מנואל ליברודו מציג - קסמים באור טבעי

פורסם ב: יום רביעי, 17 ביוני 2009

שוב אנחנו בפינה שלנו " תמונות שהייתם מתים לצלם בעצמכם" והפעם הזרקור מופנה לבחור צעיר שגר בפיליפינים ועונה לשם מנואל (מני) ליברודו (Manuel "Manny" Librodo Jr)

הוא מצלם 6 שנים עם מצלמות ניקון ומחשיב את עצמו כצלם חובב(...). בשאר הזמן הוא מורה להסטוריה ופסיכולוגיה בבית ספר תיכון בפיליפינים.

ברגע הראשון שראיתי את התמונות שלו ניסיתי ישר להבין כיצד הוא האיר אותן ולא ממש הצלחתי להבין. אז כמו שאני עושה תמיד כתבתי לו וציפיתי לרשימת ציוד תאורה מרשים ואפילו הכנתי את מנהל הבנק שלי שאני שוב פעם הולך להוציא כסף על משהו שקשור למצלמות.

אבל מני לא לא מצלם עם תאורה מלאכותית הוא נעזר בפיתרון החינמי והמוזר שנקרא אור טבעי. כשהוא ממש מחליט להשקיע הוא שולף איזה רפלקטור קטן וזהו פחות או יותר.


התמונות שלו בהחלט גרמו לי לחשוב אם אני מחמיץ משהו... התמונות שלי למשל באור טבעי לא יוצאות ככה. אולי זאת השמש במזרח? אולי זאת השעה שהוא מצלם? יכול להיות שאני שקוע כל כך בלהשקיע זמן ותרגול בשימוש בתאורה מלאכותית כשכל הזמן הזה היה לי את כל האור שאני צריך, טבעי ופטור ממכס?

יכול להיות..

התמונות שלו בהחלט גרמו לי לחשוב על כל הדברים הללו ואני מקווה לשנות קצת את החשיבה שלי בפעם הבאה שאני מצלם (היום למשל :-)


ונעזוב אותכם עם שוס אמיתי מבית היוצר של מני. גם התמונה הזאת צולמה רק עם אור טבעי והתוצאה היא משהו שאין לי מספיק אוצר מילים כדי לתאר כמו שצריך. (לחצו על התמונה להגדלה..)

החלום של מני הוא להוציא ספר עם התמונות שלו אז אתם מכירים איזה מו"ל בשכונה שלכם תזרקו לו איזה מילה על כישרון אמיתי שמחפש מישהו שמוכן להשקיע בהוצאה של ספר ראוי.
הגלריה הרשמית שלו נמצאת כאן

6 תגובות על "מנואל ליברודו מציג - קסמים באור טבעי"

Unknown אמר/ה...

צילומים מדהימים!
התמונות הכי יפות שיצא לי לראות בזמן האחרון!

קשה לי להאמין שאין פה עבודה עם פוטושופ או תוכנה אחרת, בעיקר הרבה LEVELS וערוץ כחול במיוחד בפורטרטים.

Unknown אמר/ה...

חובה להכנס לגלריה שלו, פשוט מדהים!
אופיו צנוע ולכן אני מניח שהוא קורא לעצמו חובבן.
מהתרשמות שלי מכשרונו ומראיתו ומציודו, אין ספק שהוא יכול לקרוא לעצמו מקצוען ללא שום חשש!

א.כ אמר/ה...

קודם כל, מאוד התרשמתי מהתמונות, הבחור "החובבן" מצליח להעביר את התחושות שלו בצורה מדהימה, והשימוש שלו באור מדהים ונדיר.
כמו כן חשוב לציין, וזאת לאחר שביליתי זמן רב במזרח (גם בצילומים וגם בטיול לתקופה של מעל לשנה) - התאורה שם שונה מכאן בהרבה, השמש נופלת בזוויות אחרות והצבעים שונים, אפשר לראות את זה ממש ממש יפה בתמונות שצילמתי שם לעומת תמונות מהארץ (ולא משנה באיזה שעה).
חוצמזה חשבתי לעצמי איך הוא השתמש באור בצורה כזו, והרעיון היחיד שעלה לי בראש (פרט לעיבודי פוטושופ) הוא שהבחור משתמש במראות לנתב את האור לפינות חשוכות, ומראה כעורה יכולה להעביר פחות מהאור ולתת אפקט שונה ויפה.

Avi Revivo אמר/ה...

אין יותר טוב מלשחק עם אור טבעי. לצלמת אמריקאית שמתמחה בצילום ילדים (http://www.alwphotography.com) יש סטודיו אור טבעי מוקף בחלונות שניתנים לשליטה ואת כל הצילומים היא מצלמת עם אור טבעי בלבד - ומוציאה תמונות נדירות.

arutha אמר/ה...

תמונות יפהפיות, אבל אין לי ספק שהוא עושה שימוש מסיבי בתוכנת עיבוד תמונה, לפחות בחלק מהתמונות.

ran אמר/ה...

ניראה לי שהקו שעובר בתמונות שלו זה רכות האור וצבעים מאוד חזקים.
אם זה ע"י עיבוד או לא זה לא ברור. וזה יהיה נחמד תוכל להתייחס לזה תומר. וגם לאיך מגיעים לזה . רכות כזו של אור,בחוץ. וניהול כזה של צבע.ועל הדרך אם תוכל ללמד איך עושים את זה שכל התמונה ש\ל ואובייקט אחד בצבע? זה יהיה מאוד נחמד מצידך. ותודה על הבלוג הנהדר הזה!!!

הוסף רשומת תגובה