממש לא קשה להוציא מהפריים. כמובן שאתם צריכים שהתקרה תהייה לבנה ושתהייה נמוכה מספיק על מנת לספק מקור אור רך ומחמיא. למזלנו התקרה במגדלי עזריאלי היא בידיוק כזאת:


ייתרון גדול מאוד בהקפצה יעילה של אור הפלאשים שלכם מהתקרה הוא היכולת להאיר חלקים גדולים מהסצינה ובכל זאת לאפשר למצולמים שלכם מרווח תנועה נדיב שמקל מאוד על צילומים בהם הם אמורים להראות נינוחים וטבעיים בסביבת העבודה שלהם:


בתמונה הזו ניתן לראות את הפלאש החשוף משתקף מאחורי המצולם השמאלי הנמכה שלו בכמה סנטימטרים פתרה את הבעייה.

בשיטה הזו קיבלנו אור רך, שנראה טבעי ושהתפזר בכל חדר הדיונים ואפשר לי לזוז ולצלם מזוויות שונות בעוד המצולמים מנהלים שיחה ערה וקצת שוכחים ממני.

הנה תמונה שממחישה לכם כיצד נראית הסצינה ללא הפלאשים. אתם רוצים לצלם תמונה שכזו על מנת להבין כיצד נראה האור הסביבתי\רקע לפני שאתם מתחילים להבזיק לכם:


אז הנה לכם. כמה נקודות למחשבה שיוכלו אולי לעזור לכם בצילומים הבאים שלכם ונסיים עם התמונה החביבה עלי מאותו יום שמציגה את המאפרת תמי ביטון בפעולה בין הצילומים. בתמונה הזו אתם יכולים לראות את התקרה שממנה מוקפץ הפלאש משתקפת לה מהחלון:


בהזדמנות הזאת רציתי להודות לכל המשתתפים ב 2 סדנאות צילום הריקוד ותנועה שהתקיימו לאחרונה והיו פשוט אחלה. בשבוע הבא מתוכננת סדנה שלישית שכבר התמלאה בתלמידים ולכן אני לא רואה סיבה לא לקבוע תאריכים חדשים שייתפרסמו ממש כאן בשבוע הבא. סופ"ש מעולה לכולכם ואל תשכחו להיות טובים כמובן.

17 תגובות על "בקומה ה- 34 של מגדלי עזריאלי"

אנונימי אמר/ה...

מעשיר ומעניין! כרגיל!
תודה!

אפרת אמר/ה...

התמונה של ה-3 ב"סביבת העבודה שלהם" כפי שכתבת מצוינת, נראים בהחלט נינוחים וטבעיים.. ממש יפה

donarnon אמר/ה...

האם ההקפצה נעשתה מפלאש על המצלמה?

שי אמר/ה...

מעולה ומלא אינפורמציה :) תודה רבה!

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ארנון - חס וחלילה :-) הפלאש היה על מעמד תאורה והאיר אץ מרכז התקרה.

אנונימי אמר/ה...

התמונה האחרונה פשוט priceless!

אנונימי אמר/ה...

תומר, כרגיל מאוד מאלף ומלא במידע שימושי. מאוד נהינתי בסדנאת צילום ריקוד ותנועה.

זאב

מנחם אמר/ה...

למה לא להקפיץ מהמצלמה מה כ"כ גרוע??

תומר יעקבסון אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תומר יעקבסון אמר/ה...

הי מנחם יש המון סיבות לא לשים את הפלאש על המצלמה גם כשמקפיצים את האור מהתקרה והעיקרית מבינהן היא שהפלאש נמצא על המצלמה הוא פשוט זז ביחד איתך כשאתה מצלם ואני לא רואה סיבה שזה יקרה.. אם אתה מתכופף למשל האור יורד ביחד איתך וכו'. פלאש על המצלמה יגביל אותך תמיד גם במקרה הזה.

בנוסף מרבית מהתמונות בחדר הדיונים צולמו עם 85 מ"מ מה שאומר שהייתי מחוץ לחדר ולכן אם הפלאש היה על המצלמה הוא לא היה פוגע בתקרה מעליהם
בברכה - תומר

אנונימי אמר/ה...

תומר, אתה אדיר!

אנונימי אמר/ה...

מרוב שהתמונות מעולות והמצולמים יפים ומסורקים זה נראה לא אמין. בס"ה זה לא הולך לפרסומת בעיתון אלא לאתר שלהם או לפרוספקט של החברה. זה נראה שאלה דוגמנים ולא עו"ד בעבודה.

יונתן אמר/ה...

מעניין ומהנה לקרוא!
1. ומה אפשר לעשות אם גם לא ניתן להשתמש במטריות ובסופטבוקסים (בגלל השתקפויות בחלונות) וגם לא ניתן להקפיץ פלש מהתקרה, למשל כי היא גבוהה מדי?
2. אם התקרה לא היתה לבנה, היינו יכולים בכל זאת להקפיץ דרכה, אולי באמצעות ג'ל?
תודה תומר

תומר יעקבסון אמר/ה...

הייונתן מה שלומך? במקרה כזה הייתי מנסה להקפיץ את האור מרפלקטורים שיכולים להיות לוחות קאפה גדולים שניתן לקנות באופיס דיפו. את הרפלקטורים הללו ניתו להציב על מעמדי תאורה עם תפסנים\מחזיקי פלקטור. בהצלחה - תומר

diyphotography אמר/ה...

לגמרי על כל צלם תיפול פעם "מטלה" כזו.
בעיקרון אפשר פשוט לשרוף את הרקע עם שני פלאשים ולגמור את הסיפור...
PEACE
תמיד מהנה לגלות פוסטים חדשים פה.
PEACE

אנונימי אמר/ה...

תומר שלום, שאלה על הרקע: איך הוא נקרא? איפה משיגים כזה? מה גודלו? אילו צבעים יש חוץ מלבן ושחור? תודה תודה,
אביבה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אביבה,
הרקע שאני השתמשתי בו זמין כאן
http://www.photofreak.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=2202025

הגדלים מספיקים לצילום אורך של אדם ממוצע והם נמכרים בעיקר בלבן+שחור. באמצעות תאורה ניתן להגיע כמובן לצבעים שונים. בהצלחה - תומר

הוסף רשומת תגובה