השיטה הקלה לצילום עם רקע לבן

פורסם ב: יום ראשון, 12 ביולי 2009

מי שעוקב אחרי הבלוג בטח שם לב שאני מעדיף לצלם מחוץ לקירות של סטודיו או בית.

אני אף פעם לא הבנתי למה שמישהו יעדיף לצלם בחדר סגור עם רקעים מתחלפים כשבחוץ מחכות לו אינסוף של אפשרויות בכל פינה.

אבל לפעמים אין ברירה, כמו בשבוע שעבר שצילמתי תמונות עבור קטלוג ולא הייתה אפשרות לוגיסטית לצאת החוצה.

הלקוח גם ביקש שלתמונות יהיה רקע לבן. אני אף פעם לא צילמתי עם רקע לבן לגמרי ולכן קראתי די הרבה מאמרים, עשיתי כמה ניסיונות על יבש והחלטתי ללכת על שיטה שנראתה לי קלה ובמיוחד חסכונית כי כל מה שצריך בשביל לבצע אותה הם פלאשים וקיר לבן.

קיר לבן ושרוף

התמונות של יובל גרגיר (לחצתם להגדלה?) צולמו בחדר קטן עם קירות לבנים והתרשים משמאל מראה לכם במבט מהצד את מערך התאורה הבסיסי שהתשמשתי בו.

לא משהו מסובך מידי אבל יעיל ביותר.

העקרון הכי חשוב כאן הוא ליצור הפרדה בין מקור האור שפוגע במודל לבין האור שפוגע או חוזר מהקיר. אם יש לכם חדר מספיק גדול אתם יכולים להרחיק את המודל מהקיר כמה שניתן ואתם מסודרים. אם החדר שלכם קטן מידי אתם יכולים להסתיר את האור האחורי ולמזער את ה"נזק" שלו לתאורה על המודל.

אני השתמשתי גם במטריות סופטבוקס שכמו שזכור לכם מצמצמות את האור ביחס לפיזור שאתם מקבלים בעקבות שימוש במטרייה רגילה מה שהקל מאוד על העניינים כי האור היה יחסית ממוקד.

עיקרון חשוב נוסף הוא ליצור הבדלים בעוצמת התאורה בין האור שפוגע במודל לזה שפוגע בקיר. אתם רוצים "לשרוף" את הקיר כמה שיותר ובדרך כלל תגלו שאם תאירו את הקיר בעוצמה חזקה של 2 סטופים ביחס למודל אתם תקבלו את האפקט הרצוי. אני הייתי צריך לצלם בערך 1000 צילומים באותו יום וידעתי שאם אני אפעיל את הפלאש האחורי בעוצמה מלאה הבטריות שלי ייגמרו מהר מידי. לכן הארתי את הקיר האחורי רק בחצי עוצמה בידיעה שתהייה לי קצת עבודת פוטושופ בבית:

קצת פוטושופ להלבנה

אם צילמתם צילום טוב יחסית מבחינת יחסי האור עבודת הפוטושופ שלכם לא צריכה לקחת יותר מ5 דקות. אתם יכולים להלבין את הקיר לגמריי בהרבה שיטות אבל אני מצאתי שאם תשתמשו בBurn העבודה שלכם תהייה מהירה וקלה.

צילום המסך משמאל מראה לכם את כל הסיפור. אתם בוחרים הDodge מסרגל הכלים, מתאימים לעצמכם מברשת שתתאים בגודל מכוונים את הDodge שיעבוד על HighLights (ראו את צילום המסך להמחשה) ומתחילים לעבור על הקיר הלבן עם המברשת. אם הכל יילך כמו שצריך תוך כמה תזוזות עכבר וקצת סבלנות ודיוק אתם תקבלו קיר לבן לגמרי.

זה היה פשוט לא?

אני יודע שלהרבה ממכם אין 3 פלאשים (בינתיים) אבל זה לא צריך למנוע ממכם לקבל את אותה התמונה בדיוק.

למשל: במקום הפלאש האחורי שמאיר על הקיר אתם יכולים להתשמש בפרוג'קטור שיש לכם בגינה. במקום האור התחתון (שמאיר את יובל) אתם יכולים להשתמש בלוח קאפה או במגן שמש של האוטו שלכם שיחזיר את האור מהפלאש העליון אל הפנים שלה. במקום יובל גרגיר אתם יכולים....טוב, האמת, אותה יהיה לכם קשה להחליף בכזאת קלות לדעתי :-)

את יובל איפרה אושרית נוימן וסיפר לידן אוליאל

הסיור הקרוב של אין כמו יפו בלילות

רציתי להודות לכל הנרשמים לסיור המתקרב לו ביפו העתיקה. יש עוד 4 מקומות פנויים לפני שההרשמה תיסגר.
הוא מתוכנן להתקיים ביום חמישי 23/07/2009 בשעה 19.00. אנחנו ניפגש ליד מגדל השעון ביפו ובליווי דוגמנית נדגים שוב את האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בשימוש בכמה פלאשים קטנים וקצת אילתורים ויצירתיות.

אם ברצונכם לקחת חלק בסיור אתם מוזמנים ליצור קשר עם אלעד בטלפון (משעות הצהריים)077-4090280 או במייל register@galitz.co.il

לכתבות מפורטת יותר המתארות את הסיורים לחצו כאן פה או שם

13 תגובות על "השיטה הקלה לצילום עם רקע לבן"

גיל לוי אמר/ה...

אפשר גם להשתמש בפלאשים קטנים מהסוג ששמים על המצלמה, בתנאי שיש להם אופציה להתנהג כ-SLAVE. הם יכולים לעזור בלשרוף את הרקע. רק צריך להזהר מהפיזור אור של הפלאש כי הוא עלול לתת אור גם על האובייקט.

Unknown אמר/ה...

התכוונת נראה לי ל - Dodge ולא ל - Burn שעושה את הפעולה ההפוכה.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי....אכן....זה רק מראה שאסור לכתוב פוסטים כל כך מאוחר בלילה :-) תודה, תוקן

Yitzy אמר/ה...

"אני הייתי צריך לצלם בערך 1000 צילומים באותו יום וידעתי שאם אני אפעיל את הפלאש האחורי בעוצמה מלאה הבטריות שלי ייגמרו מהר מידי. לכן הארתי את הקיר האחורי רק בחצי עוצמה בידיעה שתהייה לי קצת עבודת פוטושופ בבית:"

צילמת בידיעה שאתה הולך לשבת עוד כמה שעות על העיבוד כדי לחסוך בסט של בטריות???
כמה כבר עולה סט של eneloop??

בכלל אני טיפוס שאוהב להשתמש כמה שפחות בPS...גם בגלל הנוחות וגם כעיקרון...

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי Yitzy

אתה צודק. עדיף לצלם יותר ולשבת מול המחשב פחות אבל מה שמונע ממני יותר להשתמש בעוצמה מלאה בצילומים הוא זמן הטעינה הארוך בין צילום לצילום שמוציא אותי ואת הדוגמנית מהקצב בדרך כלל. שאני מצלם על חצי עוצמה למשל אז יש לי 2-3 שניות בין צילום לצילום ובעוצמה מלאה זה כפול בערך

Royi Avital אמר/ה...

ראשית, נראה יופי של ביצוע.
הדוגמנית הזו ממש מרשימה, ותווי פניה ממש לא מסגירים את גילה הצעיר.

לגבי העבודה בפוטושופ, אני חושב שאחד הכלים הכי יעילים למשימה הוא Nik's Viveza.
למעשה זה הכלי עם הפוטנציאל להיות הפלאג אין הכי הכי מדהים לפוטושופ.
רק שלטעמי הם לא מיצו את יכולות הכלי.

בכל אופן למשימה הזו הוא מושלם, 4 נקודות עוד 3 לחיצות ויש לך רקע "שרוף" כהלכה.

blue sky אמר/ה...

מועיל כתמיד ...
אבל גם אני תמהה על השימוש בחצי פלאש למען חיסכון, אולי תתחיל לשקול שידרוג לאיזה SB800/900 וחגורת בטריות. אחרי הכל אם משלמים לך על צילומים יש מאיפה להוציא ולהשתדרג. שעות של פוטושופ בטופן קבוע הן לא פיתרון פרקטי ( אמר זה שאין לו את הציוד הנ"ל.... )

מה שלא יהיה , השכלנו, תודות!

Unknown אמר/ה...

האם יש מבזקים מן הסוג שאתה משתמש בהם אבל ללא רפלקטור פנימי - אני מתכוון שנורת המבזק חשופה כמו במונולייט, זה יכול לשדרג צילומים עם softbox

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עובדיה.
בשביל להשיג את האפקט של נורת מבזק חשופה אפשר להשיג (או לפחות לדמות) עם פלסטיק מפזר שניתן להתקין על המבזק ולקבל פיזור מוגבר של האור. אפשר גם לעשות אותו בעצמך כמו שתיארתי כאן:
http://thetomer.blogspot.com/2009/04/blog-post_17.html

Unknown אמר/ה...

תומר, אני מסכים פחות או יותר כי עדיין רוב אנרגית האור הולכת עם כיוון הרפלקטור המובנה של המבזק, אם חושפים את הנורה יש פיזור הרבה יותר טוב של האור וכשהמבזק מוכנס לתוך סופטבוקס יש הדמיה יותר טובה של מונולייט, אני עושה עכשיו ניסוי לפרק את החלק המגן של הנורה.

אנונימי אמר/ה...

היי קוראים לי עדי.. אני מעונינת לצלם את עצמי על רקע לבן ..שיראה מקצועי..ולצלם אצל צלם מקצועי זה לא ממש בתקציב שלי כרגע ששואף לאפס (אני בת 16 )
ורציתי לדעת אם תוכל לתת לי עצות איך לצלם רקע לבן כזה בחדר שלי אם זה אפשרי ?
קניתי בד לבן לצילום ואני יכולה לתלות אותו על הקיר שלי אבל איך אני עושה שהקיר יהיה לבן לחלוטין ושגם אני אהיה בתאורה טובה.. יש לי בפרוג'קטור עם שני ראשים.. שעושה אור די חזק.. אם אני אפעיל אותו עליי ועל הרקע זה יעשה לי תמונה לבנה..? אני יכולה לתקן את השאר בפוטושופ לעשות את הבד יותר לבן
מקווה שתוכל לעזור לי.. ממש צריכה עזרה תודה :)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עדי, על מנת להאיר גם את עצמך וגם את הרקע בלבן את צריכה 2 מקורות תארה שונים. בגלל שיש לך כבר אחד, הייתי ממליץ לך להארגן על פלאש בסיסי וזול (אפשר גם להשיג במחיר של 100-200 שח) ואז תהיה לך את היכולת לצלם את זה כמו שצריך. הרבה בהצלחה - תומר

תומר יעקבסון אמר/ה...

עוד מידע זמין פה: http://thetomer.blogspot.co.il/2012/12/blog-post.html

הוסף רשומת תגובה