מנפלאות הדרופבוקס

פורסם ב: יום שבת, 5 במרץ 2011

מכירים את זה שפתאום מצאתם שירות\תוכנה\אתר שקשה לכם לדמיין את החיים שלכם בלעדיו?

לאחר מעל לשנה שבה אני משתמש ב -DropBox  לא רק שהשימוש הופך ליותר ויותר אינטנסיבי היום קשה לי  להבין איך הסתדרתי בלעדיו.

בקליפת אגוז

הדרופבוקס הוא הכונן הווירטואלי שלכם. זה אומר שאתם מורידים תוכנה קטנה ולא מעיקה למחשב שלכם מתקינים אותה וזאת יוצרת תיקייה שנקראת My dropbox  בדרך כלל בתיקיית המסמכים שלכם. מעכשיו והלאה כל קובץ שצירפתם לתיקייה הזאת מסתנכרן לשטח שמוקצב לכם בשרתים המהירים של החברה (2GB בחינם, 50GB בעד 10 דולר לחודש). כלומר, כל קובץ שנמצא בתיקייה הזאת זמין לכם בכל מחשב שתהיו בו ויש לכם גישה לאינטרנט ממנו. אתם לא צריכים להוריד את התוכנה מאותו מחשב אלא רק להיכנס לחשבון שלכם באתר DropBox ולראות\להוריד\לשנות את כל הקבצים שלכם משם.

למה אני צריך את זה?

מלבד לעובדה שכל מה ששמתם בתיקיית ה-DropBox שלכם בעצם מגובה בכונן חיצוני השירות הזה באמת יעשה את החיים שלכם קלים ויעילים יותר. כל מגזין קומפוזיציה לדוגמא מתנהל על השרתים הללו. למשל אני מעלה כתבה חדשה למגזין לתיקייה שבה גם לאדם שול המעצב של המגזין יש גישה  אליה והוא מקבל הודעה שהוספתי לשם קובץ והוא יכול לעצב אותו בגיליון החדש (שאמור לצאת השבוע דרך אגב..). דוגמא נוספת תהיה שאני עובד על קובץ מסויים בחדר שלי ואז שומע שאיתן דורש שאני אצטרף אליו בסלון. אני סוגר את הקובץ במחשב השולחני וממשיך לעבוד על הלפטופ בסלון כאילו כלום  (לא, אין צורך להתקשר למועצה לשלום הילד..אני משחק איתו קצת לפני זה)

הלו..זה בלוג צילום פה?

הדרופבוקס הוא פשוט מתנה לצלמים. מלבד העובדה שהוא מאפשר לכם לגבות את הקבצים שאם הם יימחקו מהמחשב שלכם יום אחד אתם תרצו לקפוץ מהגג, הוא מאפשר לכם לשלוח ללקוחות\חברים קבצים גדולים בלי שום בעייה. 

איך עושים את זה?  נניח שאתם רוצים לשלוח 10 תמונות גדולות למישהו. אתם מכווצים אותם בתכנת הכיווץ האהובה עליכם ושמים את הקובץ עם התמונות בתיקייה Public שנוצרת בכל תיקיית DropBox באופן אוטומטי בתהליך התקנה של התכנה. לאחר שהקובץ עבר לשם אתם לוחצים עליו לחיצה ימנית עם העכבר ובוחרים באפשרות  copy public link (ראו תמונה משמאל).

מה שעשיתם היה להעתיק לינק שנראה דומה לזה: http://dl.dropbox.com/u/1591350/DropboxLogo.png  מי שייקבל את הלינק הזה ממכם במייל נניח יוכל להוריד את הקובץ למחשב שלו ממש כמו שהיינו עושים פעם, בימי ה FTP הישנים.

לסיכום, מאז שהתחלתי לשהשתמש בפלא הקטן הזה אני אפילו לא יודע איפה ה-disk on key שלי וגם ביקור באתרים כמו you send it הפך למיותר ומגושם למדי.  אני מקווה שתפיקו תועלת מהמידע הנ"ל ושתהיו טובים בינתיים.

מי שלא השתכנע עדיין או שהתבלבל מההסבר הנ"ל מוזמן לצפות שנייה בסרטון ההדגמה הזה:




להורדת התוכנה ליחצו כאן

11 תגובות על "מנפלאות הדרופבוקס"

משפחת מעוז אמר/ה...

היה את זה (ואולי עדין קיים) במסנג'ר
זה היה נקרא :"תיקייה משותפת" בין שתי משתמשים.
ככה העברתי כמה עשרות טובות של תמונות לחבר שהיה חבר במסנג'ר ושהיה לנו תיקייה משותפת.

כמובן שהדרופבוקס יעיל בהרבה .

זיו שנהב אמר/ה...

שמעתי על אנשים שיש להם 5-6 ויותר כתובות גימייל שלכל אחת דרופבוקס חינם של 2 גיגה והם גם לא צריכים לשלם וגם יש להם חלוקה של חומר בכל אחד.

ירון שריזלי אמר/ה...

עוד יתרון של התוכנה הוא שלכל קובץ שאתה שומר ב"מחיצה הציבורית" (=שיתוף) יש לינק להורדה ישירה.

פשוט קליק ימני על הקובץ, אחת האופציות היא לראות מה הלינק, וכל מי שיפתח את הלינק יוריד את הקובץ.

שימושי למי שרוצה לשלוח קובץ להורדה מבלי לשלוח את הקובץ עצמו.

Yaron Rosen אמר/ה...

השירות של dropbox מעולה אין ספק שגיבוי מחוץ לבית זה דבר חשוב, בנוסף מומלץ מאוד לגבות ב NAS

moshee אמר/ה...

עוד אופציה : אפשר להשתמש ב SKYDRIVE של מיקרוסופט ולקבל 25 GB בחינם.
משה

Unknown אמר/ה...

ועוד אופציה היא לשלוח המלצה לדופבוקס לחבריכים ואז התיקייה שלכם תגדל בהתאמה עד ל- 10GB.
כמו כן, ניתן לשנות את מיקום ה- My Documents שלכם ל- Dropbpx בתנאי שלא התקנתם אותו תחת My documents ואז לא צריך איפלו לטרוח לשמור או להעתיק ל- Dropbox.
פשוט כל ה- My documents שלכם יהיה מסונכרן online.

pazo אמר/ה...

לבעלי האייפון יש APSS

אנונימי אמר/ה...

גם בעלי אייפון יכולים להשתמש בתיבת הדרופבוקס שלהם.

אנונימי אמר/ה...

כמה זמן לוקח התהליך של השיתוף של הקובץ? למיטב זכרוני כשהשתמשתי בתוכנה מזמן התהליך של הפיכת הקובץ לציבורי לקח המון זמן והפך את התוכנה ללא פרקטית

שלומי אמר/ה...

בהחלט שירות מומלץ אני כל הזמן משתמש בו כדי לשלוח תמונות.
מה שבעיקר טוב בו שהורדת התמונות מהתיקייה הציבורית היא פשוטה ביותר כך שגם אם אני שולח לאנשים שלא מבינים מה לעשות הם לא צריכים להיסתבך רק לילחוץ על הקישור ולהוריד.

Mila Roze אמר/ה...

צודק לחלוטין. אני עובדת בחברת הייטק קטנה ואנו שומרים את כל הקבצים שקשורים לעבודה רק בדרופבוקס. זה בעצם משמש כגיבוי מרחוק, מע' שניתן לגשת אליה מכל מחשב, ושומרת על כל הקצבים מגובים ובהישג יד.
הדבר היחיד שתמיד מפריע לי זה הקונפליקטד קופי שנוצר כש2 משתמשים שונים עובדים על אותו הקובץ.

הוסף רשומת תגובה