יום שישי ברמת גן

פורסם ב: יום שישי, 20 באוגוסט 2010

כשאתם משתמשים בתאורה משלכם כשאתם מצלמים אתם יכולים בעצם לפסל את המצולמים שלכם איך שבא לכם.

אתם יכולים להחליט מה הצופה יראה בתמונה, למה הוא ישים לב פחות ובאופן כללי מה תהיה האווירה הכללית של הצילום.

אני מרגיש שאני לומד כל הזמן דברים חדשים בכל מה שנוגע לאפשרויות שלי ליצור את התמונה שאני מחפש. מדובר כנראה בתהליך לימוד שאף פעם לא יסתיים שכן תמיד אפשר להציב את האור בצורה שונה ביחס למצולם, תמיד אפשר לשלב מקורות תאורה באופן חדש וכנראה שתמיד יהיו אמצעי תאורה חדשים ששימוש בהם יאפשר אפקטים  שאי אפשר היה להשיג בלעדיהם.

כשצילמתי השבוע את אורה רבינוביץ' ברחוב ברמת גן ניסיתי כל מיני דברים חדשים בשביל לקבל מראה קצת שונה. קודם כל השתמשתי בביוטי דיש חדש שמאפשר לי להאיר בצורה קצת שונה את המצולמים שלי וכמו כן ניסיתי לשלב את  אמצעי התאורה השונים בקומבינציה חדשה עבורי. 

2 מקורות תאורה

הסשן הראשון התקיים בתור סוג של ברכה \ מזרקה בבורסה ברמת גן (מול מגדל משה אביב) אני עובר במקום הזה כמעט כל יום ולא חשבתי אף פעם שהוא יכול לשמש כלוקישן אבל כנראה שהימים החמים הללו גורמים לך להסתכל יותר על מקורות מים כעל פוטנציאל למקומות טובים לצילום ולמזלי אורה התגלתה כדוגמנית משתפת פעולה ואמיצה במיוחד שלא הייתה לה בעיה להכנס פנימה. כמו שאתם יכולים לראות מהתמונה מצד שמאל השתמשנו במקור אור גדול (אפולו 28 אינטש מצד שמאל שלה) ועל מנת להאיר את הצד השני השתמשתי בביוטי דיש חדש. 

ותיקי הבלוג זוכרים את גרסת ה DIY שבניתי לפני כמה חודשים. היא עדיין קיימת אבל היא בהחלט מוגבלת ודי מסכנה לעומת הדבר האמיתי במיוחד בכל מה שקשור לגודל שלה. השימוש במוצר הזה כאור אחורי לא מקובל כל כך אבל התגלה כיעיל למדי וכמו שאתם יכולים לראות בתמונה הסופית הוא סיפק אור אחורי חביב שהפריד בין הצד הימני של אורה לבין הרקע. 

3 מקורות תאורה


בסשן השני יצאנו מהמים ובגלל שכבר השמש התחילה לשקוע לא הייתה לנו בעיה למצוא רקע חשוך ויחסית ניטרלי ברחבה הגדולה מחוץ לתיאטרון היהלום. פה מערך התאורה היה כמובן שונה לגמרי והוא כלל 2 אפולואים 28 אינטש משני הצדדים וקצת מאחור  כשמלפנים הארנו עם אותו ביוטי דיש רק שהפעם הצמדנו לו כוורת שצימצמה את האור וריכזה אותו בעיקר על האזור העליון של הגוף.

אתם יכולים לראות כאן בברור את האפקט של הכוורת וריכוז האור וכמובן תרגישו חופשי לחשוב שהתוצאה של האפקט אובר דרמטית והרגליים יצאו חשוכות מידי.

אני אישית לא סגור על התוצאה הסופית אבל בהחלט מתכוון להשתמש בכוורת הזאת בעתיד אולי בזווית קצת שונה או עם שילוב של אור מילוי נוסף. 

3 מקורות תאורה רק ביחס הפוך!

מבחינתי פה מתחיל כל הכיף.

התמונה הזאת צולמה עם אותו מערך תאורה בידיוק כמו זאת הקודמת רק שכאן החלשתי את עוצמת המבזק  שהיה מקדימה והבזיק מבעד לביטי דיש ב 2 סטופים והורדתי את הכוורת.

זה די מדהים  לראות איך שינוי שכזה משפיע על התוצאה הסופית וכיצד אובייטקט הצילום שלכם מקבל פתאום צורה שונה

כשראיינתי את הווארד שץ הצלם האגדי לגיליון קומפוזיציה 013 שיצא בימים הקרובים הוא אמר לי משהו מעניין:
"אני לא רוצה לתעד את מה שיש מסביבי ובמקום זה אני בעצם רוצה ליצור מציאות חדשה בכל תמונה שאני מצלם. אור טבעי זה מה שיש כל הזמן מסביבנו ומה שכולם יכולים לראות בכל רגע נתון.
אני תמיד רוצה ליצור משהו חדש, להראות לאנשים משהו שהם לא ראו קודם לכן,

צילמתי לאחרונה מתאגרף לסדרת המתאגרפים שלי והשתמשתי ב-11 מקורות תאורה שונים בשביל הצילום. בזכות השימוש המיוחד בתאורה הזו אני חושב שהצלחתי להראות אותו כמו שאף אחד לא ראה אותו לפני זה."

כשתראו את התמונות שהווארד מצלם תבינו מהר מאוד שאני בתחילת הדרך והצילומים שלי נראים כמו טיוטה גולמית ליד יצירות המופת שלו אבל אני מבין מה הוא אומר: עמדנו ברחוב וראינו את אורה באור משמים למדי ובעזרת 3 מבזקים קטנים הצלחנו לפסל אותה בתמונה כמו שרצינו. אם יצא "יפה" או לא זה בהחלט עניין של טעם אבל זה מה שרצינו\הצלחנו להשיג.

אני רוצה להודות לאורה שאותה אני מצלם שוב ביום ראשון במסגרת קורס תאורה מעשית ולנתן סבן וזיו שנהב על התמיכה ותמונת הסטאפ המגניבה (!) ולכם אני ממליץ להשאר טובים לפחות עד הפעם הבא.

12 תגובות על "יום שישי ברמת גן"

אנונימי אמר/ה...

שמע כל הכבוד ! על הכתיבה והיוזמה על הבלוג !

אורן אמר/ה...

ברשותך שאלה טכנית: מה ה WB שכיוונת לכל סטאפ, ומה היתה עוצמת הפלאשים הראשונית שכיוונת (ומשם שינית והתאמת) ?

art photo refael אמר/ה...

צילום מעולה! אבל לא פחדת שהיא תתחשמל כמו הילד בבריכה בצפון?

ניסן לב-רן אמר/ה...

אכן עיצוב או אפילו פיסול היא ההרגשה של מי שמשתמש במקורות תאורה באופן ייחודי וזה כל היופי! לא רק גופה המשגע של הדוגמנית החטובה.
כל הכבוד על שיתוף המידע תומר, אתה נולדת להיות מורה סטוביסט מושבע!

איתמר אמר/ה...

זהו הפוסט הטוב ביותר שקראתי בזמן האחרון.

שאלה קטנה. מה ההבדל בין ביוטי דיש לכוורת. האם הם לא עושים את אותו אפקט?

תומר יעקבסון אמר/ה...

אורן - הWB היה מכוון לפלאש וכמובן שיניתי אותו קצת בבית בלייטרום כי צילמתי ב RAW לצערי לא השתמשתי בכרטיס אפור כמו שהמלצתי להתשתמש בפוסט הקודם - הפלאשים מהצדדים היו מכוונים לשמינית כח וזה מלפנים היה על רבע.

איתמר = ההבדל העיקרי הוא שהביוטי דיש מגדיל קצת את מקור האור ומכאן מפיק אור יותר רך מאשר כוורת שמפיקה אור נוקשה בלבד. לא שאור נוקשה זה רע בהכרח אבל הוא לא מתאים תמיד - במיוחד שאתה רוצה אור מחמיא ומעט צללים על המצולם שלך.

אנונימי אמר/ה...

סחתיין על הבלוג.. ותודה על הכל
אבל המצולמת כל כך לא טבעית..
תנוחות כל כך מאולצות..

מצטער לקלקל את השמחה

גיא צ אמר/ה...

תומר, אתה גדול, כמו תמיד.

סלבו אמר/ה...

מעולה!
תומר, אשמח אם תוכל לשים תמונת סט-אפ לכל תמונה שאתה מראה. ככה יהיה אפשר ללמוד בצורה יותר טובה.

אנונימי אמר/ה...

לא הבנתי מה טוב בלהאיר את הפנים ולהשאיר רגליים חשכות.
בשאר התמונות תוצאות ממש יפות. כל הכבוד!

יניב אושרי אמר/ה...

מעולה תומר
תשמע אני עובד בבנין של הראל צמוד למקום וכל הזמן אמרתי איזה "אגם" מכוער זה
מה כבר אפשר לצלם בו
הדהמת אותי ,התפעלתי.. פשוט מדהים
בכל יום שאעבור שם אני אסתכל אחרת
תומר..תודה רבה ,פשוט מדהים
אנא אמץ אותי אני צמא ללמוד.....

Ohad אמר/ה...

יפה מאד
כל הכבוד על השיתוף
בברכה

הוסף רשומת תגובה