ביוטי דיש - גרסת העציץ

פורסם ב: יום שלישי, 13 באוקטובר 2009

מה שמגניב ביכולת לשנות את איכות אור המבזק שלכם הוא שאתם יכולים למצוא עשרות דרכים יצירתיות לעשות את זה.

שלא כמו עדשות למשל שייקח לכם קצת זמן לבנות אחת לבד, את רב המרככים אתם יכולים לאלתר בעצמכם. אתם אולי זוכרים כוורת מקרטונים או מקשים שחורים, קופסת אור מנייר סקיצה, מפזר פשוט מפלסטיק או סטודיו ביתי מלוחות קאפה.

אם הצלחתם לבנות את כל הנ"ל והסביבה שלכם עדיין מתייחסת אליכם ברצינות אני לא רואה שום סיבה למה שלא תנסו לאלתר "ביוטי דיש" מעציץ, מתאם של תקע חשמל, קופסת דיסקים מפלסטיק ונייר כסף.

כן, אני יודע, זה נעשה מוזר מרגע לרגע :-)

ביוטי מה?

Beauty Dish הוא מרכך האור האהוב על צלמי אופנה. רב השערים הפלסטיים שאתם רואים ב "לאישה" למשל משתמשים בטריק הזה. ההגדרות לאור שהוא מפיק נעות בין "אור נוזלי" "אור נוקשה שהוא גם רך" ושאר אוקסימרונים מבלבלים. יש צלמים שמבטיחים לכם שזה האור המושלם לצילומי דוגמנות ויש כאלו שיחתמו לכם שלא תוכלו לזהות את ההבדל בין האפקט שלו לזה של מטרייה רפלקטיבית קטנה.

הבעיה העיקרית איתו היא שבשביל לבדוק את זה בעצמכם אתם צריכים להיפרד מלא מעט כסף. הדישים הללו משום מה עולים מאות דולרים ושאתם עומדים בחנות וממשמשים את המוצר הזה אתם לא כל כך מבינים לאן הכסף הזה הולך כי הרי מדובר בתכלס באמצעי די פשוט. ולכן המון אנשים חשבו על דרכים יצירתיות לבנות את המוצר הזה לבד. כן גם הפעם האלתור המגניב הזה הוא לא רעיון שלי.

אתם יכולים למצוא מדריך מעולה שמסביר איך לאלתר את הטריק כאן. זה מה שאני עשיתי.. כמו שאתם רואים בתמונה למעלה במקום לצבוע את העציץ הדבקתי עליו נייר כסף שיחזיר את האור אבל העקרון הוא אותו עיקרון. האור יוצא מהמבזק, פוגע בקופסת הדיסקים חוזר לאחור וניתז קדימה לעבר המצולם.

התמונה משמאל מראה לכם את אחת התוצאות שקיבלתי מהשימוש בטריק. אכן אור טיפה שונה שעדיין לא החלטתי אם אני אוהב אותו או שאני משכנע את עצמי שהוא טוב בשביל להצדיק את ההשקעה ואת העובדה שהדס ,אישתי ,עדיין לא מבינה למה הדיסקים מפוזרים בבית במקום להיות בקופסא שלהם.

כמו שאתם רואים האור שפוגע בפנים של נינה מאוד נישלט כלומר הוא פוגע רק בפנים שלה שהוא משאיר את הרקע חשוך לגמרי מה שיכול להקל על הארת הרקע באור משלו עם צבע אחר אם זה מה שאתם רוצים.

קורס תאורה מעשית שיעור מסכם

בשבוע שעבר הסתיים עוד מחזור של קורס תאורה בבית ספר. בשיעור האחרון שהוא לדעתי הטוב מכולם כל התלמידים מקבלים משימת צילום כתרגול מעשי של כל החומר שמלמד בשיעורים. השיעור הזה הוא מאוד מעשי וחוויתי שכיף לראות בו את ההתקדמות של המשתתפים שבעצם מקימים את מערך התאורה שלהם לבד.

בתמונה משמאל אתם רואים את התוצאה של אילן שחם שצילם את יוסי סבה במהלך השיעור.

כמו כל תמונה טובה גם זאת התחילה ברעיון טוב. אילן ראה את הלוגו של הבית ספר על הקיר והחליט שהוא יכול לשמש הילה מגניבה מסביב יוסי שפתאום הפך להראות כמו קדוש מעונה.

אילן העמיד את יוסי על כמה סיפרי צילום (אלכס ליבק, דיוויד לאשאפל ונשיונל גיאוגרפיק) בכדי לקבל את הגובה המתאים והשתמש ב 2 מבזקים להאיר את הסצינה.

את הלוגו הוא האיר עם מבזק קטן עם כוורת קשים שחורים ואת יוסי הוא האיר עם האפולו, חברנו הוותיק.

הנה לכם תמונת סטאפ של כל העסק שצולמה על ידי רון נתיב:


סך הכל הקורס היה מהנה מאוד מבחינתי ורציתי להודות לכל המשתתפים בו על אווירת לימוד מעולה. פרטים נוספים על הקורס הקרוב + תאריכים זמינים כאן

9 תגובות על "ביוטי דיש - גרסת העציץ"

Royi אמר/ה...

יופי של פוסט תומר.
תודה.

יובל פדר אמר/ה...

תומר,

אין כמוך - כהרגלך בקודש!!!

מתי הלינקים שלך יפתחו בלשונית חדשה...חחח...

Moshe Yefet אמר/ה...

מדהים תומר!!
אבל מה זה הדבר הזה שמתחבר בין הפלאש לקערת העציץ??
ואיפה אפשר למצא אותו?

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ BlackSmack - הדבר הזה זה הפלסטיק שמחבר תקעים של חשמל לקיר... אני לא יודע את השם שלו אבל יש די הרבה כאלו ב ACE אתה פשוט צריך למצוא את זה שיתאים לקוטר של הראש של הפלאש שלך

הלן ויקס אמר/ה...

ענק!!

חופשת סקי באיטליה אמר/ה...

מעולה, פשוט תענוג לקרוא =]

אנונימי אמר/ה...

היי תומר, שאלה.
במצבים כאלה אין סכנה שהאפולו יאיר גם את הקיר ואז האלומה העגולה שכוורת הקשים יצרה פשוט לא תהיה?
איך גורמים לכך שהאפולו יאיר רק את המצולם ולא את הקיר שמאחוריו במיוחד בתנאים שבהם אין לך מספיק מקום להפריד את המצולם מהרקע?

תודה,
רפי

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי רפי - במצבים שהמצולם ממש "דבוק" לקיר עלולה באמת להיווצר בעיה להפרדה בין מקורות האור השונים אבל האפולו באמת עושה עבודה טובה מאוד בשליטה על האור שיוצא ממנו. אתה מוזמן לקרוא את הפוסט הזה http://thetomer.blogspot.com/2010/01/3.html (לקראת הסוף) בשביל עוד מידע. בהצלחה - תומר

אנונימי אמר/ה...

לא מבין את ההתלהבות מהעציץ, הצילום של האשה פשוט מזעזע בתוצאה שלו הפוך לגמרי מתוצאה של ביוטי אמיתי.

הוסף רשומת תגובה