יום עם אלינכרום

פורסם ב: יום רביעי, 14 באוקטובר 2009


לפני שבועיים כתב לי אודי רופא מחברת ABS היבואנים של ציוד התאורה Elinchrom שהגיעו לו כמה מוצרים חדשים שהוא היה שמח אם הייתי בודק אותם. אני מכיר את המוצרים של החברה כי בבית הספר יש לנו כבר כמה חודשים פלאשים מסוג D-Light 4 וממעט הניסיון שיש לי עם עבודה איתם התרשמתי מהאיכות שלהם.

Elinchrom מייצרת בעיקר פלאשים גדולים ומקצועיים. אם נשווה אותם לSB-28 שלי למשל אז מבחינת עוצמה אתם תצטרכו משהו כמו 5 SB-28 בשביל לקבל את עוצמת האור שלהם. המוניטין שלהם בתעשייה הוא של חברה שמייצרת מוצרים איכותיים ואמינים מאוד עם תג מחיר גבוה כמתבקש.

מי שעוקב אחרי הבלוג יודע שאני משתמש בעיקר בפלאשים קטנים ניידים וזולים בצילומים שלי. יש לי 3 פלאשים כאלו בתיק שלי והם הולכים איתי לכל מקום.
אבל כל זה לא אומר שאי אפשר לעשות שימוש בתאורה יותר חזקה ומהירה כשצריך אותה.

כמו בכל דבר בצילום - הכל שאלה של צרכים. לדוגמא: אם אתם עומדים בצהרי היום תחת שמש יוקדת וצריכים להאיר אובייקט ולהתגבר על אור השמש אתם יכולים עקרונית לחבר 5 פלאשים קטנים יחד על מעמד תאורה ולצלם אבל מצד שני אתם יכולים לחבר פלאש גדול אחד ולקבל את אותה כמות האור.

ייתרון בולט נוסף הוא האפשרות לצלם פריימים יותר "פתוחים". כמו שאתם כבר יודעים, ככל שמקור התאורה שלכם גדול יותר ביחס למצולם כך גם האור שהוא מפיק רך יותר. ככל שהפלאש שלכם יותר חזק\גדול הוא יכול להאיר דרך מרככים יותר גדולים ולכן אם אתם משתמשים בסופטבוקס בגודל של 100 ס"מ(!) כמו שהשתמשנו במרבית מהצילומים שלפניכם אתם יכולים להרחיק אותו מהמצולם ועדיין לקבל תאורה רכה ויותר ספייס בפריים שלכם. היה לי קשה להאיר דרך הסופטבוקס הזה רק עם פלאש אחד קטן.

יש גם את עיניין הצמצם. בגלל שהפלאשים הללו מפלישים בעוצמה רבה אין לכם בעיה לסגור צמצם (בשביל עומק שדה \ חדות) לקטרים קטנים מאוד בעוד שתתקשו לעשות את אותו דבר עם פלאש קטן

הנקודה האחרונה היא מהירות ואמינות. בגלל שהפלאשים הללו משתמשים במקור חשמל מהירות הטעינה שלהם היא כמעט מיידית. אתם בכלל לא חושבים על זמן הטעינה בזמן הצילום ויכולים לצלם תמונות בקצב רצחני בלי שהם יתלוננו בכלל. מעבר לזה Elinchrom מייצרת משדרים מופלאים בשם SkyPorts שמאפשרים שליטה מרחוק על המבזקים בטווח ואמינות מקסימלית. אני פשוט התאהבתי בSkyPorts האלו ואני מתכוון להקדיש להם כתבה נפרדת בקרוב.

הצילומים

קבענו להיפגש במכון הדרום ביפו שהתגלה כאחלה לוקיישן עם מרחבים ופרטיות.

למזלנו הרב הרקדנית קרן שבת הסכימה לדגמן לנו לשעתיים וככה מצאתי את עצמי עם מקס המצלם בדרכים, אופיר אייב שהגיע לעזור ולייעץ ואודי רופא שהביא איתו מכולה שלמה של ציוד באוטו. זה היה כמעט יותר מידי טוב בשביל להיות אמיתי. הרגשנו כמו ילדים בחנות של שוקולד שוויצרי. קרן התגלתה כמודל מקצועי ומשתף פעולה, יש לה המון סבלנות ונוכחות מרשימים ואין בי ספק שניפגש איתה בקרוב כשיהיה לה זמן.

ניסינו מגוון של מערכי תאורה ורעיונות כשבכולם השתמשנו רק בתאורה מלאכותית, כלומר, שום פוטון שתראו בצילומים לא הופק מאור סביבתי \ שמש. אודי הסריט את כל הצילומים בווידאו וכך נולד לו הסרטון "יום עם אלינכרום" בו תוכלו לראות בדיוק איך צילמנו הכל.

סך הכל היה יום בלתי נשכח, הציוד עבד כמו שעון (טוב, נו, שוויצרי...) ורציתי בהזדמנות זאת להודות לכל המעורבים בו על שיתוף פעולה ואווירה מצויינת.

אה כן... האם הSB-28 שלי הוא עכשיו למכירה? ממש לא! למדתי להעריך את הייתרונות בפלאשים מקצועיים גדולים ויקרים ואני אשתמש בהם כשאצטרך אבל זה לא אומר שצריך לוותר על הניידות והפשטות שיש בעבודה עם אחיהם הקטנים. זה פשוט לא סותר והכל עיניין של צרכים...לפעמים פשוט צריכים ציוד כזה ובהמון מקרים אחרים, כמו שאתם אולי זוכרים, פחות זה פשוט יותר.

אז הנה הסרט.. אני ממליץ לכם בחום לראות אותו על מסך מלא (לחצו על הריבוע הקטן למטה..) ולחכות לסוף שכן ניתן לראות שם התמונות בהגדלה של 1:1 ולהתרשם מהם יותר לדעתי





16 תגובות על "יום עם אלינכרום"

רון טולדו אמר/ה...

אחלה וידאו!!
יופי של תוצאה!

תומר - ברשומה ישנה יותר כתבת שאפשר לחבר SB28 למצלמת קנון כל עוד הוא לא על המצלמה, מכאן אני מבין שזה יעבוד עם רדיו סלייב בקלות?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי רון - אם הבנתי אותך נכון אז כן, אין שום בעיה להפעיל עם רדיו סלייב פלאשים של ניקון ממצלמות של קאנון או ההפך. כל עוד אין חיבור פיזי בין הפלאש למצלמה אתה בעניינים

BEN :) אמר/ה...

עוד שאלה בקשר לרדיו סלייב.....

רציתי לדעת עם צריך להתאים את הרדיו סלייב ספציפי לדגם הפלאש, או שכל רדיו סלייב מתאים לכל פלאש....
(אני משתמש ברדיו סלייב של קקטוס עם דגם אחד של פלאש לא ניסיתי משהו אחר)
תודה
בן .

Unknown אמר/ה...

הסבר ממצה ויפה .
המשך תומר אני עוקב אחרי הכתובות שלך
בכליון עיניים.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@בן - מהניסיון שלי רב השמדרים מתאימים לרוב המבזקים בייחוד אלו שפופולרים בימנו . בעמוד המוצר של המשדר בדרך כלל מפורטים המבזקים שמתאימים לו

בברכה - תומר

הלן ויקס אמר/ה...

פוסט מדהים.
אחלה וידאו וצילומים מדהימים!
תודה רבה.

ורד אמר/ה...

מעולה!!!
נהנתי מאד!

Guy Prives אמר/ה...

תומר, תודה על הפוסט המרתק כרגיל
ובן, מניסיון שלי עם הקקטוס v2S הוא עושה בעיות עם Canon 430ExII
הוא מפליש הרבה פעמיים בלי קשר אם ניסיתי לצלם או לא

חופשת סקי בשוויץ אמר/ה...

פוסט מעולה =]

הלקחים אמר/ה...

אחלה של פוסט, אני עדיין רחוק מלהבין איך מצב של תאורה חזקה הופך למשחק של תאורה רך ועדין אבל אני מקווה להצטרף לקורס (יום אחד)

diyphotographystuff.info אמר/ה...

יופי של כתבה כרגיל!
יצא לי לצלם את קרן לפני איזה 8-10 שנים ,אני זוכר שהייתה לי אז Canon G3 חדשה שבדיוק יצאה למדפים,איזו נוסטלגיה...
PEACE

נועה סיטי אליהו אמר/ה...

תומר, מה נמצא על התוף? זה נצנצים, מים?...

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ נועה - מים

נועה אמר/ה...

יש לך אולי EXIF של התמונה? ותכלס אומנם זה לא אותו אפקט אבל עד כמה זה יהיה גרוע רק עם מטריית סופטבוקס?

נועה אמר/ה...

אה ועוד שאלה. המכון הזה פתוח , פשוט אפשר להיכנס ולצלם?

דבש בר אמר/ה...

מדהיםםםםם
אחלה הפקה ונו טוב כמעט הכל בזכות אלניכרום
הבלוג ממש מגניבב

הוסף רשומת תגובה