טיול לילי עם גלב

פורסם ב: יום שני, 20 באפריל 2009

לפני חודש וקצת נפגשתי פעם ראשונה עם גלב צ'מבולט בגבעת נפוליון. הפגישה לא הייתה פורמלית כל כך כי הוא קפץ עם האופניים שלו ממקפצה ואני שכבתי על הרצפה וצילמתי אותו.

מבין כל התמונות שצילמתי באותו יום אהבתי את אלו שלו במיוחד. זה לא רק היכולות המרשימות שלו אלא שפת הגוף, המבט והנחישות שהקפיצו את התמונות שלו מאלו של השאר.

גם העורך של מגזין אופניים חשב ככה והתמונות שלו היו צריכות להיות על השער של חודש אפריל. הבעיה הייתה שגלב קופץ ללא קסדה והמגזין לא יכול לפרסם תמונת שער של רוכב לא ממוגן. לבסוף התמונות שלו (ושל שאר הרוכבים) פורסמו בעמודים הראשונים של המגזין ואני וגלב קבענו שאנחנו צריכים להפגש עוד פעם.

אתמול רכבנו יחד ברחבי רמת גן שאנחנו עוצרים במקומות מעניינים ומתעדים את קריאות התיגר של גלב על כוח המשיכה.

כיצד התמונה צולמה?



תאמינו או לא אבל התמונה שלעיל הוארה רק עם הפלאשים הקטנים שלי. זה תמיד מפתיע אותי מחדש כמה אור יוצא מהדברים הקטנים האלו..

שאני משלב כמה פלאשים בתמונה אחת אני בונה את התאורה בשלבים. כלומר לפני שאני בכלל מבקש מהדוגמן לעשות את הקטע שלו אני בונה את הסצינה קודם כל בראש ואח"כ בפועל. המקרה שלנו רציתי להאיר את כל המבנה שמאחורי גלב, את המדרגות וכמובן אותו.

התמונה הראשונה משמאל מראה לכם כיצד הסצינה נראתה ללא פלאשים בכלל.

כאמור, כל הרעיון הוא לבנות חשיפה בשלבים שאתם מתחילים עם הרקע ואז עוברים לתאורה על הדמות הראשית. אני התחלתי עם המבנה וכיוונתי עליו SB28 קטן עם ג'ל כחול על חצי כוח. כיוונתי תריס\צמצם עד שזה נראה טוב על המסך של המצלמה, אחר כך הוספתי VIVITAR אחד על גרם המדרגות, בדקתי איך זה נראה והתאמתי את העוצמה שלו עם זאת של ה SB-28 ואז כל מה שנותר לי הוא להאיר את גלב.

ביקשתי ממנו לעמוד בערך איפה שתכננתי לצלם אותו יורד במדרגות וכיוונתי את העוצמה שתתאים לחשיפה שלי ולשאר הפלאשים. זה די פשוט אם תחשבו על זה.

אין פה חוקים ואתם לא חייבים לעשות את זה ככה אבל זה פשוט שיטה מהירה ויעילה שתאפשר לכם להתחיל לצלם תוך כמה דקות .

כמו בכל צילום עם אקשן כדאי לכם לשים לב למהירות התריס שהדמות לא תצא מרוחה, אני דווקא צילמתי במהירות איטית יחסית כי רציתי להכניס כמה שיותר אור מהשקיעה מאחור מה שלא כל כך עבד הפעם.

ונעזוב אותכם עם תמונה נוספת של גלב שצולמה לפני כמה ימים ליד מוזיאון תל אביב ואני אוסיף בקשה אחת לרוכב האמיץ ברשותכם:
תשים קסדה!!!!


3 תגובות על "טיול לילי עם גלב"

Ilan אמר/ה...

כמה פריימים או ניסיונות אתה עובר עד שאתה מגיע לתוצר אחד? זה נשמע כמעט מטורף כמה "קשה" צריך לעבוד בשביל לקבל את התמונה הסופית..

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אילן - במקרה הזה - חצי שעה בערך מההקמה עד הפירוק. גלב ירד במדרגות 10 פעמים בערך.

Bozeus אמר/ה...

רציתי לשאול לגבי פלאש Nikon sb-400
גם אני מאד אוהב להתלוות לחברי עם התחביבים שלהם ולצלם אותם במצבי קיצון. יש לי פלאש SB-400 שהוא פלאש חמוד קומפקטי ושימושי עם יכולת שינוי זוית טעינה יחסית מהירה. הייתי מאד רוצה לקחת אותו איתי לצילומים ולהפעיל אותו מרחוק כמו שאתה מסביר בבלוג שלך כמקור אור שני.
האם יש דרך להפעיל אותו כמו את ה Vivitar 285 ואחרים? ניסיתי את הCACTUS V2 שקניתי לויויטר והוא לא מפעיל. הצעות?

הוסף רשומת תגובה