איקאה לצלמים

פורסם ב: יום שלישי, 10 במאי 2011

ממש לא מזמן סיפרתי לכם על אודי תירוש מ- DIYPhotography שפיתח ומייצר סט מוצרים חדשני שהקונספט המרכזי שלהם לא קיים כיום בשוק (למיטב ידיעתי) .

מדובר בעצם בערכות DIY שיש בהם את כל מה שאתם צריכים על מנת לבנות אמצעי תאורה שאולי אין לכם עדיין בארסנל.


הניסיון בניהול הבלוג שלו במשך שנים לימד אותו שלמרות שהרבה אנשים חושבים שזה די מגניב לבנות את המוצרים שלהם בעצמם רק חלק קטן מהם באמת ישקיע את הזמן והאנרגיה היצירתית שלהם על מנת למצוא את כל המצרכים הנדרשים בשביל ממש להפשיל שרוולים ולבנות לעצמם ובעצמם מוצר חדש.

אז מה שהוא עשה היה לבנות בעצמו קיט שבו צלמים יוכלו למצוא את כל מה (שאודי חושב) שנדרש כדי לבנות מוצר שכזה בבית. תודו שזה גאוני.

קיצור תולדות ה - DIY

באופן כללי, אחד הצדדים המגניבים יותר בכל מה שקשור בתאורה מעשית הוא היכולת הזאת לבנות את המוצר שלכם בעצמכם ולעיתים קרובות, למרות שגזרתם והדבקתם אותו לבד עם דבק נגרים, המוצר הזה יכול להפיק במבחן התוצאה, אפקט דומה מאוד למוצרים שעולים לא מעט כסף.


הפרוייקטים השונים נעים על הטווח שבין להדביק כמה קרטונים אחד לשני לבין עבודת נגרות מורכבת למקצוענים שיש להם קשרים טובים עם דודו מהום סנטר. הכל תלוי כנראה במידת המיומנות, המוטיבציה והזמן הפנוי של הצלם הבנאי.

אני חייב להדגיש נקודה עקרונית - אני אישית לא ממש Handyman. אני אפילו ההפך מכזה. הרכבת צעצועים לאיתן יכולה לקחת לי כמה ימים שלא לדבר על בניית שולחן אוכל פשוט עם הוראות הרכבה מצויירות ובכל זאת, יצא לי לבנות ולהשתמש בלא מעט מוצרים שבניתי לבד ואני מניח שכמה מכם זוכרים שאחד הפוסטים הראשונים בבלוג הזה תיאר את הדרך המהירה לבנות כוורת מקרטונים שאחר כך כמובן שהיא השתדרגה לקשים שחורים מפלסטיק. לא נשכח כמובן את הביוטי דיש שניסינו לבנות מעציץ או את קופסת האור לצילומי מוצר.

כל המוצרים האלו עבדו בשבילי ואת כולם החלפתי בסופו של דבר במוצרים מקצועיים שקניתי. וזאת נקודה נוספת שחשוב להתעכב עליה: מוצרי DIY בדרך כלל לא מלווים אתכם לכל אורך הקרייירה שלכם ואתם לא מגיעים איתם לרמת אינטימיות שבה אתם מתחילים לתת להם שמות למשל.

הם במרבית המקרים מוצרים שמאפשרים לכם להתנסות ולקבל שליטה והשפעה חדשים על האור שיוצא מהמבזקים שלכם. שליטה והשפעה שהייתה עולה לכם בין מאות לאלפיי שקלים בחנויות הצילום השונות.

רינג פלאש להרכבה עצמית



די מזמן כבר, כתבנו כאן על השימוש ברינג פלאש ועל האפשרויות החדשות שהוא מקנה לצלם המפליש. בכתבה השתמשתי ב-Orbis שברשותי ושנחשב לאחד מהרינגים הפופולריים באזור.

למרות שהוא לא יוצא המון פעמים מתיק הגיטרה שלי אני די שמח שיש לי אותו והוא מאפשר לי להפיק אור מיוחד במצבי צילום שונים. בכתבה ציינתי שאחד החסרונות של ה-Orbis הוא המחיר שלו ואכן נראה לי שהרבה אנשים נמנעו מלהתנסות בשימוש בו והיו להם משהו כמו 900 סיבות כולל מע"מ לעשות את זה.

ה-DIY רינג פותר את הבעיה הזאת. העובדה שהוא עולה משהו כמו תשיעית מאפשרת לצלמים שאין ברשותם רינג לייט להתחיל להשתמש בכזה ללא הצורך לכנס שוב שיחה מתוחה עם האישה כשעל הפרק הוצאה בלתי נמנעת בתשלומים.

במילים אחרות, המוצר הזה מאפשר לצלמים ללא ניסיון בצילום עם רינג לייט לנסות ולראות על מה כל המהומה.
רב הסיכויים והניסיון מלמדים שאם תאהבו את העבודה איתו בסוף תמצאו את עצמכם קונים Orbis כזה או אחר. הסיבה לכך תהיה כנראה שה-DIY רינג עשוי מקרטון והוא לא מסוג המוצרים שאתה זורק בתיק הציוד שלך ומצפה שהוא יחזיק מעמד בשטח שכן כמו כל מוצר שעשוי מקרטון הוא כנראה ייתחרבש אם מישהו יישב עליו בטעות. .
אחרי שהבהרנו את הנקודה הזאת השאלה שנשארה פתוחה היא בגזרת הביצועים.

האם בשימוש במוצר תחלופי שהרכבתם לבד הקרבתם משהו במחלקת האיכות?

בשביל לבדוק בדיוק את הנקודה הזאת נפגשתי עם אודי והמוצרים שלו בתוספת דוגמנית מקסימה שעונה לשם נדיה בחנות שמוכרת את המוצרים החדשים בארץ הלא היא סטודיו לנד ברמת השרון.

המטרה הייתה לבדוק את הרינג החדש ובשביל להמחיש לכם גם את הבדיקה וגם את התוצאות שלה הקלטנו סרטון של 5 דקות בהם אודי מסביר טיפה על מרכולתו ולאחר מכן תוכלו לחזות ברינג החדש בפעולה ובתוצאות שלו.

אם אתם יותר אנשים של שורה תחתונה תוכלו להביט בהשוואה הבאה של "עם ובלי" שממחישה יפה את האפקט של המוצר החדש (מומלץ ללחוץ על התמונה להגדלה).

בתמונה מימין השתמשנו ב EzyBox ממש מעל נאדיה ובשביל להחזיר אור לפנים שלה השתמשנו במערכת רפלקטורים מהצדדים. בתמונה השמאלית השתמשנו באותו סטאפ בידיוק רק בתוספת של DIY Ring שהאיר את העיניים יותר טוב והפיק לנו יותר פרטים חדים ומוארים בתמונה הסופית. לא רע בכלל!

הנה לכם הסרטון המלא ואני בהחלט מקווה כי הוא ימחיש לכם על מה כל המהומה ואם בא לכם להזמין רינג פלאש ולבנות אותו לבד אז הנה הלינק שלכם.

13 תגובות על "איקאה לצלמים"

אבי רביבו אמר/ה...

נראה מעולה ורעיון מצוין. תודה!

Ilan אמר/ה...

WOW

יובל פדר אמר/ה...

מדליק לגמרי תומר, עושה רושם שהמוצר יעוף כמו לחמניות חמות.

ניצן בר אמר/ה...

גדול, תומר, גדולללל !!!!!
"ובאת, באת לי בזמן"
אני אישית מאוד אוהב לבנות דברים. למי שיש סטודיו נייח וקבוע, זה נהדר. לי יש סט נייד של אלינכרום, שהתייעצתי בך לפני קנייתו אם אתה זוכר, אבל גם סטודיו נייח (עדיין בהקמה) ואני לא יודע כמה זה נוח לנייד סטים כאלו של עשה זאת בעצמך, ואתה יודע מה, גם קשה לי להחליט אם זה סקסי, דווקא כי זה הום-מייד, או לא סקסי, כי זה לא נראה מהוקצע למהדרין, ויש מקרים שהסקסיות של הצלם גם חשובה, ולא רק איך שהוא מצלם. אבל אין ספק שאני בונה לי דברים כאלו ברגע שהסטודיו הנייח שלי ייכנס לעבודה. זה פשוט אדיר ! השילוב בין חדוות היצירה לבין העלות הנמוכה פשוט מושלם. תודה לך.

SPiRiTCORE אמר/ה...

ענק!
אני חייב להזמין...

שאלה קטנה, עם איזו עדשה צילמת בסט הזה?

ניר גייגר אמר/ה...

אני חייב לומר שממש עשית לי חשק לקנות כזה דבר

תומר יעקבסון אמר/ה...

@SPiRiTCORE - כמו בכל סשן עם הרבה...מרבית התמונות היו עם 18-70 חלק עם 50 1.8 וחלק עם 85 1.8 כולן של ניקון

אודי אמר/ה...

הי תומר,
כמה טוב לראות בלוג ישראלי מפרגן למוצר ישראלי (ועוד ביום העצמאות).

המון תודה על הצילומים המצויינים שלך מסטודיו לנד. אני בטוח שנדיה (הדוגמנית) מרוצה, וגם אני!

ניצן בר אמר/ה...

מעניין אותי לראות השוואה בין תמונות שצולמו עם
DIY ring light vs. Orbis Ring flash
בכנס הקודם של גליץ התלבטתי אם לרכוש את האורביס היקר בטירוף או את הדגם הסיני הזול יחסית שהוצג בדוכן של פוטופריק. מאוחר יותר החלטתי על האורביס. עכשיו בוא נראה אם אתה יכול לעשות לי קצת כאב לב ודיגי גידי בכיס של הארנק... (:

חן אמר/ה...

תומר, התוצאות ממש ניכרות לעין! (לעומת בלי...)
ניסיתי להבין איזה אור הרינג פלאש זורק-את הפלאש הבילט-אין, של המצלמה?

קורס צילום אמר/ה...

אדיר !

תומר יעקבסון אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אנונימי אמר/ה...

אתה איש מדהים
מפרגן ללא לאות
בטוח שאתה ישראלי...?
שלא תשתנה לעולם !

הוסף רשומת תגובה