המועדפים שלי - PhotoSig

פורסם ב: יום רביעי, 26 באוגוסט 2009

כזכור לחלק ממכם בתחילת החודש פצחנו במדורון חדש שבו אני משתף אתכם באתרי הצילום המועדפים עלי.

הפעם אני אמליץ על האתר PhotoSig שהוא ללא ספק אחד מבתי הספר הטובים שאני מכיר לעולם הצילום.

האתר שהוקם על ידי וויליס בוייס הנו אתר שיתוף תמונות קהילתי שמוקדש כולו לביקורות "רציניות" לתמונות של חברי הקהילה.

מה זה אומר ביקורות רציניות?

כל תמונה שמקבלת ביקורת מקבלת גם ציון על ידי מי שמבקר אותה והוא חייב לנמק את הדירוג שלו באופן מעמיק. יש באתר אלגוריתם מיוחד שמזהה ביקורת שיטחית שמסתכמת ב "WOW" או "מדהים" והוא לא מחשיב את הניקוד של ביקורת שכזו. מה שקורה בעקבות זה הוא שאם מישהו מבקר את התמונה שלך אתה מקבל ביקורת יחסית ארוכה שבדרך כלל מתייחסת לפרטים הטכניים והתוכניים של התמונה שלך.

אם אתם רוצים לראות דוגמא למה אני מתכוון תלחצו כאן כדי לקרוא את הדיון המעמיק לתמונה אחת שהעלתי לשם.

אני אישית למדתי ה מ ו ן מהאתר הזה. הבעיה העיקרית שלנו בתור צלמים עם יומרות ואגו היא שאנחנו נוטים להתאהב בתמונות שלנו תוך כדי שאנחנו מתעלמים מבעיות טכניות ושאר ירקות. הביקורות שתקבלו בפוטוסיג יכניסו אתכם לפרופורציות ופתאום תשימו לב לדברים שלא חשבתם עליהם בכלל.

בנוסף שאני נדרש/רוצה לצלם נושא בג'אנר שאני לא מכיר מספיק אני ישר קופץ לפוטוסיג שהתמונות בו מסודרות לפי קטגוריות וניתן לצפות בתמונות בקטגוריה על פי הניקוד שלהם (גבוה לנמוך) וללמוד המון דברים חדשים מהתמונות עצמן וכמובן מהביקורות להן. כמו כן ניתן לצפות בתמונות על פי סוג מצלמה, עדשה, פילטר וכו' מה שמאפשר לכם לראות תוצאות ממוצר כלשהו שתיק הצילום שלכם מרגיש שהוא צריך אותו דחוף.

בשנה האחרונה פוטוסיג סובל קצת מירידה בכמות הגולשים בו אבל אני דווקא רואה את זה כמגמה חיובית דווקא כי ככה הסיכוי שמישהו ייתיחס אליכם יותר גבוה.

בעידן פליקר בעל הממשק הגאוני פוטוסיג נראית קצת כמו אתר מיושן ומאותגר מבחינת גאדג'טים אבל כשזה מגיע לפידבק אמיתי מחבורת מקצוענים אני לא מכיר אתר משתקרב אליו. אם אתם מכירים אחד כזה אתם בהחלט מוזמנים לשתף אותנו בתגובות לפוסט הזה.

אין כמו יפו בלילות מספר 6

לפני שבועיים התקיים הסיור החמישי של אין כמו יפו בלילות בחברת צלמים מכל הארץ אני נהנתי בו מאוד וגם התגובות של המשתתפים בסיור היו חיוביות מאוד:-).

התמונה משמאל צולמה בתחנה הראשונה בסיור ומציגה את יובל גרגיר בהופעת בכורה בסיור וזאת ההזדמנות להודות לה על שיתוף פעולה מצויין!

אני שמח להודיע אם כן על הסיור הבא: הוא מתוכנן להתקיים ביום רביעי 16/09/2009 בשעה 18.30. אנחנו ניפגש ליד מגדל השעון ביפו ובליווי דוגמנית נדגים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בשימוש בכמה פלאשים קטנים וקצת אילתורים ויצירתיות.

אם ברצונכם לקחת חלק בסיור אתם מוזמנים ליצור קשר עם אלעד בטלפון (משעות הצהריים)077-4090280 או במייל register@galitz.co.il

דרך אגב - אין שום צורך להביא אתכם שום ציוד פרט למצלמה שלכם שכן אנחנו נספק את כל מה שצריך בשביל הצילומים וההדרכה.
לכתבות מפורטת יותר המתארות את הסיורים לחצו כאן כאן או כאן


7 תגובות על "המועדפים שלי - PhotoSig"

wolf89 אמר/ה...

אני אתרשם מהאתר בהפסקה הבאה שאני אקח מהמילים לפסיכומטרי.
רציתי לשאול על הסיור ביפו, הוא בתשלום או מבחינת רצון להפיץ את עולם התאורה בחינם? :)

תומר יעקבסון אמר/ה...

וולף - בהצלחה בפסיכומטרי!. הסיור ביפו הוא בן 3 שעות במהלכן אנחנו מצלמים דוגמנית באמצעות ציוד תאורה מגוון והדרכה פרטנית שאנו מספקים. הוא כרוך בתשלום של מאה שקלים כולל מע"מ שנועד לכיסוי ההוצאות והזמן של כל המעורבים בסיור. בתקווה לראותך בסיור הקרוב :-) תומר

Unknown אמר/ה...

היי תומר

מה עם אתרים חדשים לסיור צילום?
יש משהו על הכוונת?

שמעון

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי שמעון..בהחלט:
יש סיורים נוספים מתוכננים ואני אודיע עליהם בקרוב אני מקווה

שלך - תומר

Unknown אמר/ה...

שלום תומר,
רציתי לדעת מאיזה גיל אפשר להשתתף בסיורים?
תודה.

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תומר יעקבסון אמר/ה...

הי דרור - אין הגבלת גיל כלשהי .

הוסף רשומת תגובה