למה כדאי לכם לצלם רקדנים

פורסם ב: יום שבת, 27 במרץ 2010

"לצלם רקדנים זה החלום של כל צלם" כתבה לה אנני לייבוביץ' בספר האחרון שלה ואני חושב שהיא ממש צודקת.

יש בצילום של ריקוד שילוב של תנועה ויופי שקשה למצוא בנושאי צילום אחרים אבל מעבר לזה רקדנים פשוט יודעים להצטלם. הסיבה לזה היא קודם כל שהם פשוט רגילים להופיע מול קהל , חוץ מזה, יש להם ביטחון עצום בתנועות הגוף שלהם, תוסיפו לזה יציבה, גמישות ויכולת אתלטית וקיבלתם את נושא הצילום האולמטיבי.



התמונה משמאל מציגה, לראשונה בבלוג, את קרן
קרייזר, בת 13 מקריית טבעון שראתה בבלוג את הטרילוגיה מקס המצלם בדרכים וכתבה לנו מייל עם בקשה להצטלם. למזלנו הסכמנו.

הצילומים

קרן הגיעה ברכבת, חמושה בנעמי, סבתא שלה, ונסענו ללוקיישן חדש שמצאתי ליד קניון איילון לקחתי איתי את תיק הגיטרה הרגיל שביד השנייה סחבתי את הביג מאמא שאין בעולם תיק גיטרה גדול מספיק שיכול להכיל אותה.

אחרי כמה תרגילי חימום, התחלנו לצלם את קרן במגוון קפיצות וצעדי בלט. למרות שזאת הפעם הראשונה שהיא מצטלמת היא הפגינה כישרון מולד וגילתה הרבה סבלנות למרות שאתם יכולים לדמיין לכם שלא הכי נעים לעמוד עם הבגדים האלו שעות במזג האוויר העכשווי.

2 התמונות הראשונות צולמו באותו סטאפ כשביג מאמא מאירה את קרן מצד שמאל (מאחוריי העמוד) וכל שאר האור בתמונה הוא אור טבעי שמגיע מהשמש.

בשביל עוצמה מירבית מבלי לחסל את כל המיץ של הבטריות AA שלי השתמשתי ב שני מבזקי SB28 על חצי עוצמה שהיו יחד בתוך המרכך העצום הזה. את הפלאשים הפעלתי עם ה SkyPorts שהפכו, מאז שהתחלתי להשתמש בהם, את הפעלת הפלאשים מרחוק לטיול בפארק.

את התמונות צילמתי עם עדשת ניקון 85 מ"מ 1.8 שאם הייתי יכול הייתי שולח למהנדס שתכנן אותה פרחים.

בסטאפ נוסף שיצא מוצלח לדעתי, השתמשנו רק באור נוקשה. הכוונה היא שלא הגדלנו את מקור האור אלא פשוט צמצמנו את האור שיצא מהמבזקים עם כוורות מקשים שחורים.

בגלל שהארנו את קרן עם 2 מבזקים משתי זוויות שונות הצלחנו למזער את הצללים הקשים שאור כזה מפיק בדרך כלל והיה לנו די קל לשלב את האור המלאכותי הזה עם האור של השמש שהאירה את שאר הסצינה.

קשים שחורים עושים פשוט עבודה מעולה בצמצום של האור שלכם ומה שהכי מגניב בטריק הזה הוא שאתם לא ממש צריכים PayPal בשביל להשיג את השליטה הזאת. כל מה שאתם צריכים זה פיצוציה חברותית, קרטון, דבק מגע ואתם בעיניינים.

בשביל לראות איך הסטאפ הזה נראה שימו לב לתמונה הזאת שמקס צילם, ובה אתם רואים איפה היו הפלאשים ביחס לקרן. כמו כן אתם יכולים לראות שנעמי, הסבתא היקרה של קרן שימשה כעמוד תאורה מונחה קול סובלני במיוחד וזה הזמן להודות לה :-)

מה שתמיד מדהים אותי בתמונות הסטאפ האלו הוא לראות את ההבדל בינם לבין התמונה בה השתמשנו בתאורה מעשית.

אתם פתאום מקבלים שליטה על התמונה שלכם. אתם יכולים להאיר את הנושא שלכם מכל זווית שרק מתחשק לכם, אתם יכולים להגביר או להחליש את האור הסביבתי שבא מהשמש כדי שהוא ישתלב כמו שרק אתם רוצים בתמונה הסופית.

אתם יכולים לצמצם אותו ולשלוט בו ברמת הסנטימטר בעזרת מוצרים שנועדו בכלל לשתיית דיאט קולה ובסופו של דבר אתם מצלמים תמונה שהאור בה הוא שכבת עיניין בפני עצמה והוא משהו שאתם יצרתם ולא רק הסתגלתם אליו.

אבל כל זה לא שווה כלום אם אין לכם נושאים מעניינים להאיר וכאמור, כשמדובר באנשים, רקדנים פשוט נועדו להצטלם.

תרימו בקרוב את המצלמה שלכם לעבר רקדן\ית שעוברים בסביבה שלכם ותבינו בשנייה על מה אני מדבר וכאן המקום להודות לקרן שאני משוכנע שאצלם אותה שוב ובקרוב, כמו כן לנעמי שעשתה עבודה מצויינת וכמו תמיד, למקס שהיה שותף מלא ופעיל בתהליך הצילום.

ועד הפעם הבא שיהיה לכם חג שמייח ותישארו טובים.

22 תגובות על "למה כדאי לכם לצלם רקדנים"

זיו אמר/ה...

מצויין, תודה.

הגיע הזמן לעבור לתיק קונטראבס...

Unknown אמר/ה...

מדהים! עושה חשק לחפש רקדנית לצלם.
נ.ב אני אשמח לקבל ביקורת בונה על הצילום שלי מאחר ואת הרוב למדתי מהבלוג שלך, אז אם אתה יכול הנה קצת מהעבודות שלי
http://www.facebook.com/album.php?id=832557127&aid=153059&s=0&hash=b781fa9eacd98f257cb1fee7477c2bdf
או http://www.flickr.com/photos/38105425@N02/
תודה :)

Unknown אמר/ה...

מעולה.

בתמונה השלישית,
פסי האור על הקרקע זה שמש?
בכל מקרה, הם מצויינים ומוסיפים המון אופי לתמונה.

כל הכבוד תומר.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@יעיש - אני אסתכל ואגיב לך בפליקר
נתן - פסי האור בכל התמונות באות מהשמש
רק קרן מוארת בתאורה מלאכותית

אנונימי אמר/ה...

האם תוכל לפרסם את המייל שלך?

יונתן לוקימסון אמר/ה...

תומר,
תקן אותי עם אני ועה, אבל נראה לי ש"גילית" את הגשר הזוועתי שבנו ליד מול קניון איילון בין דיזיין סנטר לחנחנת האוטובוסים של דן.

תומר יעקבסון אמר/ה...

אנונימי - את \ ה יכול ליצור קשר בכתובת הזאת:
http://www.thetomer.com/slide/#/content/zcontact/
יונתן - אני מתקן אותך :-) זה ליד הגשר הזה במין סוג של מפעל למרות שגם לגשר הזה יש פוטנציאל

Unknown אמר/ה...

נפלא!
עושה חשק לעשות את קורס "תאורה מעשית". אילו רק היה לי זמן...

רבקה אריאל-נרקיס אמר/ה...

היי, תומר. שתי שאלות בקשר לסטאפ השני:
* מהתמונה של מקס נראה ששני מקורות האור היו מימינך; אחד קצת אחורי (אבל מימינך) והשני (ביד של הסבתא) קדמי מימינך.
אז מאיפה נובע האור על קרן בצד שמאל של התמונה (ימין של קרן)? בתמונה עצמה (השלישית של קרן) נראה שיש שני מקורות אור קדמיים; מימינה/שמאלך ומשמאלה/ימינך. אבל זה לא בדיוק מה שרואים בתמונה של מקס.
* כוורת קשים מצמצמת את האור, לפי מה שכתבת, ואני תוהה איך בכל זאת אור הפלאשים מאיר את קרן לכל גובהה, מקצה הרגליים ועד קצה היד המורמת.

אשמח לתשובות,
רבקה.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי נעמי - הכוורת מצמצמת את האור ולכן קרן מוארת יותר בחלק הגוף העליון שלה וטיפה יותר בחלק הימני שלה. כל שאר האור הוא בעצם אור טבעי שבא מהשמש. כלומר האור הטבעי משלים את התאורה המלאכותית ומאיר את כל מה שהאור מהכוורות לא מאיר.

מקווה שזה יותר ברור עכשיו. תרגישי חופשי לשאול עוד שאלות אם משהו עדיין לא ברור.

רבקה אריאל-נרקיס אמר/ה...

נעמי זו סבתא של קרן. לי קוראים רבקה... :)
האמת היא שאני עדיין לא לגמרי מבינה. סימנתי לך באדום את המקומות בהם האור נופל משמאל. (מקווה שזה בסדר.)
האור הזה הוא אור שמש?
http://img718.imageshack.us/i/1401.jpg/
תודה על הסבלנות והנכונות.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי רבקה- האמת שלסבתא שלי קוראים רבקה :-) (באמת...)

כן - רב האזורים שסימנת מוארים על ידי השמש - חוץ מיד ימין של קרן שמוארת גם היא מהפלאש שהחזיקה סבתא שלה.

רבקה אריאל-נרקיס אמר/ה...

הבנתי. מרתק.
ד"ש לסבתא. (גם לשלי קראו ככה, אני קרויה על שמה.)

Unknown אמר/ה...

כרגיל אחלה תמונות וכרגיל אני לומד המון ממך וכמו כל שאר הכתבות שלך הראש שלי מתמלא ברעיונות לצילום ועל זה המון תודה=]

לא מזמן החלטתי להכין לעצמי גם כן כוורת ורציתי להראות לך
קצת שונה משלך אבל לדעתי אותה התוצאה

http://i42.tinypic.com/1y8r4j.jpg

http://i41.tinypic.com/2ykfimh.jpg

http://i39.tinypic.com/10fuic7.jpg

בכל מיקרה זה מוסיף כמה רעיונות לראש=]

ואגב היתי רוצה לשאול אותך שאלה
בקשר לעריכת תמונות שחור לבן
איך אני יכול להגיע לרמה הזאת של העריכה זאת אומרת עם איזה כלי עליי לשחק?
http://d-spot.co.il/forum/uploads/monthly_03_2010/post-9461-126840360235.jpg


http://k41.pbase.com/g3/70/593970/2/119857816.ulQRF0U9.jpg

כאילו שחור לבן אבל ממש לבן ומובן
אני מקקוה שהצלחתי להבהיר את עצמי כמו שצריך והבנתה על מה אני מדבר
תודב רבה מראש!

Unknown אמר/ה...

האם באמת אפשריי לעשות את הכוורת השחורה מקשים לא שחורים ?? :O
ז"א, מבחינת התאורה.

וסתם שאלה, הסט היה בתשלום ?

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ארטור- נראה שהשקעת והכוורת שלך נראית נחמד מאוד. הבחירה שלך בקשים מכל גווני הקשת מקורית אבל אתה צריך להבין שהצבע של הקשים ישפיעו על האור שפוגע במצולמים שלך. אתה יכול לצבוע את הקשים בצבע שחור לדעתי ולראות את ההבדל. בכל מקרה - בהצלחה :-)

Ohad אמר/ה...

תוכל לומר איפה *בדיוק* הלוקיישן הזה?
תודה :-)

תומר יעקבסון אמר/ה...

אוהד - ליד בית שילב מול קניון איילון

נועה אמר/ה...

היי תומר =]
אחלה כתבה! בדיוק אמורה לצלם בקרוב רקדנית וחשבתי לצלם אותה על במה...אבל תכלס איך יכולתי לשכוח כמל הצילומים שלך, יש לי את האפשרות לקחת אותה לליפתא, למקום שצילמת בכתבה הזו ועוד מלא אחרים! יותר שווה!

3 שאלות אליך =]
- איזה תרגילי חימום אתה עושה?
-באיזה שעה של היום הצילומים היו?
-אפשר את הEXIF של התמונה?? =]

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי נועה
תרגילי חימום בסייים - כל רקדנית ותרגילים שלה - אני לא מתערב בזה.

בליפטא זה היה אחרי הצהריים וכאן זה היה בצהריים המאוחרים. כל מקום זה משתנה...
את הEXIF תוכלי לראות בפליקר שלי אם את רוצה
בברכה - תומר

אורן בנקין אמר/ה...

שאלה לי אליך, תומר: אני יודע שמהירות התריס משפיעה אך ורק על האור הסביבתי ולא על האור מהפלאש (שמבזיק ב 1/1000); מה שאני רוצה לשאול זה בהנחה שה X-Sync שלי במצלמה הוא 1/200, האם כדאי תמיד להישאר במהירות זו (שגם ככה היא די נמוכה), או להוריד אותה עוד יותר במצבים בהם אני רוצה יותר אור סביבתי ?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אורן
אתה צריך להתאים את מהירות התריס לכמות האור הסביבתי שאתה רוצה לקבל בתמונה הסופית

הוסף רשומת תגובה