FastStone תוכנת חובה

פורסם ב: יום רביעי, 18 במרץ 2009

אם יש לכם הרבה תמונות במחשב שלכם, ואני מניח שיש לכם אתם צריכים תוכנה טובה להסתכל עליהן, לארגן אותן ולעשות בהם שינויים בסיסיים.

אני לא מכיר תוכנה שעושה את זה טוב יותר, יעיל יותר וידידותי יותר מאשר תוכנה חינמית לחלוטין שנקראת FastStone.

הדבר המופלא על זה נמצא בשימוש יום יומי אצלי מעל לשנה ואני לא יכול להמליץ עליו מספיק.

אני אפרט כאן את הפונקציות הבולטות בתוכנה שהם כמובן קמצוץ ממה שהיא מאפשרת אבל הופכים אותה לבחירה המועדפת עלי משאר האלטרנטיבות

קטנה, יציבה חסכונית וידידותית

בגלל שאתם הרבה על תמונות אתם צריכים משהו שיעבוד ברקע רב הזמן ולא יכביד על משאבי המערכת שלכם והתוכנה הזאת כמעט לא מורגשת, היא לעולם לא נופלת או מפילה את המחשב, היא תמיד שם בלי לבקש יותר מידי משאבים מהמערכת שלכם. אם נשווה אותה לlightRoom זוללת המשאבים אז פשוט אין מה להשוות במובן הזה

לתוכנה 2 מצבים עיקריים באחד אתם רואים את כל התמונות בקטן בשביל לארגן אותם (כמו בתמונה שלמעלה) ובשני (לחיצה על enter) על תמונה ספיציפית אתם רואים את התמונה על מסך מלא.

היא גם הדבר הכי חברותי בסביבה עם ממשק גאוני ואינטואיטיבי. למשל במסך של תמונה במסך מלא תזוזה של העכבר לאחד הצדדים מעלה תפריט צף עם פונקציות ומידע חיוני:


תמיכה מלאה בRAW

לא משנה אם אתם מצלמים עם ניקון או קאנון או כל חברה אחרת (לא בדקתי את כולן) התוכנה תראה לכם את קבצי הRAW שלכם בקטן (Thumbnails) ובגדול בלי בעיה.

מי שמצלם (כמוני) RAW יכול מאוד להעריך את זה, זה הופך את העבודה עם RAW קלה ובלתי מורגשת. בהרבה מקרים היא מציגה את הRAW יותר טוב ממה שהוא נראה בהתחלה בפוטושופ ויש מקרים שאני מפיק את הJPEG מהתוכנה הזאת בלי להזדקק לפוטושופ בכלל. שאתם רוצים, אתם יכולים ללחוץ על המקש E מתוך התוכנה והתמונה נפתחת אוטומטית בפוטושופ.

פעולות אוטומטיות על הרבה תמונות (batch)

אחד הטריקים המגניבים ביותר שעובד מצויין הוא הפעולות האוטומטיות שהיא מאפשרת על הרבה תמונות בבת אחת. נגיד אתם צריכים לשלוח תמונות גדולות במייל. אתם מסמנים את כל התמונות שאתם רוצים לשלוח ואז אחרי שלחצתם על F3 במקלדת נפתח לכם מסך שבו אתם יכולים לשנות את הגודל של כל התמונות הללו (לפי אחוזים או גודל) לשנות את הפורמט שלהם, להוסיף להם חתימה וכמובן לשמור אותן באותו שוונג במקום חדש. אם אתם מהסוג המתפנק לחיצה נוספת והתוכנה מכווצת לכם את כל התמונות שבחרתם ביחד ושולחת אותם לתוכנת המייל שלכם. מי אמר שהחיים קשים?

הדבר היחיד שהיא לא עושה זה לכתוב את שם הנמען והיא גם לא לוחצת על SEND.

השוואה בין 2 תמונות שונות

הרבה פעמים שאתם רוצים לראות איך שינויים שעשיתם בפוטושופ השפיעו על התמונה המקורית אתם רוצים מסך אחד שיראה לכם את 2 התמונות אחת ליד השנייה. האנשים הטובים שפיתחו את FastStone שמעו אתכם ואתם יכולים בקלות להשוות בין 2,3 או 4 תמונות במסך אחד. מה שאתם צריכים לעשות הוא לסמן את התמונות תוך כדי שאתם לוחצים על CTRL במקלדת ואז פשוט ללחוץ על P ואז עולה לכם המסך הבא:

אני משתמש בזה המון בייחוד אחרי שאני מוריד רעש ורוצה לבדוק את האפקט של הפעולה שעשיתי

חיתוכים Crop

הפעולה שרובכם עושים כמעט לכל תמונה היא חיתוכים. כמעט כל תוכנה עושה את זה בשבילכם אבל FastStoneעושה את זה אחרת. במסך החיתוך אתם יכולים להפעיל את חוק השלישים שמראה לכם, תוך כדי שאתם חותכים את התמונה, איפה השלישים נופלים בתמונה שאתם חותכים מחדש. פשוט פונקציה שימושית לחלוטין שמאפשרת לכם להגיע לדיוק מקסימלי בחיתוכים שלכם ולתוצאה סופית מדוייקת מאוד. למשל:


כאמור התוכנה מפוצצת בפונקציות מגניבות ויעילות שאני לא יכול לפרט את כולן אבל אם תורידו אותה ותתחילו להשתמש בה כתוכנת התמונות שלכם לצד פוטושופ אתם תגלו אותם מהר מאוד לבדכם.
ועד הפעם הבאה תמשיכו להיות טובים

הסיור ביפו

רציתי להודות לכל הנרשמים לסיור ב24 לחודש, ממש נחמד היה לקבל גם את כל התגובות הנלהבות שלכם. לפי הנתונים האחרונים שלי יש עוד 2 מקומות פנויים ואתם מוזמנים להצטרף. (פרטים נוספים כאן) להתראות!

10 תגובות על "FastStone תוכנת חובה"

אנונימי אמר/ה...

מצטרף להמלצה!

אני משתמש בתוכנה הרבה מאד זמן ואני מאד מרוצה ממנה
אני עובד גישה כ95% מהזמן...

אני גם מאד ממליץ על שאר התוכנות של החברה
FastStone Photo Resizer

וMaxView‏ ‏לצפיה בתמונות בלי התוכנה...

יובל פדר אמר/ה...

נרשם!

האם היא תחליף לפיקאסה באירגון התמונות במחשב?

MK אמר/ה...

תומר שלום,
אניהייתי שמח לשמוע מנסיונך לאחרונה הורדתי את תוכנת ה lightroom ויש לי על המחשב גם פוטושופ וגם פיקאסה 3 יחד עם התוכנה שהמלצתה זה כבר יותר מידי שוב איך אתה היית עובד מול 4 האופציות שצינתי אני מעוד אודה על ההכוונהץ
מעין

תומר יעקבסון אמר/ה...

מעיין - אישית הייתי מסתפק בPS וב FastStone שילוב של שתיהן ייתן מענה לכל הצרכים שלך לפי דעתי

שלך - תומר

MK אמר/ה...

תודה רבה על ההמלצה,
מעין

אנונימי אמר/ה...

תודה על ההמלצה!
לא הכרתי לפני זה, צריך לבדוק :)

guy אמר/ה...

יש את התוכנה ACDsee שהיא גם תוכנה מעולה שעושה את אותה עבודה.

הורדתי את FastStone ורציתי לדעת כיצד מוסיפים חתימה בbatch .

mulikhammer אמר/ה...

האם יש דרך לסמן תמונות תוך כדי צפיה בתמונות גדולות (FULL SCREEN)
מתוך כוונה לסמן ע"ס צפיה בתמונה גדול ולא מוקטנת?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לך, ממליץ לך בחום למיין את התמונות שלך בלייטרום. זה מה שאני עושה היום כשfaststone משמש אותי כ viewer בלבד. אם אתה. ככל זאת רוצה לסמן משהו בfaststone אתה יכול לעשות tag על התמונה

אנונימי אמר/ה...

היי תומר..
האם אפשר להוסיף גם קטעי וידאו לאחר סיום המצגת?
תודה.

הוסף רשומת תגובה