הנה טריק שיעבוד בכל פעם בשבילכם.
אתם שוב פעם עומדים עם מצלמה מול השמש השוקעת.
חיכיתם לזה כל היום והחלון האדום עם כל העננים האלו נפתח רק בשבילכם, לעשר דקות.
נגיד אפילו שהצלחתם לשכנע את לורי, אחת הסוסות היפות באזור לעשות לכם עיניים.
אתם שוב פעם עומדים עם מצלמה מול השמש השוקעת.
חיכיתם לזה כל היום והחלון האדום עם כל העננים האלו נפתח רק בשבילכם, לעשר דקות.
נגיד אפילו שהצלחתם לשכנע את לורי, אחת הסוסות היפות באזור לעשות לכם עיניים.
כמו שאני רואה את זה יש לכם 5 אפשרויות:
1. אתם יכולים לצלם צללית של לורי וזה יכול לצאת נחמד
2. אתם יכולים לנסות לצלם 3 חשיפות של לורי בלי שתזוז ולהפיק HDR בבית אבל אתם צריכים טונות מזל כדי שזה ילך
3. אתם יכולים לשים פלאש על המצלמה או להשתמש בפלאש של המצלמה וליצור תמונה עם אור נוראי ומגעיל
4. אתם יכולים להעמיד פלאש על מעמד תאורה משמאלכם ולהפעיל אותו דרך מטריית ריכוך ולצלם אחלה תמונה
5. אתם יכולים להעמיד פלאש על מעמד תאורה משמאלכם ולהפעיל אותו דרך מטריית ריכוך אבל לצבוע את האור שלו בצבע כתום בעוד ששיניתם את איזון הלבן של המצלמה שלכם לכחול ולצלם תמונה מיוחדת. ועל זה אני רוצה לדבר היום.
צבע הפלאש והמצלמה שלכם
האור של המבזק שלכם מותאם לצבע שמתאים לצילומים באור יום. כלומר אם אתם לא משנים את הטמפרטורה של אור המבזק שלכם האור שלו אמור להתאים להפעלה באור יום או יותר נכון להשתלב עם אור יום. וכך אם תצלמו תמונה באור יום עם מבזק חשוף שהמצלמה שלכם מכוונת לאיזון לבן (WB) של פלאש או DayLight אתם תקבלו איזון טוב \ נכון בין אור המבזק לאור הסביבתי שלכם.
אבל מה קורה במצבים אחרים?
כידוע אנחנו מצלמים במגוון מצבים ותחת הרבה סוגים של תאורות ולכן הצבע המקורי של הפלאש שלכם לא יתאים לכולם אם לא תעשו איתו משהו.
אבל מה קורה במצבים אחרים?
כידוע אנחנו מצלמים במגוון מצבים ותחת הרבה סוגים של תאורות ולכן הצבע המקורי של הפלאש שלכם לא יתאים לכולם אם לא תעשו איתו משהו.
בדיוק בשביל זה המציאו את הג'לים. האחרונים הם בעצם פילטרים צבעוניים קטנים שאתם מדביקים עם סקוטש על הפלאש ובכך צובעים או יותר נכון משנים את הצבע של הפלאש שלכם. ישנם עשרות צבעים כאלו אבל הכי פופולריים הם הכתום הכחול והירוק. ירוק? אתם שואלים? ירוק בעצם מתאים את אור הפלאש לצילומים בסביבת פלורסנט שהאור שלו גם כן ירקרק. כלומר אם אתם מצלמים בחדר מואר בפלורסנט אתם רוצים להתאים את אור הפלאש שלכם לסביבה. אתם שמים ג'ל ירוק על הפלאש ובכך מתאימים את האור שלכם עם האור הסביבתי, מעבירים את המצלמה לצלם באיזון לבן שמתאים לפלורסנט ובכך מביאים את כל הצבעים חזרה ללבן. אם לא הייתם שמים ג'ל ירוק על הפלאש ומצלמים באיזון לבן של פלורסנט אז כל הסביבה שלכם הייתה מאוזנת ללבן אבל אור הפלאש שלכם היה שונה. זה אותו עיקרון אם אתם מצלמים תחת נורות להט רק ששם אתם שמים ג'ל כתום ומשנים את איזון הלבן לנורת להט. האם עד כאן?
אבל השימוש בג'לים לא מסתכם בזה. אתם יכולים להשתמש בהם גם במצבים בהם אין צורך בתיקון הצבע אלא במצבים בהם אתם רוצים להשיג אפקט מיוחד של האור שלכם.
אני למשל תמיד מצלם אנשים עם ג'ל כתום על הפלאש כדי לתת לעור של המצולמים גוון חם, אני גם צובע את הרקעים שלי בכחול הרבה פעמים כדי ליצור קונטרסט יותר טוב ולפעמים כמו במקרה שלמעלה, בשעות שקיעה, אני צובע את הפלאש בכתום ומשנה את איזון הלבן של המצלמה לTungsten ובכך יוצר אפקט מגניב למדי.
אז איך עושים את זה?
טוב זה די פשוט אחרי שהבנתם את העקרון הבסיסי.
שאתם מצלמים בשקיעה אתם שמים ג'ל כתום אחד או שניים על הפלאש (תלוי ברמת האפקט שאתם רוצים לקבל) ומעבירים את המצלמה לצלם במצב Tungsten. מה בעצם קורה בעקבות זה? כל התמונה מקבלת גוון כחול בשעה שכל האזורים שמוארים על ידי הפלאש שלכם הופכים ללבנים או כתומים (לבנים אם השתמשתם בג'ל אחד וכתומים אם השתמשתם בשתיים).
תראו איך התמונה הייתה נראית עם איזון לבן של פלאש (משמאל) מול איזון לבן של Tungsten (לחצו על התמונה להגדלה):
שאתם מצלמים בשקיעה אתם שמים ג'ל כתום אחד או שניים על הפלאש (תלוי ברמת האפקט שאתם רוצים לקבל) ומעבירים את המצלמה לצלם במצב Tungsten. מה בעצם קורה בעקבות זה? כל התמונה מקבלת גוון כחול בשעה שכל האזורים שמוארים על ידי הפלאש שלכם הופכים ללבנים או כתומים (לבנים אם השתמשתם בג'ל אחד וכתומים אם השתמשתם בשתיים).
תראו איך התמונה הייתה נראית עם איזון לבן של פלאש (משמאל) מול איזון לבן של Tungsten (לחצו על התמונה להגדלה):
לפעמים אני משתמש באיזון לבן Tungsten בשקיעה גם שאני לא מצלם עם פלאש וכמעט תמיד זה יוצא מגניב למדי (במקרה כולם סוסים...)
אז בפעם הבאה שאתם מחפשים אפקט מיוחד לתמונה שלכם תנסו לזכור את הטריק הזה. נראה לי שלא תצטערו.
דרך אגב - אם תקפידו לצלם בRAW כמוני תוכלו לשחק עם איזון הלבן אחרי שחזרתם הביתה ולעשות התאמות קטנות.
ניתן לקנות את הג'לים הצבעוניים ברשת כאן
קורס תאורה מעשית?
למי שלא ראה את הלינק מצד שמאל, אני שמח לספר לכם שאני מתחיל ללמד קורס לתאורה מעשית בבית הספר לצילום גליץ. בקורס נלמד בכיתה ובשטח את כל מה שצריך לדעת כדי להשתמש נכון בתאורה מלאכותית בתמונות שלכם. הקורס מחולק לחמישה שעורים ויתחיל מהבסיס כלומר לא צריך ידע מוקדם מיוחד וגם לא צריך שום ציוד מיוחד כדי ללמוד בקורס.הקורס יפתח בתחילת מרץ ופרטים נוספים עליו +פרוט של השעורים נמצאים כאן אשמח לראות אותכם בקרוב!
10 תגובות על "שקיעה כחולה"
פוסט מעולה,
ובהחלט טריקים שימושיים,כמו תמיד תענוג לקרוא את הפוסטים שלך,
עד כדי כך שאני מחכה כל יום לפוסט הבא שלך .
בהצלחה עם הקורס,נשמע משהו טוב.
שיהיה לך המשך ערב נפלא,
דיוויד.
אכן מחכים תודה יוס
אני לא חסיד גדול של פלאש, בעיקר כי אין לי כוח להתעסק ב"עולם" הזה, אבל מרשים אותי עד כמה הוא עמוק
הדוגמאות נפלאות, שיהיה בהצלחה עם הקורס.
אגב, האם זה אומר שיהיה לך פחות זמן לבלוג?
מעולה תומר מעולה!!! ד"א מאיפה אני יכול לקנות כל מיני ג'לים לפלאש שלי ( אסבי800) נגיד שאני שם פלאש אלחוטי על הרקע ואני רוצה לצבוע את הרקע בכחול או באדום נגיד, מאיפה אפשר לקנות אותם? אשמח לקבל לינק לאיזה חנות אמינה
הי לך - הלינק לחנות נמצא בכתבה עצמה, ממש בסוף. בהצלחה!
אוקיי באתר עצמו יש שם 2 סוגים:
1 זה Color Correction
2 זה Special Effects
מה ההבדל בידיוק בין שניהם?
ואם אני רוצה לשים פלאש שיצבע לי את הרקע (נגיד כחול) מה אני צריך לקנות משם ?
באתר עצמו יש 2 דברים:
Color Correction
ו Special Effects
מה ההבדל בין שניהם ?ואם אני רוצה לשים פלאש SB800 עם ג'ל שיצבע לי את הרקע נגיד בכחול, איזה מהם אני צריך לקנות ?
בשביל ג'ל כחולך אתה צריך ג'ל מסוג
CTB
נראה לי שהוא קיים בערכה של Color Correction בשביל התאמה לגודל של הניקון שלך תיצור בבקשה קשר עם בעל האתר לייתר ביטחון
שלך - תומר
תודה, פוסט מצויין (-:
יש להתאים את המצלמה לתאורת פלורסנט
הוסף רשומת תגובה