האיש שלא היה שם - השראה אינסופית

פורסם ב: יום שלישי, 22 בספטמבר 2009

OK חליתם בשפעת הצלמים, משהו באוויר גרם לכם לקנות מצלמה ואתם מצלמים יותר ויותר.

חלק ממכם חולם על תמונות בלילה ומתעורר ומקשקש על פריימים עם אנשים שעושים הכל בשביל לתת לכם להבין שזה פשוט לא מעניין אותם, מה שלא מפריע לכם להמשיך לספר להם על מטריית ריכוך חדשה.

אתם רוצים להשתפר כל הזמן.

אתם יכולים לקנות ציוד חדש בשאיפה שהוא יעלה אתכם כיתה, אתם יכולים ללמוד מצלמים אחרים ואתם פשוט יכולים לראות את הסרט האיש שלא היה שם.

בית ספר לצילום במאה ושש עשרה דקות

באופן כללי אני מאוד אוהב את הסרטים של האחים כהן. הם בדרך כלל מצחיקים שנונים מפתיעים ויפים מאוד וויזואלית.

על הצילום בסרטים שלהם משנת 1991 (מהסרט בארטון פינק ) ועד היום אחראי הצלם רוג'ר דיקינס שנחשב לאחד צלמי הקולנוע התותחים של תקופתנו. לא מפתיע לגלות שהאהבה האמיתית של רוג'ר היא בעצם צילום סטילס שאותו גילה שהיה בקולג' ועד היום הוא נחשב צלם סטילס אובססיבי. הוא צילם המון סרטים מוצלחים כולל את חומות של תקווה לדוגמא אבל בסרט "האיש שלא היה שם" הוא פשוט יצר יצירת מופת צילומית שלדעתי יכולה לשפר כל צלם שיצפה בסרט.

הסרט מצולם כולו בשחור לבן ושייך לג'אנר של סרטי הפילם נואר. כלומר הרבה משחקי אור וצל, גיבור שמעשן בשרשת ופאם פאטאל אחת. כמו רב סרטי הג'אנר האוירה דיכאונית ואיטית ויש שיגידו, כמו אישתי, שנמאס לה לראות את הסרט הזה כבר , שהוא משעמם בצורה שלא תאמן ושיותר מעניין לצפות בצבע שמתייבש על הקיר!

בואו נתעלם שנייה מדעתה.

כל סצינה בסרט הזאת מוארת בצורה מושלמת, כל פרט נלקח בחשבון ולאט לאט אתם מבינים שהתאורה היא שחקן ראשי בסרט הזה. היא מעידה על מצבי רוח על העתיד לבוא. היא פשוט מעוררת השתאות. כל פריים מסצינת הסיום למשל, יכולה להיות תלוייה על כל קיר של כל גלריה. משחקי הצל על הפנים של השחקנים, עשן הסיגריות התמידי. בקיצר כל שנייה בסרט הזה היא בית ספר לתאורה וקומפוזיציה.

אם כן אני ממליץ לכם את הדבר המוזר הבא. תזמינו את הסרט בVOD ותראו אותו פעם אחת מההתחלה לסוף. אחרי זה תריצו אותו בFF מההתחלה עד הסוף ותנסו לשים לב רק למלאכת הצילום. הסרט יתחיל להראות לכם כמו אוסף של תמונות סטילס משובחות שיטעינו את מצברי ההשראה שלכם לשבועיים לפחות.

ורק טובה אחת...אתם יכולים להגיב לאשתי ולהגיד לה שהסרט הזה הרבה יותר טוב מ"לא רק בלונדינית"?

עשיתם מינוי על הבלוג ?

ישנה אפשרות קלה לקבל מייל שמודיע לכם על כתבות חדשות בבלוג (בתפריט מצד שמאל).
אחרי שאתם עושים מינוי אתם מקבלים מייל שמוודא שזה המייל שלכם ואתם צריכים לאשר את זה כדי שזה יתחיל לעבוד.

בכל מקרה, אני ממליץ לכם להשאר טובים עד הפעם הבאה!

2 תגובות על "האיש שלא היה שם - השראה אינסופית"

tal zigdon אמר/ה...

חחח..
הרבה יותר טוב מ"לא רק בלונדינית"!!
=]
המשך ערב משעשע תומר!!
ושנה טובה!! =]

אודי אבן חיים אמר/ה...

תודה על ההמלצה תומר- ראיתי את הסרט בתחילת דרכי כצלם וכנראה שממש לא הערכתי אותו כמ ושצריך.. הוא כבר יורד פה בHD..

הוסף רשומת תגובה