סטודיו ביתי - עשו אותו בעצמכם

פורסם ב: יום ראשון, 11 בינואר 2009

הנה אולי הדבר הכי שימושי שתוכלו לעשות עם קצת קרטון נייר לבן וסכין יפנית.

אם אני לא טועה, זה הדבר הראשון ש"בניתי" בעצמי בשביל לשדרג את ציוד הצילום שלי. קראתי עליו כאן פעם ראשונה ומאז השתמשתי בו המון פעמים, בהזדמנויות ומשימות צילום שונות.

לא נדרשים פה ידי זהב, או חומרים יקרים וגם אזרחים, כמוני, שמתקשים בדרך כלל להרכיב שולחן פשוט מאיקאה יוכלו לבנות אותו בעצמם בעשר דקות. אבל קודם כל, כרגיל, קצת תיאוריה.


למה אנחנו צריכים את זה בכלל?

שאנחנו רוצים לצלם צילומי מוצר או כל צילום שדורש שליטה על האור אנחנו צריכים לשים לב לאיכות התאורה שלנו: שהאור עוזב את מקור האור שלנו שהוא חשוף הוא נקרא "אור נוקשה" (Hard Light). הכוונה באור חשוף היא שהאור לא עובר שום מניפולציה או הגדלה בדרך לאובייקט הצילום וכתוצאה הוא פוגע בו כשהוא קטן בעוצמה מכיוון אחד בלבד.

אור כזה יוצר צללים חדים מאוד כלומר ההבדלים בין האזור המואר לבין שאר האזורים בתמונה הנם מאוד מובחנים וגונבים הרבה תשומת לב מהאובייקט המצולם.

אור נוקשה הוא לא רע בהכרח ויש הרבה מצבים שאנחנו דווקא נרצה להשתמש בו וזה כמובן תלוי במה שאנחנו מצלמים ובאווירה שאנחנו רוצים ליצור באמצעות התאורה שלנו. אם אנחנו רוצים ליצור דרמה או להשתמש בצללים החדים לצרכינו אז אנחנו דווקא נרצה להשתמש באור נוקשה. אבל במקרים בהם נרצה אווירה יותר קלאסית, מאווררת ומחמיאה אנחנו נרצה להשתמש באור רך (SoftLight)שהוא בעצם אחיו המפוזר של האור הנוקשה.


כל עצם שיגדיל ויפזר את האור בדרך לאובייקט הצילום יירכך את האור הפוגע בעצם המצולם.

הפיזור הזה ייגרום לאור שלכם לפגוע באובייקט בהרבה זוויות שונות וכך הצללים שהוא ישאיר אחריו יהיו פחות מובחנים. כמו כן הוא ייגרום לפני האובייקט המוארים להראות "רכים" יותר ונעימים לעין.

שני הפרמטרים שקובעים את רמת ריכוך האור הנם גודל מקור האור והקרבה שלו לאובייקט הצילום שלכם.

ישנם מאות אפשרויות העומדות לרשותכם על מנת לרכך את האור שלכם. ממוצרים מקצועיים כמו מטריות זולות או Soft boxes יקרים (להם נקדיש כתבה נפרדת) ועד סדינים לבנים, ניירות כתיבה וניירות עטיפה למתנה שקיבלתם.


איך תדעו מה האפקט של מרכך האור שלכם לפני שאתם מתחילים לעבוד איתו אתם שואלים?

זאת ממש לא בעיה.

קחו פנס חזק והאירו איתו על הקיר הלבן שלכם בחדר חשוך. אתם תראו אלומה עגולה וברורה על הקיר נכון? אור נוקשה במיטבו. עכשיו תקחו את מרכך האור שגירדתם ושימו אותו בין הפנס לקיר (קרוב לפנס) ושימו לב למה שהוא עושה לאור ובייחוד למעבר בין החלקים החשוכים לאלו הבהירים על הקיר. זה אפקט הריכוך שלכם.

קופסת האור הבייתית

עכשיו אחרי שהבנו את ההבדל הבסיסי בין אור נוקשה לאור רך אנחנו יכולים לבנות קופסא שימושית שתפזר את האור שלנו בלי הרבה תלונות.

המצרכים הנדרשים:
קופסת קרטון בינונית: כל קופסה שתעמוד בפני עצמה תעבוד. הגודל הוא פונקציה של האובייקט המצולם והחוזק של מקור האור שלכם. אני השתמשתי כאן בקופסא חדשה (לא היה לי כח לפשפש בזבל ולקבל שוב את כל המבטים המרחמים הללו מהעוברים והשבים שבדרך כלל חושבים שאני מחפש ארוחת ערב) והיא עלתה לי בערך 20 שקל באופיס דיפו. קצת יקר אם אתם שואלים אותי.

מרכך אור: כאמור ישנם אינסוף אפשרויות. אני השתמשתי כאן בניר חלבי שנקרא ניר סקיצה ושנראה כמו עטיפה של מתנה כמה שקלים באופיס דיפו או בכל חנות אחרת שמתעסקת עם ניירות ואתם מסודרים. אם אין לכם כח גם ניר לבן ייעשה את העבודה עם קצת פחות יכולת פיזור.

מקור אור: בשביל לקבל תוצאה מיטבית אני ממליץ על מינימום של מבזק אחד. שני מבזקים עדיף אבל ממש ממש לא חובה כמו שנראה עוד פעם. כרגיל, על המבזקים לפעול הרחק מהמצלמה (בקרוב אכתוב כיצד אנחנו משיגים שליטה כזאת בלי בעיה). אם אין לכם מבזק או אין לכם יכולת להפעיל אותו מרחוק אתם יכולים להשתמש בפרוג'קור שאתם יכולים להשיג בכל חנות לחומרי ביניין בכמאה שקל. התוצאה תהייה לבסוף כמעט כמו התוצאה עם מבזק אבל תהליך העבודה טיפה שונה.

נייר לבן \ שחור: משמש לרקע של התמונה ועדיף שיהיה עבה ולבן\שחור לגמרי אני השתמשתי בניר בעובי של 170 גרם שהיה מצויין.

טייפ שחור:
או כל אמצעי הדבקה אחר

סכין יפנית חדה


תהליך העבודה

זה לא יכול להיות יותר פשוט מזה: חותכים שני חלונות משני הצדדים של הקרטון, את החלונות מכסים במרכך האור שהשגתם ומדביקים אותם עם הטייפ השחור. מכניסים את הניר הלבן לתוך הקופסא, שמים את אובייקט הצילום על הניר, את מקור האור מבעד לחלון המרוכך ומצלמים.

בואו נראה איך זה נראה בתמונות.

כאן אתם רואים את הקופסא עם החלונות כבר חתוכים:

הנה החלונות מכוסים עם ניר הסקיצה שהשגתי (כאמור זה יכול להיות כל מרכך אחר)


הנה הניר הלבן בתוך הקופסא מה שיוצר את הרקע של התמונה. שימו לב, לא לקפל את הניר הזה בכלל, הוא צריך להיות אחיד כדי לגרום לרקע להיות אחיד.


מה שנשאר עכשיו זה להוסיף את מקורות האור שלנו. אני השתמשתי בשני מבזקים אבל אפשר באותה מידה להשתמש באחד או במקור אור חזק כמו פרוג'קטור (אמרתי את זה כבר לא?) כמו כן התמונה הזאת צולמה שבמקום ניר לבן השתמשתי בקרטון שחור כרקע.



מה תהליך הצילום?

OK תודו שזה היה פשוט. בחמש דקות וכסף קטן יש לכם סטודיו ביתי יעיל. עכשיו אתם צריכים רק לצלם.

אתם מכניסים את האובייקט לקופסא ומניחים אותו קצת לפני שהרקע (הנייר) מתחיל להתעגל כלפי מעלה. אני ממליץ לשים את המצלמה על חצובה אבל זה לא חובה.

המבזקים שניהם היו על 1/16 כח. שניהם הופעלו אלחוטית ע"י הקקטוס (Cactus) הנאמן שלי.
הצמצם על F\8 ומהירות התריס על 1/250 צילמתי צילום ניסיון. היה יותר מידי אור? סגרתי את הצמצם ל F\11 או הרחקתי את המבזקים מהקופסא. היה חשוך מידי קירבתי את המבזקים או פתחתי את הצמצם. זה לא עזר? הגברתי את עוצמת המבזקים.

אין טעם לגעת במהירות התריס. היא לא תשנה כאן כלום כי אנחנו לא משתמשים באור טבעי כאן והמבזק שלנו שעובד במהירות של 1/1000 של שנייה יראה אותו דבר במהירות של 1/250 או של 1/30.

אין לכם שני מבזקים? אם קראתם את המדריך השלם לצילומי עשן אתם בטח זוכרים שרפלקטור יכול להפוך כל מקור אור לשניים. פשוט קחו חתיכת ניר לבן עבה ושימו אותו בתוך הקופסא מהצד הנגדי של מקור האור. אתם רוצים עוד אור מלמעלה? תדביקו נייר לבן על התקרה של הקופסא ואתם מסודרים. אתם גם יכולים לחתוך חלון מרוכך נוסף מלמעלה ולהוסיף מקור אור שלישי אם מתחשק לכם.

אין ממש סוף לאפשרויות השונות.

בואו נראה כמה תוצאות ממערכי תאורה שונים (לחצו על התמונה לראות אותה כמו שצריך):

בתמונה העליונה השתמשתי רק במבזק מצד ימין, שימו לב שלמרות שזה רק מקור אור אחד האור מפוזר \ מרוכך לגמרי שהוא משאיר צללית חלשה ועדינה. אתם רןאים את הנקודה החמה של המבזק על האובייקט המצולם רק מצד ימין למעלה.

התמונה המרכזית מראה את התוצאה משימוש בשני מבזקים. אתם רואים את הצללית שנחלשה, האובייקט מואר טוב יותר ואתם גם מבחינים בנקודה חמה נוספת מצד שמאל של המצלמה המצולמת

התמונה התחתונה היא תוצאה של שני מבזקים, משמאל ומימין וניר לבן שהחזקתי ביד והצמדתי לתקרת הקופסא. אצם רואים את החלק העליון של האובייקט הרבה יותר טוב וכן כל הרקע הפך להיות "לבן" יותר, כמו כן הצללית נעלמה כמעט לגמרי. זה לא בעיה להעלים אותה ב100 אטחוז אבל אז נקבל אובייקט תלוש וצף באוויר ואני לא אוהב דברים תלושים שעפים באוויר.

תגובות?שאלות?

אני מקווה שמצאתם את ההסבר מעשי ופשוט ורוצה להודות לכם בהזדמנות זאת למיילים שאתם מרעיפים עלי, זה גם ממש נחמד לראות את סטטיסטיקת הנרשמים כמנויים לבלוג.

אני מקבל הרבה שאלות לגבי המאמרים מה שבסדר גמור אבל אני מניח שהתשובות יוכלו להבהיר נקודות עקרוניות לשאר הקוראים ולכן אני פותח את אפשרוות התגובות למאמרים. אז אם יש לכם שאלה תשאלו אותה שם וככה כולם יוכלו לקרוא את התשובות או להציע תשובות משל עצמם.

ועד הפעם הבאה תהיו טובים!

49 תגובות על "סטודיו ביתי - עשו אותו בעצמכם"

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על ההסבר הנפלא!זה באמת יכול לתרום הרבה בצילום.

ואני חייבת להגיד שזהו בלוג נפלא וההסברים ממש עוזרים לאנשים שרק התחילו לעסוק בצילום [כמוני :)]

Shlox אמר/ה...

שלום תומר,
תודה על המאמרים המחכימים. גם אני מנוי לבלוג ומתעדכן בשקיקה.

הערה קטנה וקטנונית:
"כשאנחנו רוצים" ולא "שאנחנו";
"כשהאור" ולא "שהאור".
אתה מחסיר כ' בראשי המילים שאמורות להיות בצורתן הארוכה "כאשר", והמשפט קצת מאבד משמעות.

סורי על הקטנוניות, אבל זה נורא מציק :)

שוב תודה.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם. אתם המגיבים הראשונים כאן אז מגיע לכם לחיצת יד ותודה רבה.

אני שמח שאתם מוצאים את המידע מועיל וחיוני.
כשאכתוב את הכתבה הבאה אני בהחלט אשים לב להערה בקשר לדקדוק! אם אתם מוצאים טעויות (בעברית או בנושאים המקצועיים אשמח לשמוע עליהם בהקדם

תומר

אנונימי אמר/ה...

שלום תומר.
באמת מדריך מעולה הסטודיו שלי כבר בנוי והתחלתי לצלם התוצאות מעולות !
תודה רבה רבה ..

דרך אגב,
כבר קראתי והדפסתי את כל המדריכים שלך!
ורציתי להגיד תודה .
מתן.

אדם אמר/ה...

תןמר מדריך מצויין,
פשוט אין עליך :)

המון המון תודה.

אדם אמר/ה...

תןמר מדריך מצויין,
פשוט אין עליך :)

המון המון תודה.

אנונימי אמר/ה...

מאמר ממצה פשוט ולעיניין.
נתן להשתמש בנייר אפייה לבן כמרכך..??

תומר יעקבסון אמר/ה...

כן אפשר למרות שאף פעם לא השתמשתי באחד. תיקח פנס ותאיר דרך הנייר על הקיר בשביל לראות את האפקט של הריכוך לפני שאתה מדביק אותו לקופסא.

Unknown אמר/ה...

תומר המאמר מסביר הכל בצורה טובה,

אך יש לי שאלה: ישנה אפשרות למשהו שיחליף את הפרוג'קטורים?

כגון מנורות נאון פשוטות בעוצמה מסוימת?.....

תודה.

תומר יעקבסון אמר/ה...

תום - כל מקור אור יכול לעבוד. לא ניסיתי עם נאון אבל אם אתה עושה את זה תשים לב שלנאון יש אור ירקרק ןאתה צריך לשנות את ה WB שלך בהתאם

בהצלחה - תומר

Ofer אמר/ה...

הי תומר,

כרגיל מאמר מצויין ומועיל.
כבר בניתי מתקן כזה בעקבות מאמר ב-STROBIST ("אולפן מאקרו ב-10$").

בניתי משהו כזה לצלם מוצר פלסטיק מבריק מורכב בצורת ח' עם שני מנורות הלוגן צהוב ופלאש SB600 שלי כשעליו ג'ל ניקון ל-TUNGSTEN, ושיניתי את ה-WB ל-TUNGSTEN.

1) זה בסדר? הרי אני לא יודע אם שתי המנורות בטמפ' צבעים דומה

2) אחרי ניסויים רבים הגעתי לתוצאה טובה אבל עדיין ההיסטוגרמה עלתה קצת למעלה מדי בערוץ הירוק.
ניסיתי לשחק עם ה-ISO, F, הדימר של המנורה הגדולה, עוצמת הפלאש וכו' אבל לא הצלחתי למנוע חריגות למעלה בהיסטוגרמה.
אני מניח שזה בגלל שפינה אחת של הר' בפלסטיק יצאה יותר בהירה מפינה אחרת.

בעקבות המאמר אנסה עם רפלקטור מנייר לבן / נייר אלומיניום להארת הפינה החשוכה של המוצר ולאזן בעוצמת האור על כל הפינות.

טוב שאמרת לא לשחק עם זמן הצמצם.

יש רעיונות לפיתרון?
מצטער על ההסבר הארוך, תודה מראש :-)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עופר
באמת הבעיה היא בדרך כלל הטמפרטורה השונה של כל מנורה. בגלל זה אני אעדיף תמיד פלאשים. אולי אפשר לשים ג'לים גם על המנורה וככה לאפס את האור לאותו גוון?

כמו כן אני מוצא שעבודה עם לוחות קאפה הרבה יותר יעילה ואתה מוזמן לקרוא עליה כאן:
http://thetomer.blogspot.com/2009/01/blog-post_21.html

בכל מקרה בהצלחה

שלך - תומר

Unknown אמר/ה...

תומר שלום!

האתר שלך מדהים , ואני עוקב אחריו כמעט כל יום.
יש לי שאלה טכנית קטנה הקשורה לטכניקות אשר אתה מציג.
ברשותי מצלמת קאנון 400D ופלאש אחד 580ex ii .
בניתי את הקופסא שתיארת באתר
היות והפלאש מנותק מהמצלמה , אני נתקל בבעיות סינכרון.
פתרון הסינכרון האופטי לא מניב תוצאות מרשימות.
האם יש בדעתך רעיון אשר יכול להועיל?
אודה מאוד באם תוכל לענות לי השאלה.
גד

תומר יעקבסון אמר/ה...

גד - לא כל כך ברור לי מה בעיית הסנכרון שלך. אני מסכרן את המצלמה עם הפלאש באמצעות משדרי רדיו פשוטים. הם עולים בערך שלושים דולר ונותנים תוצאות טובות. בברכה - תומר

Unknown אמר/ה...

האם אתה יכול לתת דגם ספציפי של משדר רדיו פשוט המתאים לקאנון?

תומר יעקבסון אמר/ה...

http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=16766

רן אמר/ה...

אני יש לי אוהל שמצלם בתוכו, האוהל עשוי מבד כך שבזמן צילום אני מניח שהאור מתפזר בצורה טובה.

השאלה שלי האם לצילום בתוך קרטון כמו שתיארת יש יתרון ? כי האור אחרי שעובר את המרכך "נאגר" בתוך הקרטון ולכן הוא מנוצל בצורה יותר טובה יחסית לאוהל שהוא לא אטום.

אני לא יודע אם ההנחה הזאת נכונה לכן אני שואל.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@רן - האמת שאין לי מושג כי א, פעם לא צילמתי עם אוהל כזה כמו שיש לך. יכול להיות שהאור פחות "בורח" מהקרטון אבל זאת רק השערה...

איתמר אופיר אמר/ה...

תומר דבר ראשון יש לך בלוג מדהים אבל שמע אני בניתי את הקופסא בדיוק כמו שהראת אבל אין לי מושג איך לצלם תכשיטים בה אמרו לי שאני צריך קופסאת אור ואני לא מצליח מאיזה זוית מאקרו לא מאקרו איך מצלמים,

תומר יעקבסון אמר/ה...

@איתמר - תודה על הפידבק :-) צילום תכשיטים יכול להתבצע בקופסא שבנית אבל הוא בהחלט טיפה יותר מורכב וזה תלוי איזה תכשיט מצלמים - אני חייב להודות שאני צלם תכשיטים גרוע מאוד ועש היום לא ממש הצלחתי בזה - אבל - יש תכנון קרוב לכתוב על זה כתבה במגזין קומפוזיציה ככה שאני מקווה שתוכל לקרוא על זה בקרוב..

שלך - תומר

איתמר אופיר אמר/ה...

וואי תומר יתותח אתה לא מבין כמה תודה אני חייב לך באמת תותח יש תוצאות אז באמת שתדע לך שבכלל שהצלחתי לצלם את זה זה נטו בזכותך הנה:
http://img3.imageshack.us/img3/2527/dscf3191n.jpg

אני לא יודע אם אנשים יאהבו את זה אבל אני אישית אחרי שישבתי שעות ארוכות בנסיון לצלם תכשיטים שאני סופר חובבן מרוצה מאוד תודה על הכל

Unknown אמר/ה...

גם אני מצטרף למחמאות ועל הרצון שלך, תומר, לעזור.

אני כרגע בתחילת דרכי בתחביב ורציתי לדעת מהי המלצתך לגבי בחירת הפרוג'קטורים בהיבט של איזו עוצמה לבחור ומהו צבע האור המתאים ביותר לצילום מוצרים ( warm/cool/day light )
בתודה על הכל

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ גיל - העבודה עם פרוזקטורים אפשרית אך מאוד מוגבלת מהניסיון שלי. אי אפשר לכוון את העוצמה שלהם והם מאוד מתחממים...כמובן זה אפשרי להתשמש בהם אבל באופו מוגבל כאמור. על הטמפרטורה של האור שיוצאת מהם אתה יכול לשלוט בעזרת ג'לים צבעוניים בלי בעייה. בהצלחה - (ותקנה פלאש פשוט וזול :-)

יולי גורודינסקי אמר/ה...

היי תומר
אחלה כתבה
השאלה שלי היא גבי התריס והצמצם. לא ממש ברור לי למה שינוי במהירות התריס אינו משפיע על התמונה הסופית, ושינוי גודל צמצם כן.... בכתבה שלך על בניית הרשת (כוורת) אמרת משהו כזה גם: "תמיד תזכרו כי מהירות התריס משפיעה על האור הסביבתי של התמונה ולא משפיעה על חשיפת המבזק בעוד מפתח הצמצם משפיע על שניהם."
תוכל להסביר? מה השינויים מבחינת התאורה שייקלטו במצלמה בעקבות השינוי של כל אחד מהם? 

תומר יעקבסון אמר/ה...

יולי- הסיבה שמהירות התריס לא משפיעה על חשיפת המצלמה לפלאש היא כי הפלאש מאיר למשך של 1/1000 של שנייה כך שלא "משנה" לו אם המצלמה הייתה על 1/125 או על 1/60 הוא כבר הבזיק.

לכן מהירות התריס משפיעה רק על האור הסביבתי

Unknown אמר/ה...

מעשיר ועושה חשק לנסות - תודה רבה!

אילן נחשון אמר/ה...

תודה תומר.אוטודידקט כמוני זקוק לאנשים כמוך וגם אחרי שנים של צילום וציור אני תמיד שמח ללמוד ולראות .
דרך אגב כדאי שבלחיצה על שמות המגיבים התגובה תפתח בחלון נוסף ולא "נעוף" מהאתר שלך...

אורית אמר/ה...

היי תומר, אני אמנית איפור במקצועי- ואני מאוד אוהבת לאפר ולצלם את לקוחותיי בגמר העבודה. הצילום מתבצע בשעות שכבר חשוך בחוץ לכן אני מצלמת בתוך הבית עם פלאש- מה שיוצר הברקות על פני המאופרת וזה מאוד לא מחמיא. כיצד אוכל ליצור בבית - מעין סטודיו עם תנאי תאורה טובים ומחמיאים לצילום ? אודה לך אם תפרט לי אילו בדיוק אביזרים עלי לקנות, היכן למקמם וכו'. תודה אורית.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אורית. השאלה שלך קצת מורכבת בשיל תגובה בבלוג אבל בקצרה על מנת להמנע מהברקות יש להשתמש באור רפלקטיבי (חוזר) שניתן להשיג אותו באמצעות מטרייה רפלקטיבית.

את מוזמנת לקרוא את הכתבה הזו
http://thetomer.blogspot.com/2009/01/blog-post_17.html
שאולי תעזור אף היא
בברכה - תומר

מיכל אמר/ה...

הי תומר, אחלה בלוג ואחלה הסברים! רציתי לשאול - אני אמנית זכוכית ולא קל לי להפיק תמונות טובות, במיוחד עם זכוכית חצי כהה. קראתי על קופסת התאורה באתר אמריקאי על צילום זכוכית ובניתי לי אחת אבל איכשהוא - מה שקורה זה שמרוב שהאור מתפזר אצלי שווה בשווה בקופסא הזכוכית מצטלמת ללא ברק. אני גם עובדת עם תאורה די חזקה (זה מה שיש לי) אולי זה חלק מהבעיה? אשמח לעצות בנושא, תודה רבה! מיכל

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי מיכל, עם באיזה מקור אור את משתמשמת? יכול להיות שזווית הצילום שלך מנעה את הברק או את ההשתקפויות שחיפשת, ניסית לצלם מזוויות שונות?

ונוס אמר/ה...

תודה רבה! התוצאות יצאו מעולות!
וללא ספק פשוט וקל לביצוע!

לימור אמר/ה...

הי תומר
תודה על המידע.
אני "ירוקה" לחלוטין בתחום, ואשמח להסבר בעניין המבזקים והסנכרון שלהם עם המצלמה באמצעות משדר רדיו.

האם הבנתי נכון שהכוונה היא שכשמצלמים בעת לחיצה על ההדק של המצלמה, נדלקים המבזקים ונותנים הבזק אור. אם כן, איך משדר הרדיו מסנכרן בין השניים (מצלמה /מבזק)לאן מחברים את המשדר ואיפה קונים אותו?
תודה לימור

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לימור, הבנת נכון. המקלט מתחבר לפלאש המשדר למצלמה ופחות או יותר זהו, ברגע שאת מצלמת הפלאש עובד. זה סוג של קסם שמפתיע אותי כל פעם מחדש:-) אפשר להשיג אותו בארץ בחנויות צילום כמו פוטופריק. אשמח לענות על שאלות נוספות אם יש לך ואת מוזמנת להעמיק במדריכים בבלוג שנותנים לך מושג על דרך השימוש בטכניקה הזאת

טל אמר/ה...

היי תומר

תודה רבה על האתר הנדיב שלך

האם יהיה יתרון מחינת תאורה אם קופסאת הקרטון תהיה לבנה מבפנים?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי טל - לא ניסיתי אבל נשמע רעיון טוב שיעצים את פיזור האור ולא יכול להזיק :-)
בהצלחה!

EVA אמר/ה...

תומר יקר,
עשיתי כל מה שכתבת וצילמתי עם המצלמה הדיגיטלית הקטנה שלי. הפרוז'קטורים הם של 500 וואט. למה, לדעתך הצילומים יוצאים עם רקע צהוב-חום? והרקע רחוק מלהיות כמו שלך???
אודה על תשובה מהירה כי אני מנסה לצלם קולקצייה של עגילים (הקופסא גדולה)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אוה - יכול להיות שה white balance שלך לא מכוון כמו שצריך? הייתי בודק איתו ומצלם עם RAW עם את יכולה

EVA אמר/ה...

הודות לתשובתך פתחתי לראשונה את ספר ההוראות והבנתי מה זה איזון הלבן. מה זה ROW בעברית?

תומר יעקבסון אמר/ה...

Raw הוא סוג של פורמט שמצלמות slr יכולות לצלם בו והוא עדיף על צילום ב jpeg. אם המצלמה שלך יכולה לצלם raw והמדריך שלך אמור לספר לך על זה את יכולה לקבוע את ה white balance בדיעבד אחרי הצילום עם תוכנות כמו לייטרום. אם את יכולה לצלם רק ב jpeg תכווני את ה wb לאור יום או למצב פלאש ותראי איך זה יוצא

בהצלחה!

דורית אמר/ה...

היי תומר,
אחלה כתבה!!!
אני חדשה לגמרי בתחום ורוצה ללמוד עוד ועוד.
הכתבות שלך מקצועיות מצד אחד, אך גם "בגובה העיניים" מצד שני (נותנות מענה פרקטי).
חברה ביקשה ממני לצלם אותה צילומ הריון ואני ממש רוצה לעשות את זה בתנאי "סטודיו ביתי".
איך אני מיישמת את אפקט התאורה של הקופסא בגוגדל אנושי (ובתקציב יחסית נמוך).
דורית

אנונימי אמר/ה...

היי תומר
האם יש יתרונות לדעתך בשימוש בשולחן טכני לצילום מוצרים/תכשיטים ?

תודה
עמית.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עמית - נראה לי שהייתרון יהיה בעיקר בנוחות העבודה ולא יהיה מורגש בתוצאה הסופית

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי דורית, למרות שטכנית זה אפשרי בדרך כלל בשביל לרכך את האור בצילומי אנשים משתמשים במרככים אחרים כגון מטריות וסופטבוקסים לקבלת אפקט דומה

Unknown אמר/ה...

שלום תומר

יש לי PENTAX OPTIO M10 עם 6 מגה פיקסלים שקניתי ב-2006. היא תעשה עבודה?
אני גם מחפש אוהל צילום שמתקפלת

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי סטפן - לא רואה סיבה למה שהיא לא תעשה את העבודה

אנונימי אמר/ה...

הכי פשוט לקנות אוהל צילום באליבבא במחיר של 17$ גודל 60/60

Unknown אמר/ה...

תומר תודה רבה על התוכן המעשיר והמעניין,אשמח לדעת את עוצמת האור החיצוני (לא של המצלמה) הנדרשת לצילום תכשיטים על רקע לבן. ואם 4 מנורות מזוויות שונות בעוצמה של lm88 כ"א יעשו את העבודה.
תודה רבה שמוליק

lim אמר/ה...

הסבר מדהים...
אתמול שברתי את הראש לצלם אובייקט בצורה נקייה
ועכשיו נתת לי רעיון
תודה רבה

הוסף רשומת תגובה