לייטרום (LightRoom): חדר החושך הדיגיטלי

פורסם ב: יום שני, 29 ביוני 2009

בתור צלמים בעידן הדיגיטלי אנחנו מבלים הרבה זמן מול מסך המחשב שלנו.
אם אנחנו עורכים את התמונה או מארכבים את מאגר התמונות שלנו, אנחנו מחפשים תוכנה אחת שעושה את הכל ביעילות ובקלות ובכך מאפשרת לנו להיות פחות מול המחשב ויותר מול המצלמה.

לאחר כמה חודשים של עבודה עם LightRoom אני יכול לדווח שיש לי מנצחת.

התוכנה המופלאה הזו הנה התוכנה הראשונה שפותחה על ידי צלמים בשביל צלמים ונראה שהם חשבו על כל מה שהצלם המודרני צריך בתוכנה ואז אפילו הוסיפו כמה אפשרויות מיותרות.

לרגל יציאת הגרסה החדשה, 2.4, חשבתי לשתף אותכם קצת בייתרונות שיש בשימוש בלייטורום.

ממשק נוח ואינטואיטיבי

הממשק של לייטרום הוא אחד הדברים הנוחים ביותר שיש לי על המחשב.

הוא מחולק ל5 מודולים שכוללים את ספריית הקבצים שלכם שנועדה לסידור וארכוב של הקבצים, מודול פיתוח לעיבוד ראשוני של התמונות, מודול SlideShow להצגה סקסית של העבודה שלכם מול לקוח, מודול הדפסה ומודול הרשת שמאפשר ייצוא מהיר ויעיל של גלריית תמונות לרשת

2 המודולים הראשונים (הספרייה ומודול הפיתוח) יהיו אלו שתשתמשו בהם רוב הזמן. מודול הספרייה שהתמונה משמאל ממחישה איך הוא נראה משתמש במסד נתונים פנימי שהתוכנה יוצרת עבור התמונות שלכם. במודול הזה אתם מסדרים את התמונות, מדרגים אותם, נותנים להם מילות מפתח למען הסדר הטוב, משנים את שמות הקבצים ומסכרנים את נתוניי הפיתוח של תמונות שצולמו בתנאים דומים.

צלמים דיגיטליים צוברים אלפיי קבצים וארכוב יעיל שלהם הוא נושא שמייעל את העבודה עליהם. ואני לא יכול לחשוב על ארכוב טוב יותר ממה שלייטרום מציעה.

פיתוח קבצי RAW אינטגרלי

לייטרום בנוייה כולה סביב עבודה עם קבצי RAW. בעוד שתוכנות כמו פוטושופ משתמשות בפלאג אין חיצוני כדי לייבא קבצי RAW למחשב בלייטרום הכל בפנים, אינטגרלי ומוכן לעבודה.

הנוחות של פיתוח התמונות הנה מקסימלית ואחד הייתרונות שמייעלים את העבודה מאוד היא האפשרות הקלה לסנכרן נתוני פיתוח בין עשרות תמונות שצולמו תחת אותם התנאים. כלומר אתם יכולים לפתח קובץ RAW אחד ואז להחיל את נתוני הפיתוח הללו על כל התמונות שצולמו תחת אותם התנאים.

כמו כן כל השינויים שעשיתם בקובץ נשמרים בזכרון של התוכנה ואתם יכולים להכנס להסטוריית השינויים שעשיתם בכל קובץ ולבטל חלק מהם גם אחרי חודש (שכבר שכחתם מה עשיתם ולמה..:-)

תמיכה מלאה בקבצי DNG

לאחרונה המרתי את כל קבצי הRAW שלי לפורמט DNG שזה קיצור של Digital Negative. הפורמט הזה שפותח על ידי חברת Adobe הנו פורמט בקוד פתוח שאמור לאחד ולעשות סדר בכל הפורמטים השונים של החברות השונות. גם ניקון עם קבצי הNEF שלהם וגם קאנון עם הCR2 סגרו את קוד הפורמט של הקבצים שלהם וזה אומר שרק החברות הללו יודעות מה יש בקובץ שלהן ואיך הוא בנוי. זה גם אומר שיש סיכוי תיאורטי שהקבצים הללו יישתנו בעתיד והקבצים שאתם מצלמים אותם עכשיו יהיו קשים לפתיחה בתוכנות עתידיות.
ADOBE מנסה לשנות את המצב הזה וייצרה פורמט פתוח של קבצי RAW שלכאורה תמיד יהיה זמין שכן הוא לא תלוי בשום חברה מסחרית. ייתרון נוסף שיש בעבודה עם קבצי DNG הוא שהם לא צריכים קבצי XMP שיהיו איתם ביחד על מנת לשמור ולארכב את השינויים שעשיתם בקובץ. כלומר הכל נמצא בתוך קובץ אחד.

השוס הסופי והוא גם זה שגרם לי לעשות את ההמרה בסופו של דבר הוא העובדה שקבצי DNG שוקלים הרבה פחות מקבצי RAW ומקטינים את השטח בדיסק הקשיח של המחשב שלכם שמוקדש לתמונות. במציאות בה אנחנו מצלמים אלפיי תמונות בשנה הנתון הזה הינו קריטי בעיניי.

לייטרום ממירה את קבצי הRAW שלכם כבר בייבוא שלהם מכרטיס המצלמה אם תבקשו ממנה יפה והיא תומכת בהם באופן מלא ומהיר.

אפשרויות גיבוי קלות

אם אתם לא מגבים את הקבצים שלכם על דיסק קשיח חיצוני אז כדאי שתעשו את זה. כל הרד דיסק הוא פצצת זמן עם תאריך תפוגה ורב הסיכויים שיום אחד תפתחו את המחשב ותראו מסך כחול שמבשר לכם על לכתו בטרם עת של הדיסק שלכם.

אתם מאוד רוצים שיהיה לכם גיבוי ברגע הזה.

מעבר לקבצים עצמם, זה יהיה נחמד אם כל השינויים שעשיתם בהם יישמרו גם הם. האנשים הטובים שפיתחו את לייטרום חשבו גם כן ככה וייצרו מבנה נוח של מסד נתונים שמאפשר גיבוי נוח ומהיר.

מה זה אומר? כל קובץ שאתם מייבאים לתוכנה \ מחשב שלכם נרשם במסד נתונים פנימי במה שנקרא קטלוג. הקטלוג הזה הנו בעצם קובץ אחד עם סיומת LRCAT שניתן לגבות אותו להרד דיסק חיצוני בייחד עם כל קבצי התמונות שלכם.

וכך במקרה של המוות הידוע מראש של ההרד דיסק שלכם אתם יכולים להעתיק את התמונות שלכם ביחד עם קובץ הקטלוג הזה לדיסק החדש ולהמשיך כאילו כלום לא קרה. פשוט ונוח

טוב, האם אפשר להוריד את הפוטושופ מהמחשב?

ממש לא. לייטרום לא מחליפה את פוטושופ אלא משלימה אותה. כשאתם רוצים לעבוד עם שכבות, לעשות מניפולציות בתמונות כמו Cloning וכדומה פוטושופ הנה עדיין הכלי המועדף עלי. אתם מארכבים את הקבצים שלכם ומפתחים אותם בלייטרום ואז (אם אתם צריכים..) אתם מייבאים את התמונה לפוטושופ לפיניש אחרון.

בשורה התחתונה אני ממליץ לכם מאוד להתחיל לעבוד עם לייטרום, אני חושב שהקבצים שלי הרבה יותר מאורגנים מאז שהתחלתי לעבוד איתה והעבודה עליהם נעשתה הרבה יותר קלה וכייפית.

עדכון: סרטון הדרכה זמין כאן

עשיתם מינוי על הבלוג ?

ישנה אפשרות קלה לקבל מייל שמודיע לכם על כתבות חדשות בבלוג (בתפריט מצד שמאל).
אחרי שאתם עושים מינוי אתם מקבלים מייל שמוודא שזה המייל שלכם ואתם צריכים לאשר את זה כדי שזה יתחיל לעבוד.

בכל מקרה, אני ממליץ לכם להשאר טובים עד הפעם הבאה!

41 תגובות על "לייטרום (LightRoom): חדר החושך הדיגיטלי"

אנונימי אמר/ה...

חבל רק שהאלגוריטם המרת RAW שלה על הפנים ובכלל תוכנה לא בשמיים...
אני ישאר עם FASTSTONE + CAPTURENX

Moshe Eliyahu אמר/ה...

הבעיה הגדולה שלי עם האפליקציה הזאת שאם אני אחרי העיבוד רוצה לשתף מישהו או אפליקציה עם התמונות הערוכות אני חייב לעשות להם EXPORT ...זאת הסיבה העיקרית שאני לא משתמש בLR למיון הראשוני ועריכה בסיסית של התמונות אלה דבק עדיין ב PICASA.(זה לא תחליף אבל ה WORK FLOW) הרבה יותר מהיר.
משה

Guy Prives אמר/ה...

ניסיתי להשתמש בתוכנה וכמה דברים הציקו לי.
דבר ראשון הקטלוג יוצר אלפי קבצים מה שמאיט אח"כ פעילויות אחרות במחשב. פעולת חיפוש פשוטה במחשב או אנטי וירוס לוקחים פי 2 זמן.
ושאלה קטנה, שמירת את כל הסטוריית הפעולות לא תופסת נפח הרבה יותר גדול לכל תמונה?

אני בסופו של דבר ויתרתי על השימוש בה בגלל 2 הדברים הללו וחוסר במקום בהארד דיסק

Royi אמר/ה...

הבעיה היא באיכות כמה אלגוריתמים שיושמו ב- ACR / Lightroom.
הסרת הרעש לא ממש מתקדמת וגם ה- Demosaicing הוא אינטרפולציה רק בכיוון אחד לכל פיקסל.

הבעיה היא שהוא מספיק טוב לרוב ואדובי היא ברירת מחדל ולכן לא התקיימה פה תחרות ולא נוצרו אלטרנטיבות, או לפחות מספיק אלטרנטיבות.

תומר, מציע לך להתנסות פעם ב- DXO.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם
משה- זה לא מדוייק, אם אתה עובד עם DNG אתה יכול לשלוח את הקובץ PREVIEW שמוטמע בקובץ DNG ואתה לא חייב לעשות EXPORT. בקובץ PREVIEW יראו גם את השינויים שעשית בLR

גיא - יש לי אלפיי קבצים גם כן וזה לא האיט לי את המחשב ביינתיים. המעבר ל DNG פינה לי גם הרבה מקום בדיסק

רוי - אכן יש "בעייה" מסויימת עם ACR והיא בעיקר באיכות הצבעים. אני ממליץ לך להוריד פרופילים ייעודיים לכל מודל מצלמה מהלינק הזה:
http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Profiles

להתקין אותו ולראות את השיפור האדיר באיכות. הפרופיל מזהה אוטומטית עם איזה מצלמה צילמת ואיזה מודל ואתה יכול להתאים פרופיל צבעים מדוייק על פי זה. אני חושב שרק מצלמות קאנון \ ניקון נתמכות כרגע

לא מכיר את DXO ואני אבדוק את זה - תודה!

תודה לכולכם - תומר

Royi אמר/ה...

תומר, דווקא בצבעים הכל בסדר עם ACR.
אמנם מנוע הצבע לא בשל בשביל ICC אבל הוא מספיק טוב.

הבעיות במקומות אחרים, בחילוץ פרטים עדינים ורינדור של המידע (Demosaicing) והסרת רעש.

צבעים זה עניים של טעם אישי, אם משתמש מבין בצבע ויוצר לעצמו פרופילים משלו, יש לו את הכלים לעשות זאת ב- ACR. לגבי 2 הדברים האחרים, הוא פשוט מתפשר על הרבה פחות ממה שיש לאלטרנטיבות.

ד"א, גם ל- DXO יש פרופילים המחקים את היצרנים במידה סבירה ביותר.
מה שעוד יותר מדהים, שיש להם את ה- Film Pack, הכי קרוב לפילם, הכי נוסטלגי.

Ofer אמר/ה...

הי תומר,

כאחד שמצלם אלפי תמונות בחודש PICASA נותנת יופי של מענה, למעט חיסרון בעיבודים מתוחכמים.
ברור ש-LIGHTROOM מקצועית יותר, אבל PICASA מאד מהירה ונוחה ומקצרת תהליכים.

1) אתה מכיר את PICASA? תוכל להשוות אותה מול LIGHTROOM?

2) יש ב-LIGHTROOM טיפול מובנה להפחתת רעש?

3) עד כמה תומכת בשינוי בדיעבד של חשיפה ו-WB בקבצי NEF?

שוב תודה על עוד פוסט אינפורמטיבי ומעניין,
עופר

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עופר
לא מכיר את פיקסה ככה שאני לא יכול להשוות

בLR יש הפחתחת רעשים במודול של פיתוח התמונה. שיש לי בעיית רעש רצינית אני משתמש בתוכנה ייעודית שנקראת NeatImage שיושה עבודה מעולה

LR תומכת תמיכה מלאה בשינוי בדיעבד של חשיפה וWB בקבצי NEF CR2 וDNG וכמובן סוגים אחרים של קבצי RAW

אנונימי אמר/ה...

לדעתי ומנסיוני ואחרי עבודה עם אלפי קבצים בחודש, התוכנה המנצחת היא ACDSEE PRO 2.5 שהעבודה איתה פשוט נוחה ופשוטה. התוכנה מכילה כלי מיון חזקים מאוד ויעילים מאוד, כמו כן התוכנה מכילה כלי עריכה חכם במיוחד וכלי לפיתוח קבצי RAW. הגרסה האחרונה מכילה תוסף המשווה בן תיקיות ומסוגל להצביע על כפילויות בין קבצים. בתוכנה יש סרגל המציג נתוני EXIF מפורט ביותר וניתן להוסיף/להוריד שדות, וכן יש תמיכה במידע ספציפי של יצרנים (שנכתב ל - EXIF). לתוכנה מסד נתונים מהיר ויעיל, שאותו ניתן לגבות ע"י כלי פנימי של התוכנה בנוחות. בכלליות התוכנה גמישה מאוד וניתן להתאים אותה כפי שנוח. בנוסף מובנה בתמונה כלי הפחתת רעשים, עריכה בסיסית ומתקדמת של תמונות, תמיכה בפילטרים, ערוצי צבעים, ותיקון תמונות. בקיצור אני ממש מרוצה מהתוכנה אבל משום מה הרבה אנשים לא מודעים לעוצמה שלה.
שווה לנסות, או אפילו לעשות השוואה עם תוכנות אחרות.

Unknown אמר/ה...

ל- Guy Prives:

נהנית מה-LightRoom, על בסיס יומי בעבודה. התוכנה כבדה שאני מפתחת קבצים כבדים. כדי להקל עליה, אני סוגרת את התוכנות שאינן נחוצות באותו רגע ובסך הכל, התהליך מתקדם יפה.

כשאתה יוצר Virtual Copy ומכיל עליו את הסט-אפים החדשים הרצויים לך, ההעתק שוקל Kb זניחים.

הארד דיסק חזק ואיתן אינו מותרות לעבודה שוטפת.

תומר יעקבסון אמר/ה...

יש עוד אפשרות להקל על הכבדות שעובדים עם הרבה מאוד קבצים והיא ליצור קטלוגים שונים ולא לשמור את הכל על הקטלוג.

אנונימי אמר/ה...

כתבתי לך תגובה על ACDSEE אולם משום מה לא פירסמת אותה כי חשבת שמדובר בפרסומת סמוייה, אזי הסר דאגה מליבך, אין לי שום קשר לחברה ואני פשוט מאוד אוהב להשתמש בתוכנה וחושב שבארץ לא כל כך מודעים ליכולות שלה.
אז אשמח אם תפרסם את תגובתי.

תודה.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי
לא זכורנ לי תגובה כזו - לפעמים קורה שתגובות הולכות לאיבוד
אשמח אם תגיב שוב ואני אפרסם

בתודה מראש- תומר

דניאל אמר/ה...

אני לא רוצה להשמע כמו איזה טרחן מצוי אבל יש לי הרגשה שמרוב פעלולים וגימיקים של אחרי הצילום אתם קצת שוכחים את הצילום עצמו...חבל

Unknown אמר/ה...

דניאל, אל תתבלבל (-:

התכתובת פה מעידה על לבטים טריוויאליים בסביבת פיתוח מהירה, תרתי משמע.

חשוב להבדיל בין רגע הצילום ותהליכי פיתוח בחדר-החושך הקלאסי: שחטוף וחד-פעמי הוא, לבין עריכת התמונה - כמובן כשנדרשת כזאת - שם, איך לא נשכח את הראש, אנו הצלמים, כשאנחנו כילדים בחנות-ממתקים?

Unknown אמר/ה...

דניאל, אל תתבלבל (-:

התכתובת פה מעידה על לבטים טריוויאליים בסביבת פיתוח מהירה, תרתי משמע.

חשוב להבדיל בין רגע הצילום ותהליכי פיתוח בחדר-החושך הקלאסי: שחטוף וחד-פעמי הוא, לבין עריכת התמונה - כמובן כשנדרשת כזאת - שם, איך לא נשכח את הראש, אנו הצלמים, כשאנחנו כילדים בחנות-ממתקים?

Unknown אמר/ה...

ולדניאל ,

ועוד, דניאל, ממש ובקטנה,
לפעמים, איזה שוס, זו טעות
להסביר אמנות

או נמות או נמות.

גלעד אמר/ה...

אהלן, הורדתי גרסת נסיון של לייטרום וגם של ACDSEE PRO 3 ומה אגיד לכם, הACDSEE לדעתי יותר ידידותית ו"חוצפנית" כי יש לה כל מיני עיצובים ומסגרות (וינייטים) שאין בלייטרום, שתיהן איכותיות מאד, רק שהלייטרום גם עולה כפול, אני כנראה מעדיף את ACDSEE PRO, תומר, מן הראוי לעורך הבלוגיה המכובדת הזו והמקצועית כלכך שתתייחס גם לACDSEEותעזור לנו בהתלבטות, גרסת הנסיון מסתיימת בעוד ימים ספורים.....

ליאור אמר/ה...

שלום תומר
קודם כל, אני קורא את הבלוג שלך בעיקביות וכל הכבוד על התכנים המעולים!

יש לי שאלה לגבי לייטרום ואולי תוכל לעזור לי...
אני עובד גם עם הפוטושופ, אחרי שאני שומר קבצים שעבדתי עליהם כחדשים, אני אמור לעשות לכל אחד ואחד ייבוא בלייטרום?
אין דרך לעשות שהלייטרום יעשה ייבוא אוטומטי לכל קובץ חדש בסיפריות מסוימות?
אני מקווה שתמצא את הזמן לענות
המון תודה רבה
ליאור

תומר יעקבסון אמר/ה...

@גלעד - אני אנסה להשיג אותה ולכתוב עליה...תודה :-)

@ליאור - אני לא יודע על ייבוא אוטמוטי אבל אשמח לטעות...לדעתי אתה עובד הפוך.. תייבא את הקבצים מהכרטיס של המצלמה ללייטרום ואחרי שתפתח אותם שם תעבוד עליהם בפוטושופ..אתה יכול ללחוץ על מקש ימני ולבקש מלייטרום לפתוח את הקובץ בפוטושופ ואז לתקן וחלזור לליטרום - זה די פשוט והגיוני ככה לדעתי.

זוהר שטרית zohar shitrit אמר/ה...

היי
אחלה אתר...
שאלה בנוגע לליט רום
אני מצלם עם mark 2 של קנון d5 וקבצי הraw שלי לא מזוהים על ידי התוכנה (בגירסה לפני האחרונה)
יש למישהו רעיון יצירתי איך אני פותר את זה
( אפילו בהורדת קבצים למחשב ישנה בעיה שברגע שיש קבצי raw התוכנה מתעלמת מהקבצים כולם)
תודה

זוהר שטרית zohar shitrit אמר/ה...

היי
אחלה אתר...
שאלה בנוגע לליט רום
אני מצלם עם mark 2 של קנון d5 וקבצי הraw שלי לא מזוהים על ידי התוכנה (בגירסה לפני האחרונה)
יש למישהו רעיון יצירתי איך אני פותר את זה
( אפילו בהורדת קבצים למחשב ישנה בעיה שברגע שיש קבצי raw התוכנה מתעלמת מהקבצים כולם)
תודה

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ זוהר = אתה צריך לעדן את גרסת לייטרום לזאת האחרונה. זה יפתור את הבעיה שלך.

כנראה שהגרסה שלך יצאה לפני המצלמה. בברכה - תומר

אנונימי אמר/ה...

הי תומר
כל הכבוד על האתר והבלוג
הנני צלם מקצועי
יש לי את הLIGHTROOM בשני מחשבים שונים ואני נתקל באותה בעיה בניהם.
אחרי שאני עושהEXPORT לתמונות (אני שם אותם בתיקיה נפרדת של תיקיית המקור) וכשאני הול לתיקייה שבה שמרתי את התמונות ,התמונות אומנם נפתחות אבל משום מה הPRIVIREW והTUMBNAILS
שלהם נראה פגום, צבוע באפור. לא של כולם אבל חלק נכבד. אשמח לתגובתך

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימי - באיזה color space אתה מייצא את התמונות? srgb? באיזה תוכנה אתה צופה בהם? המסך שלך מכוייל?

נאור אמר/ה...

שלום תומר

אני עובד עם LIGHTROOM כבר יותר משנה. עד עכשיו עיבדתי תמונות בודדות מתוך סט. לאחרונה אני נאלץ לעבוד על כמות מרובה של תמונות בכל סט. ברצוני לדעת איך ניתן לבצע אוטומציה רק על החידוד וביטול הרעשים, ואם קיימת אפשרות, כאשר מייצאים לפורמט JPEG, שלייטרום יסחב את ההגדרות החידוד וביטול הרעשים מאלה של המצלמה.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי נאור. אתה עובד על קובץ אחד ואז כשאתה ב library אתה חולץ על הקובץ שעבדת עליו ואז בוחר את שאר הקבצים שאתה קוצה שיקבלו את אותם ערכים ואז לוחץ על synch settings וממשיך משם

יש בבלוג 3 קטעי ווידאו ב - לייטרום ואם תראה אותם תוכל לקבל עוד מידע

בהצלחה - תומר

אנונימי אמר/ה...

תומר שלום
כיצד עורכים מספר תמונות במקביל?
תודה
רינה גל

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי רינה. אחרי שגמרת לעבוד על קובץ תהיי ב library תלחצי על התמונה שעבדת עליה ואז על כל התמונות שאת רוצה להחיל עליהם את נתוני הפיתוח (עם ctrl) . תמצאי את הכפתור synch settings מצד ימין למטה. יפתח לך חלון של אפשרויות תלחצי OK וזהו :-)

אנונימי אמר/ה...

איפה אני מוריד את התוכנה הזו?

תומר יעקבסון אמר/ה...

http://www.adobe.com/products/photoshoplightroom/

עידו אמר/ה...

אפשר לקבל פה קישור להורדה?

אנונימי אמר/ה...

הי תומר,
אחלה בלוגגג ואחלה תכנים. תודה רבה!
האם אתה מכיר את הבעייה בתוכנה שכאשר אתה רוצה להעלות תמונות ב WEB אז בחלון שנפתח בצד ימין אומר שיש בעיה להתחבר לסרבר (אין לי בעיית חיבור לאינטרנט)בעצם כשהוא מנסה להתחבר אין SERVER PATH
אשמח לפתרון...
ערב טוב ובכלל(:

אנונימי אמר/ה...

שלום תומר,
יצרתי דף המורכב מכמה תמונות בPRINT בLR , וברצוני לעשות לו EXPORT, ומשום מה זה עושה לי לכל תמונה בנפרד ולא לכל הדף. כיצד אני עושה זאת?

תומר יעקבסון אמר/ה...

בשביל לעשות export אתה לא צריל להיות ב - print
תעשה export מה library ותבחר לפני זה רק את התמונות שאתה רומה לייצא
בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

כיצד ממירים מRAW ל JPG?

תומר יעקבסון אמר/ה...

מייצאים מלייטרום (export) לאיזה פורמט שרוצים כולל Jpeg כמובן.

Unknown אמר/ה...

תומר אולי תדע לעזור לי - איכשהו נוצר מצב שהמחשב שייך קבצי LRCAT לאקרובט רידר ולא ללייטרום! לא משנה כמה ניסיתי להגדיר שהלייטרום יפתח את הסוג קבצים האלו זה לא עובד! יש לך רעיונות למה ואיך?

תומר יעקבסון אמר/ה...

פעם ראשונה שאני שומע על מקרה שכזה. תנסי לסדר את זה עם edit catalog setting

Unknown אמר/ה...

לא, שם זה רק הנתיב של התקיה שבה הקבצים.. זה ממש מוזר שאני לא יכולה לשנות את זה, זה בטוח איזה באג קטן שמונע ממני לבחור את התוכנה שתפתח את זה רק שאין לי מושג איך לתקן את הבאג הזה..
תודה!

פיטר אמר/ה...

לכל מי שהזכיר פה את פיקאסה ....
להשוות בין לייטרום ופיקאסה זה קצת מצחיק. פיקאסה היא קצת יותר טובה מתכנת העיבוד של ווינדוס במחשב. וגם זה לא תמיד. ברצינות, זה נחמד למי שרוצה להעלות דברים בפייסבוק, לא מעבר. מי שרוצה להתייחס לתמונות שלו קצת יותר ברצינות שימחק את פיקאסה מהמחשב בהקדם. זה פשוט משחק לילדים. אין מה להשוות באיכויות ובאופציות של מה שהתוכנות נותנות. האופציות הבסיסיות הן די מביכות לרוב, התיקונים נראים מלאכותיים ושלא לדבר על הפילטרים.
סליחה אם זה יוצא פלצני, זה לא הכוונה, אבל זה פשוט לא בר השוואה.

הוסף רשומת תגובה