יצחק לנגל מציג: אומנות המסגור

פורסם ב: יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

אתם אף פעם לא יודעים איפה תתקלו בתמונות שיעשו לכם את השבוע.

חיפשתי למסגר את התמונות מתוך הספר של מגזין לייף שסיפרתי לכם עליו לא מזמן ומישהו המליץ לי ללכת לחנות מסגרות בגבעת שמואל שנקראת יש מסגרת.

כשניכנסתי לחנות קיבל אותי אדם חביב בשם יצחק לנגל שהבטיח לי שעוד שנייה הוא ייתפנה אלי. זה נתן לי כמה דקות להסתובב בחנות הגדולה שלו ולהביט בקירות העמוסים בתמונות יפות. התחלתי לעבור תמונה תמונה ולשים לב שכולן צולמו על ידי אותו צלם.


כשהגעתי לתמונה המדהימה של הסוסים משמאל לא יכולתי להתאפק ושאלתי אותו "אתה צילמת את כל התמונות האלו?"

יצחק נולד בהונגריה ועלה לישראל ב1962. כבר שהיה ילד הוא ביקש מצלמה כי הוא חשב שהוא יוכל לבטא באמצעותה דברים שהוא לא יכול להגיד בעל פה אבל זה לא הלך יותר מידי והוא התייאש מהעסק די במהרה.

השינו החל לפני 12 שנה בעת טיול בחו"ל בו הוא צילם תמונה של 2 עצים "היה בתמונה הזאת משהו שאני לא יכול להסביר.. " הוא נזכר " הרגשתי שמשהו התחבר לי בתמונה הזאת ואז קניתי מצלמת פוקט די פשוטה והתחלתי לצלם יותר ויותר"

לקוחה שלו, מורה לצילום מבצלאל, שבאה למסגר את התמונות שלה ראתה את הצילומים שלו, התלהבה והתחילה ללמד אותו בשיעורים לא פורמליים. יצחק התחיל להשתפר וללמוד טכניקות חדשות לצלם יותר ויותר וגם לקנות ציוד.

את ההשראה שלו הוא מקבל מבפנים... "יש אנשים שהולכים לפסיכולוג, אני הולך עם מצלמה" הוא אומר לי מחוייך " זה מוריד עכבות בחיים שלי. יש רגעים שהכל מסתדר בפריים במין שלמות כזאת שזה ממש גורם לי להרגיש שלווה פנימית מדהימה"

השיטוט בחנות של יצחק זהה לביקור בגלריה של אדם אחד. התמונות מיוחדות מאוד ובעלות סגנון צנוע ופשוט האומן עצמו הוא איש מעניין מאוד שאוהב מאוד לשתף את הלקוחות המשתאים בתהליך הצילום ובמשמעויות האישיות של כל תמונה שלו. הוא טוען ש40 שנותיו כבעל מקצוע שמיסגר מאות יצירות אומנות פיתחו את החוש האסטטי שלו ולי לא נותר אלא להסכים ולהמליץ לכם לבקר בחנות המיוחדת הזאת.

אה כן, בסוף יצחק הדביק את התמונות מהספר של הלייף על קאפה וככה יכולנו סוף סוף לתלות חלק מהן בסלון המתחדש שלנו
:


קורס תאורה מעשית

בשבוע שעבר הסתיים עוד קורס תאורה המעשית בבית הספר לצילום.

במשך חמישה שיעורים עברנו שיעורים תיאורתיים ומעשיים שלימדו כיצד ניתן להשתמש בצורה יצירתית בתאורה מלאכותית בצילום.

התמונה משמאל (לחצו להגדלה...) ושמציגה את המשתתפים בקורס הייתה רעיון של גיורא יורב, אחד התלמידים, במהלך השיעור המסכם בקורס שבו יישמנו את העקרונות התיאורתיים שנלמדו בכיתה.

אני נהנתי מאוד במהלך הקורס, הכרתי אנשים נחמדים מאוד שהיו נלהבים ללמוד טכניקות צילום חדשות ולמדתי יחד איתם המון דברים חדשים ובהזדמנות זאת אני רוצה להודות להם על שיעורים כיפיים ואווירת לימוד מצויינת.

קורס התאורה הקרוב

קורס התאורה המעשית הבא ייפתח ב 3/9 הזה ויש בו כרגע שני מקומות פנויים (אנו משתדלים לשמור על כיתות קטנות יחסית בקורסים מתקדמים) על מנת לקרוא פירוט של תוכן השיעורים אתם מוזמנים ללחוץ כאן .

1 תגובות on "יצחק לנגל מציג: אומנות המסגור"

Unknown אמר/ה...

תמונה אדירה!

הוסף רשומת תגובה