אלינכרום SkyPort

פורסם ב: יום שני, 23 בנובמבר 2009

המשדרים של אלינכרום נמצאים אצלי בתיק כבר חודש וחצי בערך והם ללא ספק מוצר שמאפשר לי חופש יצירתי בכל מה שנוגע להפעלת המבזקים שלי מרחוק.

עולם המשדרים מתחלק ל 2. יש את המשדרים הזולים שבדרך כלל מגיעים מסין או מסדנת יזע אחרת ויש את אלו שמגיעים מאירופה או ארה"ב ועולים הרבה יותר כסף.

את המשדרים הללו בוחנים בדרך כלל על פי 2 פרמטרים : אמינות וטווח עבודה.

את כל התמונות שלי צילמתי עד היום בעזרת משדרי Cactus V2S שבשורה התחתונה נותנים תמורה מדהימה למחיר שלהם: בשביל 30 דולר אתם מקבלים מקלט ומשדר שיעבדו ב 97 אחוז מהמקרים וזאת בתנאי שהמשדר קרוב מספיק למקלט (10 מטרים בערך) והבטריות חזקות מספיק. יש גם את אחוז המקרים הללו שאתם קרובים מספיק וגם הבטריות חזקות מספיק ואתם מפספסים תמונה אחת או שתיים אבל בשורה התחתונה המוצר הזה יכול לשרת אותכם לאורך זמן ותוכלו להפיק ממנו הרבה הנאה ותמונות טובות. ייתרון נוסף של הקקטוסים הוא שאם הם נופלים לכם על הריצפה (כמו שבטח הם יפלו...) אתם לא צריכים לשבור תוכנית חיסכון בשביל להחליף אותם. אני הזמנתי בערך 10 מקלטים עד היום ועדיין לא הגעתי למחיר של משדר יקר אחד.

SkyPort - יצירתיות אינסופית במחיר שפוי

בתור צלמים אנחנו שואפים שהציוד שברשותנו יאפשר לנו ליישם את היצירתיות שבנו ובעולם מושלם היה לנו תיק צילום שמאפשר כל תמונה שעולה לנו בראש. העובדה שהקקטוסים ודומיהם מוגבלים במידה מסויימת מגבילה את היצירתיות הזאת במקרים מסויימים.

קחו למשל את החתונה שצילמתי לא מזמן. ידעתי שאני רוצה לצלם תמונה בה הזוג הולך לכיוון החופה בעוד אני עומד מאחוריהם והמבזקים ממוקמים בחופה ומספקים אור אחורי חזק. בשביל לצלם את התמונה הזאת הייתי חייב להפעיל את המבזקים שלי ממרחק רב ואם הייתי מצוייד רק עם הקקטוסים שלי התמונה הזאת הייתה נשארת רק בדימיוני.. הSkyPorts פשוט נועדו למשימה שכזאת ועבדו ממרחק רב בלי למצמץ ואפשרו לי לבסוף לצלם את התמונה שרציתי לצלם.

התמונה משמאל צולמה בבדיקה שערכתי לפני שהזוג הגיע לחופה..שימו לב למרחק שעמדתי מהם: בהחלט מרשים.

יש גם את עיניין האמינות: הדברים הללו פשוט עובדים. עד היום הבזקתי איתם אלפי הבזקות והם לא איכזבו אותי אפילו פעם אחת. העובדה הזאת תורמת מאוד לשקט הנפשי שלי בצילומים. אני פשוט לא חושב יותר על האפשרות שאני אצלם והמבזקים לא יעבדו וזה מאפשר לי להתרכז רק בתמונה שאני רוצה לצלם.

OK.. האם שתלתי את הקקטוסים שלי בגינה ועכשיו אני מצלם רק עם הגדג'ט החדש? ממש לא. אני פשוט מסתובב עם 2 ערכות בתיק. בצילומי הכלבים שלי למשל אין לי שום סיבה להוציא אותם מהתיק והקקטוסים עושים עבודה טובה מאוד. בצילומים הללו אני מאוד קרוב למצולם והמשדרים הסיניים עובדים כמו שעון אבל בכל פעם שאני נדרש לצלם תמונה מאתגרת מבחינה טכנית ומחפש 100 אחוז אמינות אני פשוט מוציא את ה SkyPorts מהתיק.

ואם כבר דיברנו על כלבים אז רציתי לדווח לכם שהפרוייקט מתקדם לו יפה וצילמתי עוד כמה דוגמאות נאות לאוסף. אתמול היה זה באז, פקינז חמור סבר שהביא לי חתיכת ביס (ביד) לפני הצילומים בשלב שאני מנסה לקשור קשר אמיץ עם המצולם.


והנה צ'ארלי שהוא שכן חביב שישב כמו כלב טוב במשך 100 חשיפות שקשה לי לבחור מהן אחת

אני מתכוון לחזור לכל מי שכתב לי מייל עם הצעה לצלם את הכלב שלו בקרוב ומי שלא שלח לי מייל ויש לו כלב (לא נושך!) מוזמן מוזמן לכתוב לי פה .

דרך אגב - פאני בייסרון ממשיכה לככב ובסופ"ש האחרון היא רצה שחתה ורכבה כל הדרך למקום הראשון באליפות הארץ בטריאטלון שנערכה באילת. הבלוג ימשיך לעקוב אחרי הכוכבת המבטיחה ואני שוב מאחל לה בהצלחה באולימפיאדה.

13 תגובות על "אלינכרום SkyPort"

יניב אמר/ה...

היי תומר כתבה מצוינת כרגיל

יש לי את ה SKY-PE של ELINCHROM כשנה, אני מאוד מרוצה ומעולם לא איכזב. גם המחיר בארץ שפוי. התמונות של הכלבים מדהימות

יניב

אנונימי אמר/ה...

הי תומר,

מציע לך לבדוק את ההיפר סינכרון של
Pocket Wizard החדש....
אני חושב שאיתם אתה יכול לוותר בשקט על ה D70 שלך ולשדרג סוף סוף...:)

יד שניה אמר/ה...

תמונות יפות פוסט בהחלט ראוי לתגובת אהדה (-:

אנונימי אמר/ה...

איפה אם בכלל אפשר לקנות בארץ

תומר יעקבסון אמר/ה...

יש כמה מקומות שאפשר לרכוש את המוצר ...בראשית הכתבה יש לינק לאחד מהם

BEN אמר/ה...

היי תומר...רציתי לשאול שאלה לגבי ה"קקטוסים" יש ברשותי שתי קקטוסים ואחד מהם כבר לא עובד כנראה נגמרה לו הבטריה ...רציתי לשאול איפה אפשר לקנות בטריה בשבילו?
תודה
בן

אנונימי אמר/ה...

הי תומר,
אתמול קיבלתי את הקקטוסים שלי. איזו התרגשות (בעיקר בשל הפלא שהגיעו מהונגקונג ליבשת אפריקה).

לשאלתי, יש לי גם פלאש ישן מתוצרת hanimex שישב בעברו על N70 הפילם. איך אני יכול לוודא שהוא לא ישרוף לי את המשדר? אין שום איזכור באינטרנט לגבי הפלאש. יש לך מושג? תודה

אנונימי אמר/ה...

הי תומר,

קקטוס הוציאו עכשיו סדרה חדשה, שבין הדברים שהם הוסיפו זה אופציה ל 16 ערוצים כדי שצלמים יוכלו לעבוד במקביל בלי להבזיק אחד לשני וכן טווח מוגדל שאמנם עדיין לא ניסיתי את כל הטווח אבל לפי האתר שלהם עד 100 מטר....
המחיר רק כ 5 דולר יותר מ V2

אנונימי אמר/ה...

היי תומר, רציתי לדעת כמה מקלטים מקבלים מתי שקונים את המשדרים של אלינכרום או שרק מקבלים משדר אחד ומקלט אחד.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי
מקבלים מקלט אחד ומשדר אחד

שי כהן אמר/ה...

אהלן תומר, רציתי לשאול שאלה בקשר למשדרים. אני מעוניין לרכוש משהו שייתאים לי לניקון SB600, ואולי בעתיד יחד עם לומו פרו. יש לי ניקון די 90.

ראיתי את החבילה הכפולה הזו, והייתי מעוניין לדעת אם זה יתאים לכל הציוד. ואם יש חוות דעת.

http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=17567

תודה רבה, שי

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי שי
המשדרים הללו חדשים מאוד ואין לי אישית ניסיון איתם. יש לי ניסיון חיובי עם גרסא מאוד מוקדמת שלהם (v2s) שעבדו בשבילי הרבה זמן. מבחינת מחיר הם לא הכי זולים שתוכל למצוא אבל "על הנייר" הם נראים סבבה.. בכל מקרה בהצלחה ונשמח לשמוע חו"ד עליהם אם קנית אותם

שי אמר/ה...

הבנתי, תודה רבה !

בנוסף אשמח לשמוע על משהו זול יותר, שיעשה עבודה דומה.. אני פשוט מעוניין לרכוש בזמן הקרוב .

הוסף רשומת תגובה