בית שערים בשש בבוקר

פורסם ב: יום שני, 21 בפברואר 2011

כתבנו כבר הרבה על צילומי רקדנים ולמזלי צילמתי ביום שבת האחרון שוב את קרן קרייזר שהסכימה לקום לפני הזריחה ולהצטלם בבגדי ריקוד בקור של הבוקר.

הפעם יצאנו ללוקישן חדש (בשבילי) שנקרא בית שערים. מדובר בגן לאומי בפאתי טבעון שיש בו עתיקות מרשימים כולל שערים (דה...) קברים ושאר כדים. האמת שכל המקום הזה מפוצץ בשרידים הסטוריים ואחרי הגשם מצאנו המון חלקי כדים ושאר שרידים הסטוריים מסתובבים חופשי.


תמונה #1 -בזריחה

את התמונה הראשונה צילמנו ממש בזריחה כשאנחנו מנצלים את האור הסביבתי החלש והרך ששמור לזריחות.

השלב הראשון היה לקבוע את העוצמה של האור טבעי . נזהרתי לא לצלם לאט מידי כדי למנוע טשטוש ובצמצם שפוי. אין כאן נכון נכון או לא נכון.. זאת התמונה שלכם ואתם צריכים להחליט איך האור הסביבתי צריך להיראות. בכל מקרה ככה נראתה התמונה באור טבעי ב f/5.6 איזו 400 ומהירות 1/60:


 בשביל להאיר את קרן החזיק סרחיו, אבא של קרן, ביוטי דיש מעל קרן מצד ימין וקצת למעלה:



תמונה # 2 - העתיקות

הלוקיישן הבא היו העתיקות של בית שערים ופה התגלה עוד ייתרון של לקום לפני כולם שכן המקום שבשעות היום מפוצץ במטיילים היה לרשותנו לגמרי ויכלנו לצלם בלי שום הפרעה / תירוצים.

אחריי שקרן הפשירה תחת השמש שיצאה בינתיים התמקמנו וחיפשתי פריים שישמש כתפאורה הולמת.

הפעם בחרנו בפינה של הכניסה למערכת הקברים שיש במקום. האור הסביבתי היה כבר הרבה יותר חזק וצילמתי במהירות סנכרון מקסימלית איזו 200 וצמצם 5.6. החלפתי גם עדשה והשתמשתי ב 35מ"מ f2 שאין לי מספיק אוצר מילים כדי להסביר לכם כמה אני אוהב אותה.

את קרן הארנו עם האפולו ידידנו משכבר הימים והסיבה העיקרית הייתה שהוא מרכך אור מעולה שמאפשר לכם להאיר את הנושא שלכם מבלי לפגוע ברקע של התמונה. במחשבה שנייה הייתי מעדיף לצלם ב f8  ומגביר את הפלאש על מנת לגרום לרקע להיות חשוך בסטופ אחד שכן הוא קצת מואר מידי ביחס לקרן לדעתי.

תמונה # 3 - מסע בין כוכבים 

התמונה הזאת הייתה רעיון של קרן  שחשבה שאם היא תשכב על החצץ השחור שליד העתיקות היא תיצור קונטרסט מעניין עם הבגד הלבן שלה. נראה לי שהיא צדקה בהחלט!

בגלל שהחצץ עדיין היה בצל תודות לחומה הגדולה שלידו אפשר היה לצלם באור טבעי שהוא כידוע השיעור הראשון בתאורה מעשית.

טיפסתי על החומה הגבוהה יחסית, החלפתי את ה 35 מ"מ ב 50 מ"מ 1.8 והתחלתי לצלם מהר והרבה. לקחו לנו בערך 20 תמונות בשביל להבין מה עובד יותר טוב ופתאום זה נראה מלמעלה כאילו שהיא פשוט עפה מעל החצץ השחור.

כשהגעתי הביתה ועברתי על התמונות העברתי את התמונות דרך לייטרום כמו שהראתי לכם כבר במספר הדמנויות והעלתי את אחת התמונות ל PhotoSig שהוא האתר שאני פונה אליו בשביל לקבל חוות דעת אובייקטיבית ורצינית מצלמים מכל העולם אחד הצלמים, אנדרס קוראים לו, טען שקרן נראית כאילו היא עפה בתוך מערכת כוכבים.

האמת שהוא צדק, החצץ הלבן באמת נראה כמו כוכבים וככה התחיל תהליך העיבוד החדש של התמונה

מקום הצילום נראה ככה:



התמונה המקורית נראתה ככה:


רציתי להשחיר את החצץ ולשמור על ה"כוכבים" ובעצת מקס 'המצלם בדרכים' גולבנוב (שמתחיל להצדיק את שכר הלימוד במכללה לצילום בקריית אונו), שיכפלתי בפוטושופ את השכבה של התמונה שיניתי את ה blending mode  שלה ל vivid light בשביל לקבל את התוצאה הבאה:

המניפולציה הזאת השחירה את כל האפור וגם את קרן שאותה החזרנו לחיים בעזרת מסיכה פשוטה.
השלב הבא היה להכניס כמה גלקסיות רחוקות וכאן הגיע תורו של אדם שול להבריק כהרגלו כשהוא הציע להשתמש במברשת של כוכבים. וככה מצאתי אתר מדהים שיש בו מברשות פוטושופ לכל דורש ולכל מצב נראה לי. אחריי כמה דקות ציירתי את הגלקסיות וזאת למרות שהקשר שלי לציור הוא מקרי בהחלט. זה באמת עד כדי כך פשוט.

ועכשיו תורכם

היה בהחלט בוקר שבת מעולה וזאת ההזדמנות להודות לקרן ולזוג ההורים הנחמדים שלה ועכשיו אני אבקש ממכם משהו- אני צריך לבחור תמונה אחת מכל התמונות שראיתם פה לתיק העבודות שלי והייתי שמח אם תוכלו לחוות את דעתכם ולהמליץ לי איזה תמונה לבחור. כמובן שהסברים מנומקים יתקבלו בברכה אבל גם תגובות מעמיקות כמו "השנייה" יעשו את העבודה. 

קורס תאורה מעשית?

המחזור הבא בקורס שבו לומדים כיצד להשתמש בתאורה באופן יצירתי במשך חמישה שיעורים נפתח בראשון למרץ ויש בו 2 מקומות פנויים - אשמח לראות אתכם כמובן ובכל מקרה אני מקווה שתישארו טובים בלי קשר.

24 תגובות על "בית שערים בשש בבוקר"

אורן בנקין אמר/ה...

קודם כל תמונות מהממות. משעשעת אותי העובדה שצילמת סט של רקדנית בשבת האחרונה, כי גם אני בשבת צילמתי רקדנית בלט, בתאורה מעשית, בהשראתך כמובן (בהשראת הכתבה על צילומי רקדנים). תמונות יעלו בקרוב לדף הצילום שלי בפייסבוק :-)

התמונה הנבחרת שלי היא השניה ללא ספק; יש בה קומפוזיציה מושלמת, רגועה מאוד, מסודרת מאוד. האור נופל בה בצורה יפה מאוד גם על פלג הגוף העליון וגם על הרגל המשוכה לאחור. זאת תמונה מושלמת גם להדגים את היכולות המעולות שלך, וגם לתאר פשוט ללא מילים את המושג "תאורה מעשית".

אז בקיצור, התמונה השניה.

Lilach Ozan אמר/ה...

עבודות מדהימות! אני הייתי בוחרת בתמונה האחרונה עם אפקט הכוכבים, בגלל הייחוד שלה. התמונה עם הדלת גם כן מוצלחת מאוד, אבל פחות ייחודית. חד משמעית הייתי בוחרת ב"מסע בין הכוכבים" הכל שם מושלם ברמה אחרת משאר התמונות - פשוט גאוני!
בהצלחה!
לילך

אלון בן איבגי אמר/ה...

עבודה מצויינת!אני הייתי בוחר את התמונה השניה דווקא,היא מאוד מתארת,משקפת ומייחדת אותך,בתמונה הזאת ניתן בעצם לזהות שאתה צילמת אותה מבלי להכיר אותך לעומק,אלא רק מלספוג את אוירת העבודות האחרות שלך.בחירת הקומפוזיציה והעמדת הדמות לדעתי מעולה,הרגל המשוכה אחורה המבט האצילי של קרן,השימוש בתאורה הטיבעית לחלוטין,מיקומך ביחס לאור,פשוט תמונה מושלמת. (-:

Unknown אמר/ה...

ברור שאת התמונה השניה.
אבל קצת הערות בונות ברשותך:
1. יש תחושה של חוסר איזון שנובעת מכך שהמצלמה(/אתה) היית שמאלה 'מידי' לכן הרקע (מסגרת הרקע) איננה ישרה.
2. לפי דעתי אפשר להוציא פרטים (DETAILS) רבים מהרקע עם קצת פוטושופ, זה יוסיף שידרוג נוסף. ( שלח לי את המקור, תן לי לנסות להרשים אותך)
3. לי נראה שטיפה צפוף שם בצד שמאל, לא ?
4. על-אף האמור, באמת שקטונתי :)

/יוסי.

Unknown אמר/ה...

גם אני חושב שאת התמונה השנייה, למרות שהשלישית יותר מיוחדת אך אפשר לדמיין את העיבוד שעשו ואז זה פוגע במעט בתמונה מנגד השנייה, מאוד יפה ותאורה והשחור לבן נותנים תחושב מיוחדת שכזאת..בכל מקרה כל הכבוד!

Unknown אמר/ה...

הי תומר, התמונה השניה ללא ספק אבל תוסיף קצת ויגטיינג עדין וזה יהיה מושלם!

guy prives אמר/ה...

אני בוחר את התמונה השלישית.אהבתי את הבחירה של הצילום מזוית לא שגרתית כזו והרעיון של אנדרס שידרג את התמונה מאוד והביצוע מצויין כרגיל. מעניין לראות אותך משנה את הסגנון שלך ומתפתח לאורך השנה שאני עוקב אחרי הבלוג שלך (כולל לחטוא מדי פעם ולצלם בלי פלאש).
לדעתי התמונה הראשונה מיותרת ולא משתווה ברמה לשתי האחרות. מרגישה לי קצת סתמית וחסרת עניין גם בהעמדה וגם בבניית הפריים. החלק החשוך מימין מיותר לדעתי.

כמובן שאמשיך לעקוב מקרוב

אנונימי אמר/ה...

הי תומר,

תמונות בהחלט יפות.
ההיכרות שלי עם העבודות שלך מאפשרת לי לראות כי התאורה על הדמות היא ברורה מדי, כלומר, במבט על התמונה ברור לצופה כי השתמשת בפלאש וזה מוריד לטעמי מאיכות התמונה. זה נכון בעיקר לתמונה הראשונה. לגבי התמונה השלישית, דווקא לא התלהבתי מהתנוחה של הרקדנית - קצת אייטיז לטעמי ולא ייחודי. גם אני הייתי בוחר בתמונת העתיקות למרות שהיא לא הכי מרגשת לתיקיית עבודות לטעמי. הצלחה רבה, דודי

אורן קלר אמר/ה...

תודה על המידע השימושי. מצאה חן בעיני במיוחד - התמונה השלישית.

אנונימי אמר/ה...

תומר ידידי,
התמונה הנבחרת היא התמונה השלישית.
אין ספק שהתהליך המחשבתי ביצירת הפריים, דרך העיבוד המרשים , הביא לתוצאה מאד מעניינת .
הפריים נותן תחושה נעימה וקלילה של ריחוף.

בקיצור , עבודה טובה !
כל הכבוד , ישר כח !!

חזי רגב

max אמר/ה...

אחלה סט של תמונות!
בתמונה השנייה באמת אפשר לראות שהיא צולמה בסגנון שלך, אבל לדעתי התמונה השלישית יצאה הכי מסתורית ומעניינת.
וכל הכבוד שלא נשארת מקובע לפלאשים והשתמשת גם באור טבעי!

נעמה אמר/ה...

אני אהבתי את כל התמונות אבל הכי אהבתי את התמונה עם החצץ השחור.
היא מאוד השאירה עלי רושם, גם לפני וגם אחרי העריכה, כשביקשת שנרשום מה מהתמונות הכי אהבנו, הייתי צריכה לחזור אחורה כדי לראות מה הן שאר התמונות כי ברגע שראיתי את זאתי שכחתי מה היה לפניה.

אנונימי אמר/ה...

טוב אולי לא מדובר בתגובה מלומדת ומקצועית אבל התמונות פשוט מהממות! בייחוד הראשונה (השימוש בעץ הופך את הסיטואציה לטבעית במפתיע) וכמובן האחרונה שלא הייתה מביישת שער של שום מגזין.
בקיצור - מדהים!

Avi Photofreak Israel אמר/ה...

כמובן שתמונה מס 3 , תאורה והעמדה מושלמת.
תמשיך לחולל ניסים עם הציוד.
אבי
פוטופריק

אנונימי אמר/ה...

הי תומר!

הייתי בוחרת בתמונה שבה היא על החצץ, אבל ללא הפוטושופ כוכבים. התמונה המפוטשפת מאוד יפה אמנם, אבל נראית מפוטשפת מדי. ודווקא יש משהו יפה באורגניות של החצץ הכהה המקורי, והתנועה הרחפנית מעליה. זה בהחלט רומז לכוכבים, מבלי להיות כוכבי מדי. ואני אוהבת את הרמיזה ואת המחשבה שבאה אחריה...
אבל זו רק אני. בכל מקרה, תענוג כרגיל לראות את היצירות שלך...
סמדר כפרי

לארי לייבוביץ אמר/ה...

אחד הפרמטרים הטובים בעיני לצילום מנצח הוא הסקרנות שנוצרת אצל הצופה.
בראשונה ואף בשנייה הענינים די ברורים.
התמיהה, העיניים הפקוחות, העין המתעכבת- כל אלו נמצאים בשלישית. היא מיוחדת, שוברת שגרה, דינמית ויוצרת שאלות רבות.
אם יש שאלה, אזי התשובה בגוף השאלה- השלישית ללא ספק.
תודה תומר על הפוסט המעניין,
לארי לייבוביץ

מיכל אלחדף אמר/ה...

רוקדת בין כוכבים - לוקחת בענק.
1 קרן יפייפייה
2 תמונה שמתעכבים עליה
3 יצירתית, רעיונית, מרתקת בתוצאה שלה
ובסדר הפוך עכשיו..

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה לכל אחד מכם על ההשקעה והביקורות הבונות. לקחתי לתשומת ליבי את הפידבק שלכם ואישית, כמו חלק גדול מכם, אני נוטה לבחור בתמונה השלישית.

ביקורת שחוזרת על עצמה (גם במקומות אחרים היא שהתמונה המקורית עדיפה על זאת המעובדת ואני עדיין מתלבט בסוגיה הזאת..

אשמח כמובן לשמוע דעות נוספות - שוב תודה ולהשתמע בקרוב - תומר

Tomer L. Makiyes אמר/ה...

היי, תומר..
הלוקיישן שבחרת מדהים והתוצאות כמו תמיד מרהיבות..
מסכים עם יוסי לגבי המיקום שלך שעיקם מעט את הרקע של תמונה מס' 2 "העתיקות" ואולי זו הייתה בכלל המטרה (אשמח לדעת אם כן)..
הקומפוזיציה מעניינת מאוד, ישיבת הדוגמנית הרקדנית מאוד מעניינת, המבט שלה כובש והאור... האור מדהים!
לכן זו התמונה הנבחרת שלי.. "מסע בין כוכבים" אכן מביאה משהו חדש ורעיון מקורי אך לדעתי לא משקפת את הסגנון שלך בשביל תיק עבודות..
מקווה שעזרתי במה שאפשר...
תומר..

baraknu אמר/ה...

לדעתי התמונה עם הכוכבים / חצץ לוקחת - מהסתכלות ראשונית ישר אמרתי וואו וכשפתחת את תהליך העבודה על התמונה הבנתי עד כמה עבודה פשוטה עם הפוטושופ יכולה להקפיץ תמונה בכמה רמות
יישר כח
ברק

אנונימי אמר/ה...

הי תומר,
אני קוראת סמוייה של הבלוג כבר הרבה זמן, ורציתי קודם כל להגיד תודה וכל הכבוד על ההשקעה...


אמנם לא קשור לפוסט הספציפי הזה אבל רציתי להתייעץ באופן כללי - אני מעוניינת לקנות פילטר לעדשה (67 מ"מ, מצלמת ניקון D90), והוזהרתי שאני צריכה לבחור משהו איכותי כי אחרת איכות הצילום תיפגע. המטרה של הפילטר מבחינתי היא בעיקר הגנה על העדשה. על איזה חברות היית ממליץ? ואם אפשר לשאול - איפה בד"כ אתה קונה את ציוד הצילום שלך?

תודה :)
אור.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימית. אני משתדל לא לשים פילטר על העדשות שלי. ואף פעם בשעת צילום. זה נכון שזה יותר מסוכן אבל באספקט הזה אני מעדיף "לחיות על הקצה". לשים פילטר גם אם הוא איכותי זה משהו כמו לשבת על הסלון החדש שקנית בלי להוריד את הניילונים :-)

אין לי מקום אחד שבו אני קונה את הציוד שלי. זה משתנה ממוצר למוצר. בהצלחה - תומר

אנונימי אמר/ה...

איך אתה מנקה את העדשה ?

שי אמר/ה...

התמונה השלישית...על גבול הגאונות.

בברכה,

שי.

הוסף רשומת תגובה