"הורה תרנגולים" במושב אביחיל

פורסם ב: יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

אחד הדברים המגניבים ביותר שיש לדעתי בלהיות צלם הוא שאתה זוכה לפגוש הרבה אנשים שיש להם כישרון מיוחד. זה יכול להיות יופי נדיר, כושר אתלטי מופלא או יכולת מדהימה לקחת חומר גלם ולפסל ממנו יצירות אומנות.

השבוע הייתה לי הזכות לצלם את עבודותיו של הפסל גדעון קריא שמתגורר בבית כפרי במושב אביחיל עם אשתו ללה. מהכניסה לחצר הגדולה שלהם אתם מתחילים לראות פסלים מרשימים מביטים עליכם מכל עבר.

גדעון פיסל אותם בשבעים שנה האחרונות.

את הפסל שמשמאל למשל שנקרא "הורה תרנגולים" הוא פיסל לפני שנה והוא בהשראת הצגה שהועלתה בארץ בזמנו.

אני לא יודע מה אתכם אבל הפסל הזה מצחיק אותי כבר כמה ימים (לחצו על התמונה להגדלה! )

הצילומים עצמם נערכו בחצר הגדולה של המשפחה במקום מוצל כשאני משתמש ב2 מקורות אור לוח קאפה שחור לרקע ובריסטול מבריק ל"רצפת" הצילום.


התמונה הבאה מראה לכם את הסטאפ הבסיסי שהשתמשתי בו. בתכלס לוקח לכם 5 דקות להקים סטאפ כזה וכל מה שאתם "צריכים" מהלוקישן הוא שיהיה בו צל. לא דרישה בשמים אם אתם שואלים אותי.
אם השמש הייתה יוקדת עלינו היינו מתחילים להסתבך כי היינו צריכים הרבה כח להתגבר עליה והיא בטח הייתה משאירה את חותמה בדמות צללים והבהקים.

את הקאפה הצמדתי לקיר עם Gaffer Tape
משמאל שמתי מטריית סופטבוקס לבנה ומימין הצבתי את החבר אפולו שאם הייתי צריך לקחת מרכך אור אחד לאי בודד הייתי בוחר אותו בלי לחשוב פעמיים.

ברב התמונות שצילמתי השתמשתי ב2 מקורות התאורה שהמבזק של האפולו היה חזק בסטופ מהמבזק של המטרייה אהל בתמונה של "הורה תרנגולים" העדפתי להשתמש רק באפולו בשביל לקבל עומק ולהדגיש את הפרצופים שלהם.

היופי בהכל זה הפשטות. יש אנשים שעדיין חושבים שהם צריכים "סטודיו בשביל כאלו צילומים אבל אני נדהם כל פעם מחדש מה אפשר לעשות בכל מקום. גם אם זאת סתם גינה שיש בה קצת צל... העולם פשוט מפוצץ במקומות שיש בהם ייתרונות שאין בשום "סטודיו"וברגע שאתם פותחים עיניים אתם פשוט מתחילים למצוא אותם.

גדעון היה איתי בכל הצילומים והסביר לי ארוכות איך הוא מפסל ואפילו גילה לי שהוא המציא שיטה מיוחדת לצביעה של הפסלים שלו. הוא שורף גזם מהעצים של הפרדס שלו ואז הוא מייצר לבד מהאפר צבעים מקוריים. הוא גם סיפר לי שהבית שלהם הוא בית פתוח שבו אפשר בתיאום טלפוני (09-8845459) לבקר להתרשם ובייחוד לזכות ולהכיר זוג נפלא ולהתפעל מיצירותיו של גדעון.
ונעזוב אותכם עם יצירה נוספת ששמה בנות לוט ובבקשה שתמשיכו להיות טובים.


פסטיבל הצילום POV

למי שעדיין לא שמע או ראה בימים אלו מתקיים בתל אביב פסטיבל צילום מדליק לחלוטין בשם POV, הפסטיבל משתמש בחללים המאתגרים של מתחם התחנה בתל-אביב (שם היתה תחנת הרכבת הראשונה של יפו, שנפתחה ב-1892) כאתרי התערוכה השונים. חלק מהעבודות מוצגות בחללי גלריות וחלקן במרחב הציבורי

חלקן מוצגות בהקרנות איכותיות על מסך ענק וחלקן בתיבות אור שיפוזרו ברחבי המתחם. אפשרויות התצוגה השונות מעניקות את הכבוד למסורת הצילום הקלאסית ובמקביל מציגות את האפשרויות הגלומות במהפכה הדיגיטלית העכשווית.

בגלל שהפסטיבל הצליח מעבר למשוער הוסיפו עוד 2 ימים והוא ייערך גם במשך הסופ"ש הקרוב. בית הספר מציג שם דוכן עם מידע על הקורסים שלנו והדגמות חיות של צילומים וטכניקות ואתם מוזמנים לחפש אותנו שם!

11 תגובות על ""הורה תרנגולים" במושב אביחיל"

Bozeus אמר/ה...

אני רוצה לצלם קטלוג של אבנים (אבנים שונות עם טקסטורה שונה) ותהיתי אם הסט שהרכבת פה יתאים לדעתך?
האם 2 מטריות עם 2 פלאשים בהבדלי עוצמה כמו שעשית כאן היו נותנות אפקט זהה?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי
אם האבנים מחזירות אור בוהק הייתי מנסה קודם כל להאיר רפלקטור שישתתקף מהן כמו במדריך לטיפות מים. הייתי מצחיל בזה ומנסה משהו אחר אם זה לא נראה טוב. תעדכן אותנו בתוצאות ותגיד לי אם אתה צריך עזרה

Unknown אמר/ה...

אחלה פיתרונות הבאת שם.
הפכת חיים בפסלים האלה.

כבוד

Unknown אמר/ה...

מדהים. תמונות מעולות!

Unknown אמר/ה...

פשוט מדהים! תאורה מושלמת ... אי אפשר לנחש שזה צולם בחצר ביתית ולא בסטודיו.
אלוף אתה.

Unknown אמר/ה...

מדהים כמו תמיד!
הצילום של התרנגולים גורם לי לחשוב שהם בגודל של בן אדם. מה הגודל שלהם במציאות?

שלומי אמר/ה...

הי תומר
אני צריך לצלם עבודות של איזה אומן
וגם ציורים של חברה טובה

יש לי את מטריית הסופטבוקס
אבל אין לי את האפולו

מצד שני יש לי את הסופטבטקס הקטן
זה שאתה מצלם איתו את הכלבים

האם אפשר להתשמש בו במקום האפולו??


תודה

שלומי

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי שלומי- הוא עלול להיות קצת קטן מידי לדעתי אם הציורים פסלים גדולים

שלומי אמר/ה...

עוד מטרייה?
יפתור לי את הדילמה?

תומר יעקבסון אמר/ה...

אולי מטרייה רפלקטיבית חצי סגורה

תומר יעקבסון אמר/ה...

אולי מטרייה רפלקטיבית חצי סגורה

הוסף רשומת תגובה