להשתחרר מהמגבלות של מכשיר ההקלטה שלכם (+ווידאו)

פורסם ב: יום שישי, 2 בדצמבר 2016

בואו נודה בזה.

מצלמה היא מכשיר הקלטת אור די מוגבל.

מצד אחד אין לנו ממש על מה להתלונן ומצלמות מודרניות יכולות היום לצלם במערות חשוכות תוך כדי שהמצלמה נרטבת משתן של עטלפים ועדיין לצלם 12 פריימים של עשרים מיליון פיקסלים בשנייה, יש לנו גם מטוסים קטנים תחת האגודל שזז על הסמארטפון ומצלם מהאוויר תמונות ממאות מטרים ויש ככה אומרים אנשי סוד כפתור שאם נלחץ עליו נוכל לקבוע את עומק השדה של התמונה גם שנה אחרי שהצילום הסתיים

כל הדברים הנ"ל נשמעו כמו מדע בדיוני ממש לא מזמן והם חלק מהמציאות של כמעט כל צלם שפעיל בימנו.


מהצד השני צלם שמנסה ליצור תמונת יש מאין כזאת, מהסוג שבה אפשר ואולי גם רצוי לשלוט בכל הפרמטרים ואם אפשר להעביר במדויק את התמונה הזאת שיש לאותו צלם בראש, בלי התפשרויות, צלם כזה מבין די מהר שרק מצלמה ולא משנה כמה היא מתקדמת לא תספיק כאן.

כי איך שלא תסובבו את זה מצלמה היא רק מכשיר הקלטה וברגע שהאור, חומר הגלם של הצילום לא בשליטה שלנו אין לצלם (שרוצה ליצור תמונה מושלמת) יכולת לעשות את זה רק באמצעותה

בנוסף גם אם התארגנתם על אור/פלאשים וכל מה שצריך בשביל להפעיל אותם תמצאו את עצמכם לא ממש יכולים לעשות את כל מה שאתם רוצים כי מה לעשות, הרי צלם יכול לצלם את הקיים מבלי יכולת להוריד או להוסיף דברים לתמונה שלו כמו שנגיד צייר או פסל יכולים לעשות אבל למזלנו בדיוק בשביל זה האל אדובי שלח לנו דרך הענן את הפוטושופ ורק איתה כנראה הצלם יכול באמת ליצור את התמונה הזאת שנמצאת אצלו בראש.

אז אם לסכם את זה, השילוב של מצלמה עם תאורה חיצונית ופוטושופ מוקפד מקנים לצלם את החופש האמנותי המוחלט שהוא מחפש.

למה אני מספר לכם את זה למרות שאולי אתם כבר עליתם על הנ"ל לבד? כי חשבתי על זה המון בזמן שצילמנו תמונה נוספת לסדרת השירים שמושלמת בימים אלו (נשארה לנו עוד תמונה. שיר אחד להשלים לפני שנתחיל לארגן את התערוכה שלנו) חשבתי לעצמי איזה כיף זה שאני צלם שחי בעידן הדיגיטלי של המקצוע הזה, עידן שבו אני יכול לראות מידית איך התאורה או הקומפוזיציה של התמונה נראית, זמנים בהם אני יכול לדמיין את אפולו הופך לעץ (למשל) ואז מקס פשוט מגשים את זה..

אין לנו באמת תירוץ בתור צלמים בימים שכאלו. אנחנו יכולים לצלם כמה ומתי שאנחנו רוצים לראות מה יצא לנו על מסך גדול ואז, אם צריך, לצלם פשוט שוב. אנחנו בהחלט יכולים עם המצלמות התאורה והמחשבים שלנו ליצור יש מאין ואז, וזה בהחלט חלק מהכיף, בלחיצת כפתור, לשתף את זה עם חלק מהעולם שמה שאתם עושים מעניין גם אותו.

אז להמחשה, ככה נראה העץ שצילמנו רק עם מכשיר הקלטה באור יום:



וזה מה שמתקבל אחרי שמאירים אותו עם פלאשים, דוגמנים ואחרי עריכה:


אם באל לכם לראות קצת יותר מאחורי הקלעים אתם מוזמנים לצפות בווידאו קצר שמתאר את התהליך מהקונספט לתמונה הסופית (תפעילו רמקולים)

אני אישית לא יכול לחכות לצלם עם מקס את התמונה הבאה בסדרה הזאת ולשתף אתכם בתוצאה שלה ועד אז תצלמו פשוט כמה שיותר :-) 

10 תגובות על "להשתחרר מהמגבלות של מכשיר ההקלטה שלכם (+ווידאו)"

אורן בנקין אמר/ה...

פוסט מעולה, שממחיש בצורה הברורה ביותר מדוע תאורה מעשית שמביאה לשליטה באור, יכולה לממש לנו את הדמיונות הפרועים ביותר שלנו לגבי הפריים שאנחנו רוצים לצלם.
שאפו ! :-)

רותי אמר/ה...

רעיון מדליק וביצוע מושלם!

אנונימי אמר/ה...

עבודה מעולה.
אין ספק שיש פה עבודת תאורה טובה.. אבל... התוצאה הסופית מרשימה בגלל עבודת פוטושופ מקצועית. אולי תוכל לתת קצת מידע על זה?

דן

Gilad Benari אמר/ה...

לא תמיד המציאות שמקיפה אותנו "שווה תמונה" כמו שאומרים. לעיתים העולם מסביבנו הוא משעם, מכוער, סתמי. המצלמה יודעת לתעד את מה שמסביב, ואת היתר היצירתיות צריכה להשלים.
המקום שבו כצלמים אנחנו מוסיפים משמעות למציאות יכול לבוא לידי ביטוי באופנים שונים - זווית וקומפוזיציה, צמצם ותריס, פלאש ואביזרים, ואפילו בימוי עד הפרט האחרון. עריכה, בעיקר כזאת שמתוכננת בקפידה עוד בשלב הצילום, היא כלי עזר לקחת רעיון, ולא לתת למציאות להפריע לו לבוא לידי ביטוי.
העבודה שלך, והסרטון המהפנט, כל אלה הם הוכיחה נהדרת לזה.
גלעד

ליאור אורלב אמר/ה...

תודה רבה.מדהים.

יונתן אמר/ה...

לדעתי, חלק מהיופי של הצילום הוא היכולת לקחת את המציאות ולהציגה באור שונה.
ברגע שאתה מערב את הפוטושופ, יצאת מגבולות הצילום.
אין לי בעיה עם עריכות, שינויים ויצירתיות גראפית, אבל כאן זה לקחת את הצילום לעולם אומנותי אחר.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה לכם על תשומת הלב:-)
דן - בגדול צילמנו מראש בשטח וגם בחדר חשוף את הדברים שרצינו לשנות (שורשים, ענפים לכלוך ושיער) ןאז בעזרת עשרות שכבות ומברשות הכל חובר לו יחדיו

עינת אמר/ה...

מהפנט. פשוט קסום ❤

lianne silberman אמר/ה...

טוב זה לא צילום בעיני..ענין של טעם

lianne silberman אמר/ה...

התכוונתיי שאני לא מתחברת לפוטו שדופ

הוסף רשומת תגובה